سرور مجازی
zoomit

عذرخواهی سامسونگ به‌دلیل نمایش شرایط غیرواقعی برای زنان در ویدئو تبلیغاتی جدید

سامسونگ به‌خاطر انتشار ویدئوی تبلیغاتی جدیدی که در آن یک زن ساعت ۲:۰۰ بامداد بیدار می‌شود تا تنها در خیابان‌های شهر شروع به دویدن کند، عذرخواهی کرده است. براساس آنچه BBC می‌نویسد شماری از گروه‌های دوومیدانی بانوان و فعالان حوزه‌ی ایمنی از سامسونگ به خاطر انتشار ویدئویی «غیرواقعی» انتقاد کرده‌اند.

سامسونگ در گفت‌و‌گو با Radio 1 Newsbeat اعلام کرده که هرگز قصد نداشته نسبت‌ به بحث‌های مبتنی‌بر ایمنی بانوان بی‌تفاوت باشد: «ما به‌خاطر برداشتی که از این ویدئوی تبلیغاتی شده است عذرخواهی می‌کنیم.»

سامسونگ می‌گوید پویش موسوم به جغدهای شب با هدف اشاعه‌ی پیامی مثبت تدوین شده است. این کمپین در تلاش برای «گرامیداشت هویت فردی و آزادی برای ورزش کردن در تمامی ساعات» است.

گروه Reclaim These Streets که در حوزه‌ی تأمین ایمنی بانوان فعالیت می‌کند، با اشاره به کشته شدن اشلینگ مورفی ۲۳ ساله به هنگام دویدن، ویدئوی تبلیغاتی جدید سامسونگ را اقدامی بی‌ملاحظه خطاب کرده و آن را نتیجه‌ی بی‌تفاوت بودن به مسائل اجتماعی دانسته است.

مرگ اشلینگ مورفی در تولامور ایرلند بحث‌هایی را درباره‌ی این‌که زنان به هنگام تنها دویدن چقدر احساس خطر می‌کنند به راه انداخت. به‌دنبال مرگ مورفی، کاربران شبکه‌های اجتماعی پست‌هایی را با هشتگ SheWasonaRun# منتشر کردند تا به آزار و اذیت زنان به هنگام دویدن در خیابان اشاره کنند.

به‌خاطر همین موضوع است که استر نیومن، دبیر مجله‌ و پادکست Women’s Running، می‌گوید ویدئوی تبلیغاتی جدید سامسونگ حقیقت را نشان نمی‌دهد. او به Radio 1 Newsbeat می‌گوید: «زنان در آن ساعت از شبانه‌روز نمی‌دوند، چون ما می‌ترسیم چنین کاری انجام دهیم. این واقعا تکان‌دهنده است. هیچ زنی را نمی‌شناسم که بخواهد ساعت ۲:۰۰ صبح بدود، مخصوصاً در یک شهر.»

براساس گزارش جدید دفتر ملی آمار انگلیس، نیمی از تمام زنان به هنگام قدم زدن تنهایی در تاریکی احساس ناامنی کرده‌اند و این گفته برای دویدن نیز صدق می‌کند.

ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی با بازتاب گسترده مواجه شده و شماری از کاربران آن را «مضحک» و «نامرتبط» می‌دانند.

سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی به برخی از دیدگاه‌ها پاسخ داد و گفت: «ما به شما اطمینان می‌دهیم این ویدئوی تبلیغاتی برای این است که به کاربران گلکسی نشان دهد می‌توانند براساس برنامه‌ی زمانی خودشان به اهدافی که برای سلامتی و تندرستی تعیین کرده‌اند دست پیدا کنند.»

یکی از نکاتی که استر نیومن به آن اشاره می‌کند، این است که بازیگر ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ از هدفون استفاده کرده است. او می‌گوید استفاده از هدفون «موضوعی بحث‌برانگیز» است و بسیاری از زنانی که می‌شناسد، حتی به هنگام دویدن در طول روز از هدفون استفاده نمی‌کنند چون نگران امنیتشان هستند.

البته نیومن می‌گوید تنها بخش بسیار کوچکی از مردم باعث احساس ناامنی بانوان می‌شوند، بااین‌حال تبلیغات باید روی این موضوع متمرکز شود که مردان چگونه می‌توانند احساس امنیت به دوندگان زن منتقل کنند.

دیگر منتقدین گفته‌اند که سامسونگ باید در روند تولید ویدئوی تبلیغاتی‌اش از ایده‌های زنان نیز استفاده می‌کرد. گروه Reclaim These Streets می‌گوید ویدئوی جدید نشانگر «نبود تصمیم‌گیرندگان زن در پویش سامسونگ است، بخصوص با در نظر گرفتن کشته شدن اشلینگ مورفی در ماه ژانویه.» هم‌بنیان‌گذار Reclaim These Streets می‌گوید: «میزان بد بودن تبلیغ جدید سامسونگ تقریباً خنده‌دار است.»

به‌روزرسانی: به‌نظر می‌رسد ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ که ازطریق این لینک در یوتیوب قابل‌مشاهده بود، اکنون از دسترس خارج شده است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا