سرور مجازی
فضای مجازی

تمبر تلسکوپ جیمز وب چاپ شد

سرویس پست آمریکا به مناسبت بزرگداشت فعالیت تلسکوپ فضایی جیمز وب، چند تمبر چاپ کرد. این تمبر برای بزرگداشت آغاز ماموریت علمی این تلسکوپ چاپ شده است و منقش به تصویر آینه لانه زنبوری طلایی رنگ تلسکوپ فضایی جیمز وب و آفتابگیر‌های بزرگ آن است. همچنین زمین و ماه نیز در پس زمینه آن وجود دارد.

بر اساس بیانیه سرویس پست ایالات متحده، موسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور، برای تولید این تمبر تصویری را در اختیار “دری نویز” طراح تمبر مذکور قرار داده است.

تمبر‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب با عنوان “تمبر‌های همیشگی” (Forever stamps) شناخته می‌شوند و صرف نظر از زمان خرید یا استفاده از تمبر‌ها حتی با وجود تغییر قیمت‌ها در آینده، قابل استفاده خواهند بود.

تمبر‌های جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب در تاریخ ۸ اوت (۱۷ مرداد) از طریق فروشگاه آنلاین تمبر سرویس پست آمریکا در دسترس خواهند بود و در تاریخ ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) نیز برای فروش عمومی در دسترس خواهند بود.

تمبر تلسکوپ جیمز وب

گزارش شده در این تاریخ، یک رویداد رایگان و عمومی نیز در واشنگتن دی سی برگزار خواهد شد تا برای تولید تمبر‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب جشنی گرفته شود.

تلسکوپ فضایی جیمز وب پروژه مشترک آژانس‌های فضایی آمریکا، اروپا و کانادا است و در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ (چهارم دی ماه سال ۱۴۰۰) به فضا پرتاب شد.


بیشتر بخوانید

  • تلسکوپ فضایی جیمز وب تا چه حد قدرتمند است؟

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا