سرور مجازی
موبایل

آیفون 15 بازار چین را از دست می‌دهد؟

آیفون 15 بازار چین را از دست می‌دهد؟

آیفون در سال ۲۰۲۲، بیش از نیمی از ۳۹۴.۳ میلیارد دلار درآمد اپل را تشکیل داد اما این شرکت با چالش‌های جدیدی برای فروش در چین روبروست که سومین بازار بزرگش به شمار می‌رود.

به گزارش دیتاسنتر من از ایسنا، جدیدترین گوشی اپل پورت شارژ جدید، بدنه تیتانیومی و دوربین ارتقاءیافته خواهد داشت اما در حالی معرفی می‌شود که دولت چین، برخی محدودیت‌ها درباره استفاده از آیفون را گسترش داده است.

اپل همچنین با رقابت از سوی شرکت هواوی تکنولوژی روبرو خواهد بود که تا زمان اعلام کنترل‌های صادراتی دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹، رقیب اصلی این شرکت آمریکایی در بازار تلفن‌های هوشمند رده بالای چین بود. تحریم‌های آمریکا، کسب و کار گوشی هواوی را فلج کرد اما این غول چینی، هفته گذشته فروش مدل رده بالای «میت ۶۰ پرو» را آغاز کرد که در ساخت آن، از تراشه‌های ساخت چین استفاده شده و باعث شده است نمایندگان مجلس آمریکا به این باور برسند که گوشی مذکور، محدودیت‌های تجاری آمریکا را نقض کرده است.

هواوی می‌خواهد در قابلیت‌هایی مانند تماس ماهواره‌ای که به شبکه مورد حمایت دولت چین متکی است، از اپل جلو بزند. سری آیفون ۱۴ مجهز به قابلیت‌های ماهواره‌ای است اما تنها برای شرایط اضطراری استفاده می‌شود.

اپل در مراسم روز سه شنبه، احتمالا روی لاین محصول جدید خود متمرکز خواهد شد. تاکنون، بزرگترین تغییر برای مشتریان اپل، سوئیچ از کابل شارژ لایتنینگ به استاندارد یو اس بی سی خواهد بود. اپل پیش از این، از این استاندارد در لپ‌تاپ‌ها و بعضی از آی‌پدهای مدل بالای خود استفاده کرده است.

اپل تحت فشار مقررات اتحادیه اروپا، مجبور شده است این تغییر را اعمال کند اما تحلیلگران بر این باورند که این شرکت، تغییر مذکور را به عنوان یک ارتقاء معرفی خواهد کرد و از سرعت انتقال سریع‌تر داده که می‌تواند ویدئوهای کیفیت بالا را بین گوشی‌های آیفون منتقل کند، بهره می برد.

تحلیلگران همچنین فناوری دوربین پریسکوپی جدیدی را پیش بینی می‌کنند که قابلیت‌های زوم گوشی‌های اپل را بهبود خواهد بخشید. همچنین تراشه‌های بکار رفته در این گوشی‌ها، قدرتمندتر می‌شوند.

اما بزرگترین پرسش این است که آیا اپل، این قابلیت‌ها را برای مدل‌های رده بالا اختصاص خواهد داد و برای مدل‌های ارزان‌تر، تنها ارتقاهای کوچکتری اعمال می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود اپل برای تقویت درآمدش، میانگین قیمت مدل‌های آیفون ۱۵ را افزایش دهد اما سوال این است که آیا این افزایش، برای همه مدل‌ها اعمال می‌شود یا فقط شامل مدل‌های گران قیمت خواهد بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا