سرور مجازی
رمز ارز

جهش دو رقمی توکن شرکت ورشکسته ویجر در زمان رکود بازار! شایعات همکاری با بلک‌راک صحت دارد؟

جهش دو رقمی توکن شرکت ورشکسته ویجر در زمان رکود بازار! شایعات همکاری با بلک‌راک صحت دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش‌های نادرست مبنی بر اینکه بلک‌راک، بزرگترین مدیریت دارایی جهان، وام‌دهنده رمزارزی ورشکسته ویجر دیجیتال (Voyager Digital) را خریداری کرده است، منجر به رشد کوتاه‌مدت قیمت توکن VGX شد. این اطلاعات نادرست از طریق رسانه‌های مختلف از جمله آسوشیتدپرس (AP) در قالب یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد.

علی‌رغم نشانه‌های واضحی در مورد غیرقابل اعتماد بودن گزارش، مانند منبع مشکوک آن که یک حساب توییتری با تنها یک دنبال‌کننده بود، بسیاری از رسانه‌ها عجله کردند تا اخبار تاییدنشده را بدون تأیید صحت آن به اشتراک بگذارند. برخی از این رسانه‌ها حتی پس از افشای قطعی این خبر، هنوز اشتباه رسانه‌ای خود را نپذیرفته‌اند.

به نظر می‌رسد هدف اصلی پشت این اطلاعات نادرست، دستکاری مصنوعی قیمت توکن VGX بوده است و این طرح باعث شد ارزش این توکن تا 8 درصد افزایش یابد و به 0.15335 دلار برسد. با این حال، هنگامی که نادرست بودن این خبر تأیید شد، قیمت VGX با 15 درصد کاهش به 0.1248 دلار رسید که نشان‌دهنده کاهش علاقه به این ارز دیجیتال است.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

این رویداد تاکتیک‌های به‌کارگرفته‌شده توسط بازیگران مخرب در بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند؛ جایی که قیمت ارزهای دیجیتال اغلب تحت تأثیر اخبار و روایت‌ها قرار می‌گیرد. دستکاری‌ مصنوعی می‌تواند با انتشار اطلاعات فریبنده، قیمت‌ها را تحریف کند.

شایان ذکر است که بلک‌راک در ماه‌های گذشته، در حال گسترش حضور خود در بازار ارزهای دیجیتال بوده است. درخواست برای یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ماه ژوئن و پیشنهاد تخصیص بهینه 85 درصدی در ارزهای دیجیتال پیشرو در یک مطالعه منتشرشده در سال 2022، از مواردی هستند که حضور بلک‌راک را در صنعت ارزهای دیجیتال پررنگ می‌کند.

علاوه بر این، بلک‌راک در 4 شرکت از 5 شرکت برتر استخراج بیت کوین بر اساس ارزش بازار، سرمایه‌گذاری کرده است، که با موضع در حال تحول مدیرعامل آن، لری فینک در مورد سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی همسو است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا