سرور مجازی
zoomit

زمستان رمزارزها با بحران FTX می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه یابد

براساس گزارشی جدید، مشکلات FTX باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران حوزه‌ی رمزارزها شده و بحران نقدینگی در این بازار ایجاد کرده است؛ شرایطی که احتمالاً دوره‌ی زمستان کریپتو را تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید خواهد کرد.

گزارش تحقیقاتی کوین‌بیس که به تجزیه‌وتحلیل پیامدهای اکوسیستم رمزارزها درپی فروپاشی FTX پرداخته است، خاطرنشان می‌کند نابودی سومین صرافی بزرگ رمزارز جهان، باعث ایجاد بحران نقدینگی شده است و امکان دارد این موضوع در طولانی‌تر شدن دوره‌ی زمستان ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی داشته باشد.

دارایی‌های بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی در FTX، پس‌از اعلام ورشکستی این صرافی در ۱۱ نوامبر همچنان در این پلتفرم گیر کرده‌ است. بحران FTX همچنین سرمایه‌گذاران و خریداران بزرگ را از ورود به حوزه‌ی رمزارزها منصرف کرد. کوین‌بیس تأکید دارد که تسلط استیبل کوین‌ها به بالاترین حدود یعنی ۱۸ درصد رسیده است که نشان می‌دهد بحران نقدینگی احتمالاً تا پایان سال آینده ادامه خواهد یافت.

سطح تسلط استیل‌کوین‌، میزان تسلط نسبی آن‌ها را در اکوسیستم رمزارزها درمقایسه با ارزش کل بازار، ارزیابی می‌کند. افزایش سطح تسلط استیبل کوین‌ها نشان می‌دهد فعالان بازار تمایل دارند دارایی‌هایی مثل بیت کوین یا اتریوم را به استیبل کوین‌های وابسته به دلار ایالات‌متحده تبدیل کنند.

اگرچه با اعلام ورشکستگی FTX، اثر این اتفاق را روی بازار رمزارزها به‌خوبی مشاهده کرده‌ایم، اما امکان دارد شاهد تأثیرات مرحله‌ی دوم نیز باشیم زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران در این حوزه، مبالغی را در FTX یا Alameda وا‌م داده‌اند و با این پلتفرم‌ها تعامل داشته‌اند. در بخشی از گزارش کوین‌بیس آمده است:

رویدادهای ناگوار پیرامون FTX بی‌شک باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران در بازار رمزارزها شده است. اصلاح این رویه زمان می‌برد و به‌احتمال زیاد این امر می‌تواند دوره‌ی زمستان رمزارزها را چند ماه دیگر و شاید تا پایان ۲۰۲۳ افزایش دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • FTX از احتمال هک ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز در این صرافی خبر داد
  • با ورشکسته‌شدن FTX، اقدام قانونی علیه این صرافی در سراسر دنیا شروع شد

سقوط FTX تأثیر بسیار زیادی روی بازار رمزارزها داشت و ازآنجاکه بازارهای مالی سنتی پس‌از انتشار داده‌های اخیر، درآمد بازگشتی بیشتری را به‌ثبت رساندند، تأثیر فروپاشی صرافی مذکور بیشتر شد. بسیاری افراد باور داشتند اگر بحران مورداشاره ادامه‌دار نبود، می‌توانستیم در حوزه‌ی رمزارزها نیز شاهد رشدی مشابه بازارهای مالی سنتی باشیم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا