سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فضانوردان روسی از کشف ترک‌های جدید در ماژول ایستگاه فضایی بین‌المللی خبر دادند

به گفته یک مقام ارشد فضایی، فضانوردان روسی ترک‌های جدیدی را در قسمتی از ماژول زاریا (Zarya) ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) کشف کرده‌اند و نسبت به گسترش این ترک‌ها و بروز مشکلات بعدی هشدار داده‌اند.

ماژول زاریا با طول ۱۲.۴ متر (۴۱ فوت)، در واقع نخستین بخش از ایستگاه فضایی بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۸ میلادی به مدار زمین ارسال شد. این ماژول در حال حاضر به عنوان انبار و پیشرانش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«ولادیمیر سولوویف»، مهندس ارشد شرکت موشکی و فضایی انرژیا می‌گوید: «شکاف‌های سطحی در برخی نقاط ماژول قابل مشاهده شده‌اند که خبر خوبی نیست و با گذشت زمان شکاف‌ها ممکن است گسترش پیدا کند.»

وی در توضیح این موضوع اشاره‌ای به نشتی هوا در اثر بروز شکاف‌ها نکرد. این مقام فضایی پیشتر نیز اعلام کرده بود که بسیاری از تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال فرسوده شدن هستند و هشدار داده که ممکن است تا سال ۲۰۲۵ مشکلات جدی برای تجهیزات به دلیل فرسایش به وجود بیاید.

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا با مشکلاتی روبرو بوده و شکاف‌ها تنها مسایل آن نیستند. مقامات روسی ماه گذشته نیز اخباری در مورد نقص نرم‌افزاری ماژول مطرح کرده بودند. همچنین Roscosmos، آژانس فضایی روسیه نیز ماه گذشته از افت فشار در ماژول زیوزدا (Zvezda) خبر داد که محل زندگی سرنشینان ISS است که به دلیل نشت هوا ایجاد شده بود.

آژانس فضایی روسیه می‌گوید تا سال ۲۰۲۴ بخشی از ماژول آژانس فضایی بین‌المللی نیاز به رسیدگی جدی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا