سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

معرفی کانسپت Mission R؛ اولین جنگنده برقی پورشه با قدرتی فراتر از یک خودرو فرمول یک

پورشه از اولین خودروی مسابقه‌ای برقی خود در نمایشگاه مونیخ رونمایی کرد. این خودرو البته مفهومی بوده و Mission R نام دارد. به گفته پورشه عملکرد این اتومبیل مخصوص پیست در حد و اندازه بهترین مدل‌های مسابقه‌ای بنزینی بوده و در ساخت آن بر استفاده از مواد پایدار و دوستدار محیط زیست تاکید شده است. حداکثر قدرت ۱۰۷۳ اسب بخار، صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت، بخشی از مشخصات کانسپت پورشه Mission R هستند. جالب است بدانید که خودروهای فرمول یک فعلی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند و از این لحاظ کانسپت برقی پورشه بسیار مهیج به نظر می‌رسد.

پیشرانه پورشه Mission R از دو موتور الکتریکی تشکیل یافته و نیروی تولیدی به هر چهار چرخ منتقل می‎‌شود. در حالت استاندارد این پیشرانه توانایی تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت را دارد، اما در حالت تعیین خط یا به قول پورشه Qualification Mode، خروجی آن برای لحظاتی به ۱۰۷۳ اسب بخار افزایش می‌یابد.

خودروساز آلمانی عملکرد این کانسپت برقی را مشابه ۹۱۱ GT3 Cup توصیف می‌کند

پک باتری ۸۵ کیلووات ساعتی وظیفه تامین انرژی پورشه Mission R را بر عهده دارد. این پک برای رانندگی ۳۰ الی ۴۰ دقیقه‌ای در پیست کافی است. به لطف پشتیبانی از تکنولوژی شارژ ۹۰۰ ولتی، در عرض ۱۵ دقیقه باتری این اتومبیل مسابقه‌ای از صفر به ۷۵ درصد می‌رسد.

پورشه بجای استفاده از میله‌های محافظ رایج در اتومبیل‌های مسابقه‌ای، سقف و سازه داخلی کابین را از فیبرکربن مقاوم ساخته است. نکته جالب در رابطه با کابین اینکه فرمان و دیگر اجزا شباهت زیادی به شبیه‌ساز بازی‌های کامپیوتری دارند.

از نظر ابعاد با ۴,۳۲۶ میلیمتر طول، ۱,۱۹۰ میلیمتر عرض و ۱,۹۹۰ ارتفاع کانسپت پورشه Mission R کمی کوچک‌تر از نسل کنونی ۷۱۸ کیمن است. هنوز مشخص نیست که ژرمن‌ها آیا برنامه‌ای برای تولید این کانسپت دارند یا خیر، ولی پورشه گفته در صورت دریافت چراغ سبز، احتمالا در آینده سری مسابقات اختصاصی برای این خودرو تدارک دیده خواهد شد. در غیر اینصورت می‌توان حدس زد که تکنولوژی‌های بکار رفته در Mission R، در مدل‌های آتی کمپانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا