سرور مجازی
zoomit

بهترین دیکشنری های اندروید و آیفون از Oxford تا WordReference

چه دانش‌آموز باشید یا حرفه‌ای کسب‌وکار مهارت‌های ارتباطی مناسب در این‌ روزها برای همه ضرورت دارد و برنامه‌ی فرهنگ‌ لغت که با نام دیکشنری نیز شناخته می‌شود، در یادگیری کلمات و عبارات جدید در زبان‌های مختلف به شما کمک خواهد کرد. درواقع با استفاده از دیکشنری‌ها می‌توان کلمات را در زبان‌های مختلف سرتاسر جهان بهتر درک کرد و در‌نهایت دایره‌ی لغات شما تقویت خواهد شد. در مطلب حاضر، شما را با برخی از بهترین برنامه‌های فرهنگ لغت برای آیفون و اندروید آشنا می‌کنیم.

۱. Merriam-Webster Dictionary

دیکشنری Merriam-Webster Dictionary

قیمت: رایگان

Merriam برنامه فرهنگ‌ لغت کامل و انتخابی عالی برای ارجاع به‌‌‌ معنی واژگان است. این ابزار با تعاریف سریع، تلفظ‌های صوتی، جمله‌های مثال، مترادف‌ها و متضادها به یادگیری بهتر کلمات کمک می‌کند. امکان آزمایش دایره‌ی لغت با Merriam وجود دارد و کلمات جدید را نیز با استفاده از آزمون‌های واژگان و کلمات روزانه می‌توانید یاد بگیرید. این برنامه ابزارک‌های مفیدی ارائه می‌دهد که در یادگیری روزانه‌ی کلمات جدید به شما کمک خواهد کرد. اپلیکیشن‌ Merriam یکی از بهترین دیکشنری‌ها برای اندروید و آیفون است.

دانلود برای اندروید | iOS


۲. Dictionary

برنامه فرهنگ لغت Dictionary

قیمت: رایگان

Dictionary برنامه‌ای عالی برای کاربران چندزبانه است. این ابزار می‌تواند انگلیسی را به‌ بیش از ۴۰ زبان ازجمله فرانسوی و اسپانیایی ترجمه کند. اپلیکیشن Dictionary فقط برای جست‌وجوی کلمات نیست؛ بلکه روشی برای یادگیری آن‌ها و تلفظ صحیح با صوت ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌ها این برنامه می‌توان به جمله‌های نمونه برای درک بهتر معنی کلمه‌ها در متن اشاره کرد.

برنامه‌ی Dictionary امکان دسترسی رایگان به فرهنگ‌های لغت‌ و دایرةالمعارف‌های تخصصی مختلفی مثل لغت‌نامه‌های پزشکی، حقوقی، مخفف‌ها، اختصارات، اصطلاحات و لغت‌نامه‌های عامیانه را فراهم می‌کند و یکی از بهترین دیکشنری‌های اندروید و آیفون محسوب می‌شود.

دانلود برای اندروید | iOS


۳. Oxford Dictionary of English

دیکشنری آکسفورد

قیمت: رایگان

فرهنگ لغت آکسفورد اغلب به‌عنوان یکی از عالی‌ترین مراجع برای مطالعه‌ی زبان انگلیسی در نظر گرفته می‌شود. این برنامه به‌ روش هوشمندانه‌ای طراحی شده است و از رابط‌ کاربری بسیاری زیبا و کاربرپسندی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این ابزار می‌توان به قابلیت جست‌وجو و یادگیری پیشرفته‌ی کلمات اشاره کرد.

Oxford Dictionary of English می‌تواند تجربه‌ی یادگیری شما را با قابلیت‌های هوشمندی مثل فهرست‌ دلخواه، اشتراک‌گذاری کلمات، فهرست‌های اخیر و صفحه‌ی اصلی بصری تغییر دهد. علاوه‌براین، گزینه‌ی جست‌وجو‌های فشرده‌ای مثل جست‌وجوی دوربین و جست‌وجوی کلمه‌ی کلیدی و حتی جست‌وجو براساس عبارت‌ منظم در آن تعبیه شده است.

دانلود برای اندروید | iOS


۴. Dictionary.com: English Words

برنامه Dictionary.com

قیمت: رایگان

Dictionary.com برنامه‌ای بهینه‌سازی شده برای یادگیری کلمات انگلیسی است. این اپلیکیشن کاربری بسیار آسانی دارد و به‌نحوی طراحی شده است که در هرجا همراه شما باشد. Dictionary.com از حالت آفلاین و ابزارهای یادگیری همه‌جانبه بهره می‌برد و حتی نسخه‌ی مخصوص ساعت‌های هوشمند آن نیز منتشر شده است که باعث می‌شود در فهرست بهترین برنامه‌های دیکشنری اندروید و آيفون قرار گیرد.

ازجمله قابلیت‌های دیگر Dictionary.com می‌توان به کلمات روز، دستیار گرامر، دستیار املا، فرهنگ لغت زبان‌آموز، معماهای سرگرم‌کننده و آزمون‌ها اشاره کرد. اگر این میزان محتوا شما را راضی نمی‌کند، با پرداخت ۱٫۹۹ دلار می‌توانید نسخه‌ی حرفه‌ای برنامه را با ويژگی‌های اضافه دریافت کنید.

دانلود برای اندروید | iOS


۵. Dictionary Offline – Dict Box

دیکشنری Dict Box

قیمت: رایگان

Dict Box قابلیت ارجاع و جست‌وجوی کلمات و ترجمه‌ را برای بیش‌ از ۵۰ زبان به‌صورت کاملاً آفلاین ارائه می‌دهد و بدین‌ترتیب برای استفاده از آن الزامی به اتصال اینترنتی نخواهید داشت. برنامه یادشده از تلفظ آفلاین متن نیز پشتیبانی می‌کند.

دیکشنری Dict Box همه‌ی فرهنگ‌های لغت‌ را در یک پلتفرم با رابط کاربری ساده ترکیب می‌کند و قابلیت پیشنهادهای هوشمند کلمه‌ی آن به شما کمک خواهد کرد تا واژه‌ی مدنظرتان را به‌سرعت پیدا کنید. اگر هنگام استفاده از این برنامه به اینترنت متصل شوید، متن را به‌طور‌مستقیم روی مرورگر وب و سایر برنامه‌ها می‌توانید ترجمه کنید که این ویژگی باعث می‌شود اپلیکیشن مذکور به یکی از بهترین دیکشنری‌های اندروید و آیفون تبدیل شود.

دانلود برای اندروید | iOS


۶- U-Dictionary

برنامه U-Dictionary

قیمت: رایگان

برنامه‌ی U-Dictionary یکی از دیکشنری‌های بسیار عالی برای مسافران و علاقه‌مندان به زبان است. این ابزار به‌لطف استفاده از هوش مصنوعی، امکان ترجمه‌ی متن و عکس و مکالمات را به ۱۰۸ زبان دنیا ارائه می‌دهد.

علاوه‌براین، U-Dictionary از سیستم تشخیص اشیاء استفاده می‌کند که امکان بررسی دستور‌زبان و تلفظ‌های صوتی لهجه‌محور را نیز ارائه می‌دهد. این برنامه برای ارائه تعاریف دقیق از دیکشنری‌های توسعه‌یافته مثل Dicise Dictionary و Collins Advanced Dictionary به‌عنوان مرجع استفاده می‌کند.

دانلود برای اندروید | iOS


۷. Word Lookup

دیکشنری Word Lookup

قیمت: رایگان

این برنامه دیکشنری‌ای با سبک بازی‌های کلمه‌ای مثل Scrabble، جدول کلمات متقاطع، Hanging With Friends و WordFeud است. World Lookup به شما کمک می‌کند که حتی پیچیده‌ترین چالش‌ها را حل کنید.

Word Lookup به‌لطف چندین فهرست هوشمند مثل کلمات دو یا سه‌حرفی و کلمات با امتیاز بالا، توان بازی‌کردن شما را گام‌به‌گام بهبود می‌دهد. درکنار ارتقای مهارت‌های بازی، می‌توانید لغات جدید و معنی آن‌ها را یاد بگیرید تا دایره‌ی کلماتتان افزایش یابد.

دانلود برای اندروید | iOS


۸. Urban Dictionary

برنامه Urban Dictionary

قیمت: رایگان

مقاله‌ی مرتبط:

  • بهترین برنامه های تشخیص آهنگ

اگر به‌دنبال معنای عامیانه‌ی لغات و عبارت زبان‌های مختلف هستید، Urban Dictionary و اصطلاحات همیشه در حال تکامل آن می‌تواند راهنمای کاملی برایتان باشد.

Urban Dictionary شرحی عمیق از معنی کلمات عامیانه و غیرعامیانه ارائه می‌دهد و امکان رأی‌دادن به این معنی‌ها نیز وجود دارد. این دیکشنری قدرتمند و جذاب روزانه کلماتی را به‌ شما پیشنهاد می‌کند تا بتوانید دایره‌ی لغات خود را گسترش دهید و ازجمله بهترین اپلیکیشن‌های دیکشنری برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون است.

دانلود برای اندروید | iOS


۹. Advanced Dictionary & Thesaurus

برنامه Advanced Dictionary & Thesaurus

قیمت: رایگان

دیکشنری Advanced Dictionary & Thesaurus که برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دردسترس قرار دارد، کتابخانه‌ای بسیار جامع متشکل از ۱٫۴ میلیون کلمه است. البته ویژگی خاص این اپلیکیشن رابط کاربری هوشمند آن است. شما می‌توانید با این ابزار به تعاریف اولیه و یادداشت‌های زبانی ویژه و کلمات مترادف دسترسی داشته باشید. هر کلمه در Advanced Dictionary & Thesaurus به‌همراه مترادف‌ها، متضادها، ابرنام‌ها و… به‌نمایش درمی‌آید. با نصب این دیکشنری، می‌توانید سطح نوشتاری و گفتاری زبان خود را تقویت کنید.

دانلود برای اندروید | iOS


۱۰. WordReference Dictionary

برنامه WordReference Dictionary

قیمت: رایگان

WordReference دیکشنری بسیار قدرنمندی است که امکان ترجمه‌ی لغات و عبارت‌ها را دراختیارتان قرار می‌دهد. با این برنامه می‌توانید به‌سرعت به فرهنگ‌های ‌لغت‌ و بحث‌های انجمن‌های مرتبط با آن دسترسی داشته باشید. از این اپلیکیشن برای یادگیری انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و… می‌توان بهره برد. ناگفته نماند ابزارهای تعبیه‌شده در این اپلیکیشن به درک و یادگیری بسیاری از زبان‌های خارجی کمک می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بهترین برنامه های زیباساز چهره اندروید و آیفون

برنامه‌ی WordReference مواردی مثل تلفظ‌های صوتی، عطف‌های کلمات، ترجمه‌های اصلی و جمله‌های نمونه را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین بیش‌از سه میلیون پرسش‌وپاسخ و بخش انجمن‌های این اپلیکیشن، منبعی غنی برای یادگیری و ترجمه‌ی زبان‌های خارجی مثل انگلیسی است.

دانلود برای اندروید | iOS


دیکشنری های فارسی

اگر برای تبدیل لغات انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی به دیکشنری نیاز دارید، در‌ادامه برخی از اپلیکشین‌های کاربردی‌ را برای رفع نیازتان معرفی می‌کنیم.

Fastdic

برنامه FastDic

Fastdic یکی از بهترین دیکشنری‌ها برای ترجمه کلمات فارسی به انگلیسی یا انگلیسی به فارسی است. درحال‌حاضر، این برنامه حدود دو‌میلیون نفر کاربر فعال دارد که از محبوبیت و عملکرد قدرتمند آن حکایت می‌کند. ازجمله قابلیت‌های مهم این اپلیکیشن می‌توان به پشتیبانی از ۲۰۰ هزار کلمه، بیش‌ از ۷۰ هزار جمله‌ی مثال، نمایش کلمات مترادف و متضاد، تلفظ صوتی آنلاین و ِآفلاین انگلیسی به لهجه‌ی آمریکایی و بریتانیایی و… اشاره کرد.

افزون‌براین، برنامه‌ی Fastdic تاریخچه‌ای از کلمات جست‌وجو‌شده را به شما نشان می‌دهد و کلمات مدنظرتان را به فهرست علاقه‌مندی‌های خود می‌توانید اضافه کنید. سایر امکانات این برنامه شامل اشتراک‌گذاری کلمات و معانی آن‌ها، معرفی کلمه‌ی روز و… می‌شود.

دانلود برای اندروید | iOS


Persian Dictionary – Dict Box

برنامه DictBox

Dict Box یکی از بهترین فرهنگ‌های لغت‌ ایرانی و مترجم آفلاین برای یادگیری زبان انگلیسی است. این برنامه از ترجمه‌ی انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی پشتیبانی می‌کند و به اتصال اینترنت نیازی ندارد. ازجمله قابلیت‌های Dict Box می‌توان با سرعت زیاد، رابط‌کاربری ساده، پیشنهاد هوشمند کلمات، ترکیب همه‌ی دیکشنری‌ها به‌طور یک‌جا، ترجمه‌ی مستقیم متن از روی مرورگر، تلفظ متن، فرهنگ لغت مصور، یادآور کلمات، لغت‌نامه‌های متعدد با قابلیت دانلود و… اشاره کرد.

دانلود برای اندروید | iOS


اگر شما هم دیکشنری‌های دیگری غیر از نمونه‌های معرفی‌شده در این مقاله را می‌شناسید لطفاً در بخش نظرات نام آن را به‌همراه تجربه‌ی کاربری خود با دیتاسنتر من و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا