سرور مجازی
zoomit

خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی

اگر با خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی آشنا شوید، گام اول‌تان در ورود به دنیای طرفداران این غذاها درست‌تر برداشته می‌شود. با سفارش غذای دریایی به شکل آنلاین هم می‌توانید به‌سراغ مواردی بروید که در میان کاربران محبوب‌تر بوده و امتحانشان را به‌خوبی پس داده‌اند. در این صورت، احتمال اینکه شما هم به جرگه دوست‌داران میگو و ماهی بپیوندید، بسیار بیشتر می‌شود.

۱. قلیه ماهی

قلیه ماهی از آن غذاهای معروفی است که در تمام ایران طرفدار دارد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، این غذا هم در جنوب ایران از غذاهای محلی است و هم در شمال. بااین‌حال، تفاوت پخت و مزه آن بسیار زیاد است. پس اگر قلیه ماهی شمالی‌ها/ جنوبی‌ها را خورده‌اید، بدانید که دو چیز متفاوت از یکدیگر هستند.

تفاوت اصلی قلیه‌های شمال و جنوب در سبزی به‌کاررفته در آن‌ها است. باقی مواد اولیه مانند تمبر هندی، گردو، رب انار و… یکسان هستند. قلیه ماهی گزینه مناسبی برای شروع علاقه‌مندشدن به غذاهای دریایی است.

۲. ماهی شکم پر

ماهی شکم پر با سبزیجات عطرآگین، رب انار و ترشیجاتی مانند قره‌قروت یا تمبر هندی هم بیشتر در شمال ایران درست می‌شود. این غذای خوشمزه و البته مجلسی برای مهمانی‌ها گزینه‌ای جالب و جذاب به‌نظر می‌رسد.

برای چشیدن طعم بهترین ماهی‌های شکم‌پر سفارش غذا را امتحان کنید. مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد چون درست‌کردن چنین غذایی نیاز به صرف وقت و توجه به ریزه‌کاری‌های فراوانی دارد. درنتیجه، اگر تابه‌حال آن را درست نکرده‌اید، بهتر است که ابتدا نمونه‌های درجه‌یک آن را از رستوران‌ها سفارش بدهید و بعد با الهام‌گرفتن از آنچه نوش‌جان کرده‌اید، اقدام به درست‌کردن غذا کنید.

۳. میگو پفکی

میگو هم غذای دریایی جذابی است که به روش‌های مختلف می‌تواند روی میز غذا بدرخشد. اگر نوع پفکی آن را امتحان کنید، متوجه می‌شوید که یکی از بهترین روش‌های پخت و آماده‌سازی این ماده غذایی پرخاصیت همین است.

میگوی پفکی با آردسوخاری و ادویه‌های خوش‌عطروطعمی مانند پودر سیر و فلفل قرمز درست می‌شود. برای سفارش انلاین غذا به‌سراغ میگو پفکی بروید. این گزینه هم محبوب دل بزرگ‌ترها است و هم کودکان را حسابی راضی نگه می‌دارد.

۴. خوراک ماهی سفید

خوراک ماهی سفید هم در رستوران‌های مختلفی پخته و عرضه می‌شود. روش‌های متنوعی برای آماده‌سازی این خوراک وجود دارد اما نوعی که با ادویه‌هایی مانند کاری و زنجبیل آماده شود، نتیجه بسیار خوبی دارد.

تمبر هندی، انبه، آب لیمو و ادویه‌های نام‌برده در کنار فلفل و پیاز می‌توانند ترکیب بسیار جذاب و خوشمزه‌ای به‌وجود بیاورند. ماهی سفید از خوشمزه‌ترین انواع ماهی است و البته قیمت ارزانی هم ندارد.

 سوشی

۵. سوشی

دنیای سوشی‌ها بسیار متنوع است. این غذا مدل‌ها و انواع مختلفی دارد. اگر قصد امتحان‌کردن سوشی برای نخستین ‌بار را دارید، بهتر است که آن را از رستورانی حرفه‌ای و معروف سفارش بدهید.

درست‌کردن سوشی به تخصص و تجربه زیادی نیاز دارد و هر رستورانی از عهده تهیه درستش برنمی‌آید. با خرید غذا ببینید که این خوراک جهانی و محبوب چه طعم و مزه‌ای دارد.

۶. رول میگو

رول میگو از غذاهای مخصوص کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره است. در این رول از خیار، سس‌های مخصوص و البته میگو به‌شکل سوخاری استفاده می‌شود. آووکادو و ماهی سالمون هم در این رول جای می‌گیرند.

اگر از طعم میگو خوشتان بیاید، از رول آن هم استقبال خواهید کرد. برای امتحان‌کردن غذاهای خاصی مانند رول میگو هم بهتر است که به رستوران‌های حرفه‌ای و معروف مراجعه کنید. در غیر این صورت، شاید غذا بنا به دستور واقعی‌اش و به‌درستی آماده نشده باشد.

۷. لابستر

لابستر یا همان شاه‌میگو هم از غذاهای بسیار معروف و البته گران دریایی است. اگر از طعم میگو و ماهی خوش‌تان می‌آید، لابستر را هم دوست خواهید داشت. روش‌های مختلف و دورچین‌های گوناگونی برای آماده‌سازی و سِرو‌کردن لابستر وجود دارد. برای مثال، برخی از رستوران‌ها از ادویه‌هایی مانند فلفل و پودر سیر برای آماده‌سازی شاه‌میگو استفاده می‌کنند.

سس‌های گوناگونی هم در کنار این غذا قرار می‌گیرد. یکی از معروف‌ترین سس‌ها در این زمینه، سس اویستر است. اویستر همان صدف است. در سس اویستر موادی مانند انواع خاصی از قارچ، مایع درون صدف و ادویه‌های مختلف وجود دارد.

۸. خوراک دوپیازه میگو

دوپیازه میگو از غذاهای جنوبی معروف و به‌ویژه در بوشهر است. بوشهری‌ها این غذا را به‌شدت تند و پر از ادویه می‌پسندند. در ترکیب آن، علاوه بر پیاز و میگو که بدیهی است، موادی مانند کره، رب گوجه‌فرنگی، سیر، زعفران و سیب‌زمینی هم استفاده می‌شود.

این خوراک به‌سادگی درست می‌شود و در ضمن بسیار خوشمزه و خوش‌طعم هم هست. با سفارش اینترنتی غذا می‌توانید طعم خوراک دوپیازه میگو را بچشید و ببینید که خوش‌تان می‌آید یا خیر.

۹. استیک ماهی

قزل‌آلا ماهی خوش‌طعمی است و به مذاق بسیاری از افراد خوش می‌آید. این ماهی هم طعم خوبی دارد و هم خبری از بوی تند و غلیظ ماهی‌ها در آن نیست. برای همین طرفداران زیادی دارد و غذاهای متنوعی از جمله استیک ماهی با آن درست می‌شود.

استیک ماهی که شبیه گوشت قرمز در قالب ورقه‌ای باریک بریده و در تابه سرخ می‌شود، از گزینه‌های سفارش آنلاین غذای دریایی است. گاهی ادویه‌جاتی برای بهبود طعم آن و سبزیجات مختلف هم در کنارش استفاده می‌شوند.

 سالاد میگو

۱۰. سالاد میگو

این گزینه برای کسانی مناسب است که به سالم‌خوری علاقه زیادی دارند و رژیم‌های خاصی را پیگیری می‌کنند. سالاد میگو می‌تواند وعده غذایی کاملی باشد که برای بدن حسابی سودمند است. از این‌ها که بگذریم، طعم سالاد میگو هم بسیار خوشایند است.

در این سالاد از میگو سوخاری، هویج، حبوبات، تخم کتان، کاهو و مغزهایی مانند بادام زمینی استفاده می‌شود. این سالاد تمام مواد لازم برای میل‌کردن غذایی کامل را در اختیارتان می‌گذارد.

در آخر

با سفارش اینترنتی غذا می‌توانید انواع ماهی و میگوهای خوشمزه را از بهترین رستوران‌ها خریداری کنید. وقتی که آنلاین غذا سفارش می‌دهید، امکان مرور امتیازات هر رستوران و بررسی نظر کاربران دیگر را هم دراختیار خواهید داشت. برای همین است که تصمیم‌گیری برای انتخاب از میان بهترین‌ها برای‌تان ساده‌تر می‌شود. برای سفارش بهترین غذاهای دریایی آماده‌اید؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا