سرور مجازی
تکنولوژی

کشف تکه‌های یک شمشیر کمیاب دوران وایکینگ‌ها با قدمت 1200 سال

دو تکه از یک شمشیر پرنقش و نگار مربوط به دوران وایکینگ ها که گفته می‌شود به مدت حدود 1200 سال از یکدیگر جدا بوده‌اند، به فاصله یک سال، توسط جویندگان گنج آماتور در نروژ کشف شد.

اولین تکه این شمشیر سال گذشته و در مزرعه‌ای واقع در شهر استاوانگر و امتداد سواحل غربی نروژ، توسط یک فلزیاب کشف شد. در آن زمان، این قطعه به موزه باستان شناسی محلی تحویل داده می‌شود و درباره آن چیزی مشخص نشده بود، تا اینکه در بهار امسال، تکه دوم در همان نزدیکی توسط فلزیاب دیگری کشف شد. در نهایت، باستان شناسان به این نتیجه رسیدند که این دو تکه به یک شمشیر بسیار بزرگ از دوران وایکینگ ها مربوط می‌شود.

وایکینگ

همانطور که «آن زانت گلورستاد»، باستان شناس دانشگاه اسلو، نروژ توضیح می‌دهد، این شمشیر از نوع بسیار کمیابی است که در اسکاندیناوی و بخش‌هایی از اروپای غربی و اروپای شرقی پیدا می‌شود. هرچند تیغه آن کشف نشده، اما دسته شمشیر با کنده‌کاری‌های پیچیده و جزئیات طلا و نقره تزئین شده است.

شمشیری نادر از دوران وایکینگ

گلورستاد بر اساس کنده کاری‌های روی شمشیر، توضیح می‌دهد که احتمالا در حدود سال 800 پس از میلاد در امپراتوری فرانک یا انگلستان ساخته شده باشد. همچنین از حدود 3000 شمشیر کشف شده در نروژ که به وایکینگ‌ها مربوط می‌شود، تنها 20 شمشیر با ویژگی‌ها و مشخصات این نمونه تازه کشف شده مطابقت دارد.

نوشته های مشابه
وایکینگ

موسسه هنر شیکاگو توضیح می‌دهد که در این دوران، وایکینگ‌ها گاهی اوقات نام خود را روی شمشیرهایشان حک می‌کرده‌اند، اما با توجه به اینکه تیغه شمشیر جدید گم شده، راهی برای کشف هویت مالک آن وجود ندارد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که سال 1883 در نزدیک همین منطقه، قبر یک ملکه وایکینگ ثروتمند نیز کشف شد. با این وجود می‌توان گفت که شاید در دوران وایکینگ‌ها این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا