سرور مجازی
zoomit

جام جهانی 2022؛ قطر با ناوگانی از اتوبوس‌های برقی خودران تماشاگران را جابه‌جا می‌کند

با پایان همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌های مربوط به آن، قطر در آمادگی کامل است تا از بزرگ‌ترین رویداد دنیای فوتبال میزبانی کند. قطر در مسیر آماده شدن توجه ویژه‌ای به حوزه‌ی فناوری داشت و در ساخت ورزشگاه‌های مدرن خود از سیستم‌های جدیدی برای تهویه‌ی هوا استفاده کرد.

آن‌طور که مشبل می‌نویسد، قطر حمل‌و‌نقل عمومی را به شکل قابل توجهی افزایش داده است و قصد دارد در شهرهای هوشمند خود که روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند از ایستگاه‌های هوشمند اتوبوس و مخازنی ویژه برای ارائه‌ی آب خنک استفاده کند.

قطر هم‌زمان با کشورهایی مثل امارات و عربستان، آزمایش وسایل حمل‌و‌نقل برقی خودران را شروع کرده است تا فضاهای آینده‌نگرانه‌ی شهرهای خود را به سیستم حمل‌و‌نقل هوشمند مجهز کند. این کشور ۱٬۱۰۰ اتوبوس برقی دارد که در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال برای حمل‌و‌نقل مردم از آن‌ها استفاده می‌کند.

ناوگان اتوبوس‌های برقی، هوادارن فوتبال را سراسر قطر جابه‌جا خواهند کرد. شبکه‌ای از ۷۰۰ ایستگاه شارژ انرژی کافی برای اتوبوس‌های برقی ارائه می‌دهند. مقامات قطر مصمم‌اند که برای حمل‌و‌نقل گردشگران به مناطق مختلف صرفاً از اتوبوس برقی استفاده کنند. قطر در برنامه‌ای گسترده قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به‌شدت کاهش دهد.

برنامه‌های قطر به اینجا خلاصه نمی‌شود. ساکنان این کشور در حال آماده شدن برای آینده‌ای هستند که گازهای مضر در آن نقشی ندارند. ده‌ها ایستگاه شارژ در سراسر قطر راه‌اندازی شده است تا مردم به خرید خودروهای برقی ترغیب شوند. دولت قطر به‌دنبال همکاری با شرکت‌های خصوصی است تا ایستگاه شارژ در مراکز خرید و پارکینگ‌های بزرگ احداث کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال؛ قطر چگونه ورزشگاه‌ها را خنک می‌کند؟
  • قطر با احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی به میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ می‌رود

قطر در اواخر سال ۲۰۲۰ مجموعه‌دستورالعمل جدیدی برای نحوه‌ی شارژ خودروهای برقی تدوین کرد. یکی از برنامه‌های قطر استفاده از شارژرهای مبتنی‌بر جریان مستقیم است تا خودروها در کمتر از یک ساعت انرژی لازم برای حرکت را دریافت کنند. قطر در سال ۲۰۱۹ استفاده از خودروهای برقی خودران ساخت چین را به‌طور آزمایشی شروع کرد و از خودروهای خودران مشابهی برای تحویل غذا نیز استفاده کرده است.

شهر دبی که در همسایگی کشور قطر قرار دارد ایستگاه‌های شارژ متنوعی احداث کرده و با مزایایی مثل پارکینگ رایگان در تلاش بوده علاقه‌ی مردم به خودروهای برقی را افزایش دهد.

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ از ۲۹ آبان با بازی قطر و اکوادور شروع می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا