سرور مجازی
zoomit

فرار کارگران از کارخانه مونتاژ آیفون‌؛ دولت چین پرسنل بازنشسته ارتش را به کارخانه ژنگژو فراخواند

خبرگزاری iMore در گزارشی به نقل از SCMP می‌نویسد، مقامات شهر چانگی در چین از پرسنل بازنشسته‌ی ارتش این کشور درخواست کرده‌اند که در بزر‌گ‌ترین کارخانه‌ی مونتاژ آیفون مشغول به کار شوند. این کارخانه که در ژنگژو فعالیت می‌کند با کاهش حجم تولید مواجه شده و مدیران آن در تلاشند تولید را به سطح عادی برگردانند.

منابعی آگاه می‌گویند دولت چین نامه‌ای سرگشاده برای پرسنل بازنشسته‌ی ارتش ارسال کرده است تا آن‌ها را به «پاسخ دادن به دعوت دولت» ترغیب کند. دولت چین از ارتشی‌های بازنشسته خواسته است «در ازسرگیری تولید در کارخانه‌ی فاکسکان نقش داشته باشند.»

گزارش SCMP ادعا می‌کند فراخوان پرسنل بازنشسته‌ی ارتش بخشی از برنامه‌ی گسترده‌تری است که چین با اتکا بر آن به‌دنبال استخدام کارگران تازه‌نفس برای خط مونتاژ کارخانه‌ی فاکسکان در شهر ژنگژو است. گزارش‌ها می‌گویند ده‌ها هزار نفر از کارگران این کارخانه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه‌ی سخت‌گیرانه‌ی مربوط به آن، از کارخانه‌ی ژنگژو فرار کرده‌اند. تصاویر فرار این کارگران با پای پیاده، بارها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

مقاله‌های مرتبط:

  • حجم تولید آیفون در کارخانه بزرگ چین احتمالاً ۳۰ درصد افت می‌کند
  • نگاه‌ها خیره به اپل؛ در بحبوحه چالش‌های اقتصادی، درآمد تولیدکننده آیفون بار دیگر رشد کرد

خبرگزاری SCMP می‌نویسد نامه‌ی سرگشاده‌ی خطاب به ارتشی‌های بازنشسته‌ی چین، بدون ارائه‌ی توضیح از پلتفرم وی‌چت حذف شده است. منابع آگاه می‌گویند پخش شدن گزارش‌های مبنی‌بر اختلال در خط تولید کارخانه‌ی ژنگژو، به اپل انگیزه‌ی بیشتری می‌دهد تا با سرعت بالاتر از قبل خط تولید محصولاتش را از خاک چین خارج کند. روز گذشته در گزارشی غیررسمی گفته شد که اپل می‌خواهد کارخانه‌ی بزرگ دیگری در هند احداث کند.

فاکسکان در کارخانه‌ی عظیم ژنگژو ۳۰۰٬۰۰۰ نیروی کار دارد. اکثر محصولات مهم اپل از جمله آیفون‌های نسل جدید در این کارخانه مونتاژ‌ می‌شوند. اپل مدتی پیش گفته بود که کارخانه‌ی ژنگژو با ظرفیت بسیار کمتر از حالت عادی مشغول فعالیت است و کاهش فعالیت این کارخانه حجم تولید آیفون‌های پرو نسل جدید را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا