سرور مجازی
برنامه نويسی

زبان های برنامه نویسی آینده دار برای کار کدام هستند؟

—————- رپرتاژ آگهی —————–

در مقاله جالبی که در یکی از وب‌سایت‌های مطرح منتشر شده بود، عنوان شده بود که هر فردی که با کامپیوتر آشناست باید چندین زبان برنامه نویسی را یاد بگیرد حتی اگر در حال حاضر به آنها نیازی نداشته باشد.
از آنجایی که هر زبان برنامه نویسی برای کار و هدف خاصی مفید است، اما برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان ارشد وب که بیش از یک زبان بلدند، هیچ خاص بودنی در کار نیست و آنها یادگیری زبان‌های مختلف را ابزار مناسبی برای کار خود می‌‌دانند.
اما با این حال، یادگیری تمام زبان‌ها هم زمان‌بر است و هم به طبع کار سختی است. بنابراین،‌ کدام زبان‌های برنامه نویسی را باید یاد بگیرید؟ امروزه در دنیای وب زبان‌های برنامه نویسی بسیاری برای انتخاب وجود دارد که از سه زبان بزرگ دنیا مانند جاوا، جاوا اسکریپت و پایتون گرفته تا زبان‌های کمتر شناخته شده‌ای مانند جولیا و آر را شامل می‌شود.

سوال اصلی این است، که کدام زبان‌ها بیشترین سود را برای آینده شما دارند و در آینده به کار شما می‌آیند؟
در انتخاب زبان های برنامه نویسی آینده دار، همه چیز به خواست شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال کار در بانک‌های بزرگ سرمایه گذاری هستید، جاوا بهترین زبان برنامه نویسی برای یادگیری است که به دنبال آن C ++ و C # نیز گزینه‌های بعدی هستند.
اما، اگر می‌خواهید در شرکت‌های فناوری و وب مشغول به کار شوید، پایتون و جاوا اسکریپت احتمالاً انتخاب بهتری نسبت به جاوا است.
نکته: هیچ وقت خود را محدود به یک زبان نکنید و دیگر زبان های برنامه نویسی آینده دار را نیز یاد بگیرید. اما، سعی نکنید تمام زبان‌ها را همزمان یاد بگیرید. ابتدا یکی را انتخاب کنید، بر آن مسلط شوید و سپس به سراغ موارد بعدی بروید.
 

زبان های برنامه نویسی آینده دار

در ادامه لیستی از زبان های برنامه نویسی آینده دار را عنوان خواهیم کرد، که این لیست می‌تواند به شما کمک کند که مسیر درستی را در شغل برنامه نویسی انتخاب کنید و به استخدام شرکت‌های خوب در بیایید.
اگر به ایران تلنت مراجعه کنید و به صفحه آگهی های استخدام برنامه نویس سر بزنید متوجه خواهید شد، که بازار برنامه نویسی بسیار طرفدار پیدا کرده است و شرکت‌های بزرگ و بسیاری به دنبال افراد حرفه‌ای در این زمینه هستند. بنابراین این مقاله را دنبال کنید و برنامه نویسی را با زبان های آینده دار یاد بگیرید.

1. جاوا / Java
 

جاوا پرکاربردترین زبان در شرکت‌های سرمایه گذاری و همچنین بانک‌ها است. در بیشتر آگهی‌های شغلی بانک‌ها و شرکت‌ها سرمایه گذاری نیاز به برنامه نویس با مهارت و آشنایی با جاوا دیده می‌شود. از جاوا در همه جا و در تمام نقاط وب‌سایت‌ها و ابزارها استفاده می‌شود، اما بیشترین استفاده از آن در ساخت برنامه‌های سمت سرور است که در Linux اجرا می‌شوند.
یکی از مهم‌ترین دلایلی که بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری و بورس، جاوا را ترجیح می‌دهند ویژگی محاسبات همزمان آن است. در جاوا می‌توانید چندین کار را همزمان انجام دهید که برای ساخت برنامه‌های کاربردی، پرمصرف و مهم در بانک‌ها به این ویژگی نیاز است. بنابراین، مطمئن شوید که زمان کافی را صرف تسلط بر ویژگی محاسبات همزمان در جاوا خواهید کرد.
اگر به صورت جدی به دنبال شغل در شرکت‌های سرمایه گذاری و متعلق به بورس هستید، جاوا باید اولین زبان برنامه نویسی باشد که به آن تسلط دارید.

2. سی شارپ / C-Sharp
C# و .NET به دلیل ساخت رابط کاربری گرافیکی برای مشتری، می‌تواند گزینه مناسب دیگری برای شرکت‌های مالی باشد. سال‌ها پیش زبان برنامه نویسی Java Swing برای این منظور وجود داشت، اما در حال حاضر C# و .NET برای هر ساخت رابط کاربری گرافیکی مبتنی بر ویندوز ترجیح داده می‌شوند. اگر به فکر توسعه رابط کاربری گرافیکی برای رایانه و وب هستید، C# گزینه بسیار خوبی برای شماست. زبان .NET نیز به صورت گسترده برای ساخت بازی برای کامپیوتر و کنسول نیز استفاده می‌شود.

3. سی – سی پلاس پلاس / C / C ++
C ++ زبان برنامه نویسی اصلی دیگری است که در شرکت‌های سرمایه گذاری و معاملاتی و فروش کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این زبان برنامه نویسی به شدت در ساخت برنامه‌های فروش و تجاری بسیار قوی و سریع استفاده می‌شود.
C و C ++ هر دو در میان زبان های برنامه نویسی آینده دار به شمار می‌آیند، که همیشه کاربردی هستند و احتمالاً بسیاری از شما آنها را به خوبی می‌شناسید. اما اگر قصد دارید تا با C ++ کارهای جدی انجام دهید، باید عنوان کنیم که به تحصیلات دانشگاهی اکتفا نکنید و به یادگیری بیشتر بپردازید.

4. جاوا اسکریپت / Javascript
چه باور کنید چه باور نکنید، اما جاوا اسکریپت زبان برنامه نویسی شماره یک وب به شمار می‌آید. ظهور فریم ورک‌هایی مانند jQuery ، Angular و React JS باعث محبوبیت بیشتر جاوا اسکریپت شده است. از آنجایی که تمام کسب و کارها به گونه‌ای به وب و اینترنت گره خورده‌اند، بنابراین یادگیری این زبان محبوب و آینده دار را در برنامه خود قرار دهید.

5. پایتون / Python
پایتون، در حال حاضر جاوا را کنار زده است تا به اصلی‌ترین زبان برنامه نویسی در دانشگاه‌ها و مدارس برای تدریس تبدیل شود. این زبان، یک زبان بسیار قدرتمند و عالی برای تولید اسکریپت است. برای هر آنچه فکر کنید یک ماژول پایتون خواهید یافت.

6. کوتلین / Kotlin
اگر به طور جدی به توسعه و طراحی نرم افزار اندروید فکر می‌کنید، Kotlin زبان برنامه نویسی مورد نیاز شما برای یادگیری است. این زبان برنامه نویسی آینده دار، قطعا یکی از مهم‌ترین تغییر و تحولاتی است که در دنیای اندروید اتفاق می‌افتد.
بسیاری از برنامه نویسان جاوا را برای نوشتن کد برنامه‌های اندروید ترجیح می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند، اما باید بگوییم که کوتلین از پشتیبانی بومی برخوردار است و بسیاری از محیط‌های یکپارچه توسعه نرم‌افزار (IDE) مانند IntelliJ IDEA و Android Studio از کوتلین برای توسعه اندروید پشتیبانی می‌کنند.

7. گلنگ / Golang
در برنامه امسال خود، یادگیری این زبان برنامه نویسی آینده دار را نیز قرار دهید. ما می‌دانیم که این زبان برنامه نویسی در حال حاضر بسیار محبوب نیست و در عین حال یادگیری آن دشوار است، اما کارشناسان ادعا کردند که این زبان در آینده محبوبیت بسیاری پیدا می‌کند و کاربرد آن زیاد می‌شود.

8. سوئیفت / Swift
اگر به فکر توسعه نرم افزارهای iOS مانند ساخت برنامه برای آیفون و آیپد هستید، باید یادگیری Swift را در در برنامه‌های خود قرار دهید و برای کار با آن آماده شوید.
این زبان جایگزین زبان برنامه نویسی C برای توسعه و ساخت برنامه‌های iOS است. اگر در میان افراد طرفدار iOS به شمار می‌آیید و در واقع فن اپل و آیفون هستید، می‌توانید یادگیری سوئیفت را آغاز کنید و خود را در این زبان قوی کنید.
 

 
9. پی اچ پی / PHP
اگر فکر می‌کنید که دوران PHP به سر آمده و کسی دیگر از آن استفاده نمی‌کند، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. این زبان برنامه نویسی هنوز هم یکی از اصلی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است و کاربردهای خود را دارد. پنجاه درصد (50٪) وب‌سایتهای اینترنتی با استفاده از PHP ساخته شده‌اند و حتی اگر در لیست زبان‌های مورد علاقه شما نباشد، باید یادگیری آن را در برنامه خود بگذارید.  برای مشاهده فرصت های شغلی برنامه نویس php به سایت ایران تلنت مراجعه کنید. 
نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردیم تا با شما درباره زبان های برنامه نویسی آینده دار صحبت کنیم و آنها را به شما معرفی کنیم. بسیاری از این زبان‌ها برای کار در شرکت‌های بزرگ مالی و فروشگاهی عالی هستند، در حالی که دیگر زبان‌ها برای شرکت‌هایی که در حوزه فناوری فعالیت دارند عالی عمل می‌کنند.
اگر فقط یک زبان برنامه نویسی جدا از زبانی که روزانه استفاده می‌کنید بیاموزید، رشد شغلی خود را تضمین خواهید کرد و باید منتظر پیشرفت در این حوزه باشید. مهم‌ترین چیز در حال حاضر این است که هدف خود را تعیین کنید و تمام تلاش خود را انجام دهید تا به آن پایبند باشید. 

منبع: ایران تلنت
 
  
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا