سرور مجازی
zoomit

مشخصات کامل سری X90‌ ویوو پیش از رونمایی فاش شد

گوشی‌های خانواده‌ی ویوو X90 در ۲۲ نوامبر (۱ آذر) احتمالاً در سه مدل پریمیوم شامل X90 و X90 پرو و X90 پرو پلاس 5G در چین رونمایی خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود اواخر امسال در بازارهای دیگر عرضه شود. اطلاعاتی از جدول زمانی عرضه در هند وجود ندارد؛ اما می‌توان انتظار داشت که این گوشی‌ها در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ وارد بازار شوند.

با اینکه منتظر اعلام جزئیات بیشتری از ویوو درباره‌ی عرضه بین‌المللی هستیم، در گزارش جدیدی از پرایس بابا به‌نقل از افشاگری با نام ایشان آگاروال، مشخصات کامل هر سه گوشی سری X90 فاش شده است.

مشخصات سری X90 ویوو

ویوو X90 معمولی اولین مدل در سری جدید خواهد بود و جانشین ویوو X80 خواهد شد. گفته می‌شود که X90 5G با به‌روزرسانی‌های عمده‌ای در بخش سخت‌افزاری همراه خواهد شد. گوشی مذکور از تراشه‌ی جدید Dimensity 9200، رم LPDDR5، حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0، صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی AMOLED با وضوح ۲۸۰۰ در ۱۲۶۰ پیکسل، نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز بهره خواهد برد.

در پنل پشتی این گوشی، دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX866 سونی و دوربین پرتره‌ی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال دوبرابری و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و در پنل جلویی آن، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه خواهد شد. انرژی لازم برای کار با X90 را باتری ۴۸۱۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی تأمین خواهد کرد. وزن این گوشی نیز حدوداً به ۱۹۵ گرم و ابعاد آن به ۱۶۴ در ۷۴٫۴ در ۸٫۸ میلی‌متر خواهد رسید.

ویوو X90 پرو 5G بین دو گوشی پرچم‌دار دیگر قرار خواهد گرفت و صفحه‌نمایش و عملکردی مشابه مانند مدل معمولی X90 5G خواهد داشت؛ هرچند تنظیمات دوربین متفاوت خواهد بود. با اینکه دوربین اصلی مانند X90 5G است، X90 پرو 5G از دوربین پرتره‌ی ۵۰ مگاپیکسلی f/1.6 با بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی f/2.0 استفاده خواهد کرد. حسگر پرتره ممکن است IMX758 سونی باشد که اخیراً ویوو از آن استفاده کرده است.

برای ثبت تصاویر سلفی، X90 پرو 5G احتمالاً از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد. گفته می‌شود این گوشی به باتری ۴۸۷۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی ۱۲۰ واتی و بی‌سیم ۵۰ واتی استفاده خواهد کرد. وزن آن نیز ۲۱۵ گرم و ابعادش ۱۶۴ در ۷۴٫۵ در ۹٫۳ میلی‌متر خواهد بود.

X90 پرو پلاس 5G پیشرفته‌ترین مدل سری X90‌ خواهد بود. X90 پرو پلاس 5G از دوربین چهارگانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX989 سونی با حسگر یک اینچی، دوربین پرتره‌ی ۵۰ مگاپیکسلی IMX758 سونی با دیافراگم f/.6، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی IMX598 سونی و دوربین تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی OmniVision OV64B40 با دیافراگم f/3.5 بهره خواهد برد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • رندرهای رسمی ویوو X90 و X90 پرو پلاس رنگ‌بندی این گوشی‌ها را نشان می‌دهند

از دیگر مشخصات X90 پرو پلاس 5G می‌توان به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش ۶٫۷۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۲۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز، تراشه Snapdragon 8 Gen 2، حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5X و حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 4.0 اشاره کرد.

افزون‌براین، انرژی لازم برای کار با X90 پرو پلاس 5G را باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی ۸۰ واتی و بی‌سیم ۵۰ وات تأمین خواهد کرد. گفتنی است وزن این گوشی نیز به ۲۲۰ گرم و ابعاد به ۱۶۴٫۳ در ۷۵٫۳ در ۹٫۷ میلی متر خواهد رسید. در‌نهایت، باید بگوییم که سری X90 به رابط کاربری OriginOS 3 با اندروید ۱۳ مجهز خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا