سرور مجازی
zoomit

بهترین ماشین حساب های اندروید

بااینکه گوشی‌های اندرویدی به‌طور پیش‌فرص ماشین حساب دارند؛ اما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از اپ‌های شخص سوم با امکانات بیشتر استفاده کنند. این اپ‌های پیشرفته همه چیز را از ریاضی پایه گرفته تا جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال پشتیبانی می‌کنند. انتخاب یک برنامه عالی بستگی به کاری دارد که می‌خواهید برنامه برای‌تان انجام دهد.

شاید ترجیح بدهید مسائل را خودتان با دست بنویسید و از برنامه بخواهید پاسخ را پیدا کند یا شاید با یک معادله طولانی و پیچیده سر و کار دارید و مایل هستید برنامه آن را برای شما بنویسد. شاید هم فقط می‌خواهید با عکس گرفتن از یک معادله به پاسخ آن برسید. اگر دانش‌آموز باشید، احتمال زیاد به راه‌حل مسائل و نمودارها نیاز دارید. در مقاله بهترین ماشین حساب برای گوشی (اندروید و iOS) با تعدادی از بهترین‌های بازار آشنا شدید. در این مقاله به‌طور گسترده‌تر ماشین حساب‌های برتر اندروید را به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی ابزارها

ماشین حساب گوگل

بهترین ماشین حساب های اندروید google calculator

Google Calculator یکی از بهترین ماشین حساب اندرویدی است که با آن رو‌به‌رو خواهید شد. این اپ دارای تمام ویژگی‌هایی است که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید، از جمله توابع ریاضی ضروری؛ این توابع شامل جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، جذر و مثلثات است. می‌توانید از ماشین حساب گوگل به‌عنوان یک ماشین حساب آنلاین استفاده کنید؛ یعنی می‌توانید محاسبات خود را بدون نصب برنامه انجام دهید.

  • دانلود Google Calculator

ماشین حساب Maple

بهترین ماشین حساب های اندروید maple

برنامه Maple Calculator: Math Solver یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ماشین حساب رایگان برای دانش‌آموزان است. این برنامه توسط Maple، قدرتمندترین موتور ریاضی جهان، پشتیبانی می‌شود و راه آسانی را برای حل مسائل ریاضی (نه فقط یک ماشین حساب) دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این راه‌حل‌ها با نمایش گرافیک‌های دوبعدی و سه‌بعدی مسئله را قابل‌درک‌تر می‌کند.

علاوه‌براین، Maple چندین ماشین حساب و امکانات متعدد را تحت یک برنامه واحد ارائه می‌دهد این برنامه یک ماشین حساب کلاسیک، ماشین حساب علمی، ماشین حساب جبر و ماشین حساب نموداری است. در این برنامه یک بازی به نام Sumzle وجود دارد که یک پازل ریاضی با هدف سرگرمی است.

  • دانلود Maple

ماشین حساب ClevCalc

بهترین ماشین حساب های اندروید clevcalc

ClevCalc یکی از بهترین برنامه‌های رایگان ماشین حساب است که علاوه بر چهار عمل اصلی، ویژگی‌های ماشین حساب علمی مانند توابع مثلثاتی، نمایی و لگاریتمی را نیز ارائه می‌دهد. تبدیل ارز، تبدیل واحد، ماشین حساب معدل، ماشین حساب انعام، ماشین حساب درصد و ماشین حساب وام تعدادی از ویژگی‌های این اپ است.

استفاده از این ماشین حساب بسیار آسان و سریع است و به شما امکان می‌دهد نمای ماشین حساب را با ۱۵ گزینه رنگی مختلف سفارشی کنید. در بخش تنظیمات این برنامه می‌توانید محاسبات پرکاربرد را قابل‌مشاهده کنید. با قابلیت ذخیره محاسبات و حفظ آن‌ها در حافظه، کار شما آسان‌تر خواهد شد.

  • دانلود ClevCalc

ماشین حساب Scalar

بهترین ماشین حساب های اندروید scalar

برنامه Scalar چیزی بیشتر از یک ماشین حساب معمولی است. Scalar یک ماشین حساب علمی توانا با آرگومان‌ها، توابع و نیز توابع، آرگومان‌ها و متغیرهای تعریف‌شده توسط کاربر است. چیزی که باعث درخشش این اپ می‌شود، ابزارهای ایجاد و ویرایش اسکریپت برای خودکار کردن محاسبات معمولی یا پیشرفته است که به شما در سازماندهی نوشتن اسکریپت کمک می‌کند.

نسخه پولی Scalar تبلیغات را حذف می‌کند و ویژگی‌های برتری مانند ویرایش گسترده اسکریپت و گزینه‌های ذخیره را ارائه می‌دهد. Scalar یک برنامه قدرتمند و جالب برای کاربرانی است که ریاضیات پیچیده‌تری انجام می‌دهند.

  • دانلود Scalar

ماشین حساب Mobi

بهترین ماشین حساب های اندروید mobi

برای مدت طولانی Mobi Calculator (با نام سابق CubeCalculator) برای کاربران اندرویدی که به‌دنبال یک برنامه ماشین حساب قدرتمند با قابلیت شخصی‌سازی هستند، یکی از ابزارهای اصلی بوده است. صفحه اصلی این ماشین حساب عملیات محاسباتی و پرانتزهای اصلی شما و همچنین دو دکمه قابل تنظیم را پوشش می‌دهد. دکمه Mode دسترسی به توابع مثلثاتی و لگاریتمی را فراهم می‌کند. منوی تنظیمات برنامه پشتیبانی هگزادسیمال، باینری و اکتال و همچنین تاریخچه عملیات ۵۰ خطی قابل مشاهده را ارائه می‌دهد.

  • دانلود Mobi

ماشین حساب OneCalc

بهترین ماشین حساب های اندروید all-in-one

این برنامه رایگان که برای اندروید و iOS موجود است، با بیش از ۴۰ عملکرد محاسباتی در بین بهترین ها قرار می‌گیرد. ماشین حساب All-In-One که برای استفاده روزانه مناسب است، امکان انجام محاسبات علمی را نیز فراهم می‌کند و به کاربران خود حق انتخاب از بین ۹ تم رنگی مختلف را ارائه می‌دهد.

چیزی که اپلیکیشن OneCalc را خاص می‌کند، انواع محاسباتی است که ارائه می‌دهد. برخی از این محاسبات شامل محاسبات ساخت‌و‌ساز، تاریخ و زمان، بهداشت و ورزش، تجارت و غیره است که محاسبه هر کدام از این دسته‌ها را می‌توان به تفصیل انجام داد.

  • دانلود OneCalc

ماشین حساب CalcTape

بهترین ماشین حساب های اندروید calctape

برخلاف سایر برنامه ها، CalcTape محاسبات علمی ارائه نمی‌دهد. این برنامه که بیشتر برای محاسبات روزانه مناسب است، خود را به‌عنوان یک صفحه گسترده با رابط ماشین حساب نشان می‌دهد.

این برنامه رایگان به شما امکان می‌دهد از چندین ویژگی حرفه‌ای استفاده کنید، که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از چاپ محاسبات و صادرات آن به صورت HTML (ازطریق ایمیل یا کلیپ بورد).

CalcTape Calculator یک برنامه رایگان عالی است که از ماشین حساب نواری الهام گرفته و آن را بهبود می‌بخشد. کاربران می‌توانند یک رشته طولانی از ارقام و عملیات را وارد کنند و با مشاهده نتایج خود در یک نوار پیمایش یک محاسبه طولانی را پیگیری کنید.

  • دانلود CalcTape

ماشین حساب RealCalc

بهترین ماشین حساب های اندروید realcalc

RealCalc یکی از بهترین ماشین حساب‌های علمی است که برای استفاده‌ی کاربران پیشرفته‌تر طراحی شده است. این برنامه طوری طراحی شده است که دقیقاً شبیه یک ماشین حساب دستی واقعی به نظر برسد و عمل کند. همچنین تمام توابع علمی استاندارد به اضافه تاریخچه، حافظه ها، تبدیل واحدها و ثابت‌ها را دارد. شما می‌توانید از بین تعدادی از سبک‌ها و قالب‌های نمایش انتخاب کنید. این برنامه ماشین حساب به شما امکان می‌دهد درصدها، تبدیل واحدها، جدول ثابت‌های فیزیکی، عملیات سنتی جبری و غیره را محاسبه کنید. همچنین از محاسبات باینری، اکتال و هگزادسیمال پشتیبانی می‌کند و حالت RPN اختیاری دارد. استفاده از RealCalc آسان است، اما برای اطمینان کمک کامل در برنامه گنجانده شده است.

  • دانلود RealCalc

ماشین حساب Photomath

بهترین ماشین حساب های اندروید photomath

برخلاف یک برنامه ماشین حساب استاندارد که شما را مجبور می‌کند کل مسئله ریاضی را به صورت دستی تایپ کنید، Photomath به‌طور خودکار این کار را انجام می‌دهد؛ برای دریافت پاسخ، کافی است از مسئله عکس بگیرید. این برنامه دقیقاً به شما نشان می‌دهد که چگونه پاسخ را دریافت کرده است، و تمام مراحل لازم برای حل مسئله را نشان می‌دهد. اگر با یک مسئله ریاضی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، Photomath به کارتان می‌آید.

پس از گرفتن عکس از مسئله، در صورتی که برنامه نتواند آن را به درستی بخواند یا مشکلی در قستی از صورت مسئله وجود داشته باشد، به شما امکان می‌دهد آن را ویرایش کنید.

تاریخچه هر معادله‌ای که ازطریق این برنامه اجرا می‌کنید، برای شما ذخیره می‌شود تا در هر زمان بتوانید به آن بازگردید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در فهرست علایق خود قرار دهید تا فوراً پیدایشان کنید. راه‌حل‌ها را می‌توان با دیگران به اشتراک گذاشت، بنابراین تنها کاری که آن‌ها باید انجام دهند این است که لینکی به وب‌سایت Photomath را باز کنند تا مسئله و پاسخ را ببینند.

  • دانلود Photomath

***

در این مقاله با بهترین ماشین حساب های اندروید آشنا شدید. امیدواریم از آن‌ها لذت ببرید. آیا تاکنون از این اپ‌ها برای محاسبات ریاضی خود کمک گرفته‌اید؟ اپ ماشین حساب موردعلاقه شما کدام است؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا