سرور مجازی
zoomit

ارزش توکن‌های طرفداری با شروع جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲، رشد درخورتوجهی کرده است

درمیان وضعیت آشفته‌ی کنونی بازار رمزارزها که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، فروپاشی FTX است، توکن‌های طرفداران ورزش در موج جدیدی از هیاهوی شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ فیفا غوطه‌ور می‌شود.

ارزش توکن بومی بلاک چین چیلیز (CHZ) که بزرگ‌ترین پلتفرم سازنده‌ی توکن‌های طرفداری ورزشی Socios.com را تأمین می‌کند، طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۱ درصد رشد کرده است.

تیم تحقیقاتی صرافی رمزارز Huobi در گزارشی نوشت:

توکن‌های طرفداری تیم‌های ملی فوتبال پرتغال (POR) و آرژانتین (ARG) که هردو مدعی اصلی قهرمانی جام‌جهانی فوتبال هستند، در طول دوره‌ی این بازی‌ها درصدر پرفروش‌ترین‌ها قرار خواهند گرفت.

براساس اعلام FanMarketCap که قیمت توکن‌های طرفداری را ردیابی می‌کند، POR طی ۲۴ ساعت حدود ۱۵ درصد رشد داشته است و در هفته‌ی گذشته نیز شاهد افزایش ۵۰ درصدی ارزش این توکن بودیم. ازطرف دیگر ARG در یک روز ۱۰ درصد رشد کرد و در هفته‌ی گذشته نیز رشد ۲۸ درصدی داشت.

داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد ارزش‌کل بازار توکن‌های طرفداری با رشد ۱۱ درصدی فقط در یک‌روز به ۳۹۹ میلیون‌دلار رسیده است.

قیمت چیلیز و بیت کوین

مقاله‌ی مرتبط:

  • زمستان طولانی رمزارزها، طولانی‌تر می‌شود
  • با سقوط صرافی‌های رمزارز، کمبود بیت کوین بیش‌از‌پیش حس می‌شود

توکن‌های طرفداری، رمزارزهایی هستند که عضویت در یک جامعه مثل پایگاه هواداران یک تیم ورزشی را نشان می‌دهند. دارندگان این توکن‌ها می‌توانند حمایت خود را از تیم موردنظرشان ابراز کنند، درحالی‌که مزایای خاصی ازجمله بلیط‌بازی یا حتی سطحی از مشارکت در تصمیم‌گیری یک باشگاه ورزشی را دریافت خواهند کرد.

رالی افزایش قیمت توکن‌های طرفداری، درست با آغاز رویداد جام‌جهانی فوتبال شروع شد. این رویداد در تاریخ ۱۸ دسامبر با قهرمانی یکی از ۳۲ تیم ملی شرکت‌کننده ازجمله برزیل، بلژیک و آلمان به‌پایان خواهد رسید.

توکن‌های طرفداران ورزشی به بازار رمزارزهای گسترده‌تر که تحت‌تأثیر پرونده‌ی محافظت از ورشکستگی امپراطوری رمزنگاری سم بنکمن‌فرید ازجمله FTX و شرکت تجاری برجسته‌ی Alameda، درحال‌ چرخش است، عملکرد بهتری دارند. FTX عمیقاً در دنیای ورزش جا افتاده است و حقوق نام‌گذاری استادیوم‌ها را خریداری و معاملات حمایت مالی را نیز تضمین می‌کند.

شاخص‌بازار کوین‌دسک (CMI) که قیمت سبد وزنی ۱۶۸ رمزارز را دنبال می‌کند، طی ۲۴ ساعت گذشته ثابت معامله شده و در دوهفته‌ی گذشته نیز با کاهش دو درصدی مواجه شده است.

طبق گزارشی از Huobi، کلاس دارایی توکن‌های طرفداری احتمالاً با پایان‌یافتن جام جهانی ۲۰۲۲، قدرت فعلی خود را ازدست خواهد داد و درنتیجه شاهد کاهش قیمت آن‌ها و همچنین حجم معاملات مرتبط خواهیم بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا