سرور مجازی
تکنولوژی

قابلیت پرداخت اقساطی هزینه‌های کاربران به اپل پی و اپلیکیشن Wallet خواهد آمد

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ خود از قابلیت‌های جدید نرم افزاری متعددی در iOS 16 رونمایی کرده است. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ویژگی Apple Pay Later است که از طریق اپلیکیشن Wallet فراهم شده است و کاربران به لطف آن می‌توانند هزینه‌های خود را در قالب چندین قسط پرداخت نمایند.

سرویس پرداخت اقساطی هزینه‌ها در تمامی فروشگاه‌هایی که از اپل پی پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده خواهد بود. طبق جزئیات ابتدایی منتشر شده از سوی اپل، هر کاربر می‌تواند مبلغ کالاها یا خدمات دریافت شده را در قالب ۴ قسط و در طی ۶ هفته بازپرداخت نماید. لازم به ذکر است که این ویژگی بدون هیچ نرخ سودی ارائه شده است و مشترکین آن نیازی به پرداخت بهره برای قسط‌های خود نخواهند داشت.

طبق اطلاعات نمایش داده شده در تصاویر کنفرانس WWDC 2022، هر کاربر باید یک چهارم مبلغ کل خرید خود را در طرح Apple Pay Later در هنگام ثبت سفارش پرداخت نماید. پس از آن، هر قسط با فاصله زمانی ۲ هفته‌ای در نظر گرفته شده است. هنوز اطلاعات بیشتری درباره این سرویس از جمله امکان تغییر میزان قسط‌ها توسط کاربر، وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد که ویژگی مهمی هم برای کاربران هم خرده‌فروشی‌ها خواهد بود. همچنین فروشگاه‌های آنلاین به لطف شبکه مسترکارت می‌توانند قابلیت گفته شده را در اختیار مشتریان خود بگذارند.

از دیگر امکانات جدید اضافه شده به اپل پی می‌توان به Apple Pay Order اشاره کرد که می‌تواند مراحل مختلف یک سفارش و فرایندهای آن را به صورت لحظه‌ای در اختیار کاربر قرار دهد. اطلاعات دقیق از طریق اپل پی یا اپلیکیشن Wallet ارائه می‌شوند و پلتفرم Shopify اولین همکار اپل در این طرح خواهد بود.

نوشته های مشابه

اپل در سال‌های اخیر تلاش کرده است که از طریق اپلیکیشن Wallet نیاز به استفاده از کارت‌های فیزیکی را از بین ببرد. یکی از قابلیت‌های مرتبط با این سرویس، Wallet ID است که می‌توان از آن برای احراز هویت دیجیتال کاربران استفاده نمود. اکنون ایالت‌های بیشتری از جمله مریلند و آریزونا به طرح مذکور پیوسته‌اند و اپل وعده داده است که ۱۱ ایالت دیگر به زودی به این لیست اضافه می‌شوند.

ویژگی Wallet ID امکان استفاده در دیگر اپلیکیشن‌ها مثل اوبر را هم خواهد داشت و می‌تواند احراز هویت دیجیتال کاربر را برعهده بگیرد. همچنین اطلاعات حساس کاربر مثل تاریخ تولد با سایر اپ‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شود و تنها داده‌های ضروری در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال اپل والت می‌تواند بدون افشای تاریخ دقیق تولد فرد، تنها به برنامه مورد نظر اعلام کند که وی بیشتر از ۲۱ سال سن دارد.

اکنون به اشتراک‌گذاری کلیدهای دیجیتال هم از طریق اپل Wallet آسان‌تر از گذشته شده است و می‌توان آن‌ها را از طریق برنامه‌های مختلف مثل Mail و Messages یا حتی واتساپ به اشتراک گذاشت. کاربر دریافت‌کننده کلیدها می‌تواند آن‌ها را در والت خود به همراه داشته باشد. این ویژگی می‌تواند برای هتل‌ها و بسیاری مقاصد دیگر کاربردی باشد. به نظر می‌رسد اپل به دنبال استانداردی واحد است تا بتواند قابلیت گفته شده را به دستگاه‌های اندرویدی هم بیاورد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا