سرور مجازی
zoomit

ویندوز ۱۰ مایکروسافت پس از ۷ سال همچنان باگ‌هایی آزاردهنده دارد

مایکروسافت سرانجام به مشکلات جدیدی که سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند واکنش نشان داده است. این شرکت در بیانیه‌ای می‌گوید مشکل دسکتاپ و تسکبار ویندوز ۱۰ را در برخی نسخه‌ها رفع کرده است. این مشکل در روزهای اخیر باعث می‌شد تسکبار به‌طور موقتی مخفی شود یا به کلیک واکنش نشان ندهد.

براساس نوشته‌ی رسانه‌ی رجیستر، مشکل دسکتاپ و تسکبار ویندوز ۱۰ کامپیوترهایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در حال استفاده از نسخه‌‌های 22H2 و 21H2 و 21H1 و 20H2 این سیستم‌عامل هستند. مایکروسافت دلیل بروز باگ را اعلام نکرده، اما می‌گوید این مشکل به به‌روزرسانی تجمعی KB5016688 220820_03051 و نسخه‌های جدیدتر ارتباط دارد.

مایکروسافت برای رفع مشکل ویندوز ۱۰ سراغ استفاده از قابلیت Known Issue Rollback رفته است. این قابلیت به مدیران IT امکان می‌دهد تغییرات ناخواسته‌ی به‌روزرسانی‌های جدید را از دسترس خارج کنند. مایکروسافت می‌گوید که ممکن است ۲۴ ساعت طول بکشد تا دستگاه‌های کاربران عادی به‌روزرسانی را دریافت کنند. ریستارت کردن کامپیوتر ممکن است این مدت‌زمان را کاهش دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مشکل به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ کاربران را با پیام‌های عجیب سردرگم می‌کند

جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ در حالی منتشر می‌شود که ردموندی‌ها در هفته‌ی اخیر چند باگ دیگر را رفع کرده‌اند. یکی از باگ‌های رفع‌شده به به‌روزرسانی KB5019509 در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ ارتباط داشت و باعث می‌شد دسترسی به Direct Access غیرممکن شود. مایکروسافت برای رفع این مشکل نیز از ابزار Known Issue Rollback استفاده کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا