سرور مجازی
zoomit

کامپیوترهای ویندوزی به‌زودی با قابلیتی شبیه AirPlay به‌عنوان گیرنده صوتی دستگاه‌های اندرویدی عمل می‌کنند

مایکروسافت به‌زودی یک قابلیت جالب جدید به برنامه‌ی Phone Link ویندوز اضافه می‌کند. این ویژگی مشابه امکان استفاده از مک به‌عنوان گیرنده‌ی AirPlay برای دستگاه‌های مجهز به iOS است و با استفاده از آن به‌زودی قادر خواهید بود صدای گوشی یا تبلت اندرویدی خود را روی ویندوز ۱۱ پخش کنید.

مایکروسافت تااین‌لحظه درمورد قابلیت استفاده از ویندوز به‌عنوان گیرنده‌ی صوتی برای دستگاه‌های اندرویدی صحبت نکرده است، اما یکی از کاربران توییتر به نام Aggiornamenti Lumia اخیراً تصویری از نحوه‌ی عملکرد ویژگی مذکور به‌اشتراک گذاشته است. پیشنهاد تغییر دستگاهی که قصد دارید صدا از آن پخش شود در تنظیمات Phone Link دردسترس خواهد بود. پس از فعال شدن این ویژگی، می‌توانید فایل‌های صوتی دستگاه‌های اندرویدی را مشاهده کرده و به آن‌ها گوش دهید.

اتصال ویندو و اندروید با Phone Link

به‌گفته‌ی برخی از کاربران ویندوز در تاپیک توییتر Aggiornamenti Lumia، ظاهراً قابلیت تبدیل شدن ویندوز به گیرنده‌ی صوتی گوشی‌های اندرویدی، برای تعدادی از اعضای منتخب اینسایدر در کانال بتا دردسترس قرار گرفته و این شرکت درحال آزمایش ویژگی مورد اشاره است. به‌هرحال این قابلیت همچنان برای بسیاری از کاربران ویندوز اینسایدر نیز فعال نشده است ولی امکان دارد فقط به گوشی‌های هوشمند سامسونگ محدود باشد. اسکرین‌شات Phone Link بخش برنامه‌ها را نشان می‌دهد که فقط گوشی‌های سامسونگ (یا سرفیس Duo) را انتخاب می‌کند و ظاهراً فقط این گوشی‌ها امکان اتصال به Phone Link را دارند. برخی از کاربران اینسایدر ویندوز نیز گزارش داده‌اند که این ویژگی از مدتی قبل برای آن‌ها فعال شده، اما قادر به استفاده از آن نبوده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت انتشار آپدیت 22H2 ویندوز ۱۱ را به‌دلیل مشکل اجرای کند بازی‌ها متوقف کرد
  • مایکروسافت درحال آزمایش نمایش تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 است

البته ویژگی‌های جدید Phone Link ویندوز به همین‌جا ختم نمی‌شود. Aggiornamenti Lumia همچنین به قابلیت Continuity Browser History برای Phone Hub اشاره کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تاریخچه‌ی مرور را بین اندروید و ویندوز به‌اشتراک بگذارند. به گزارش XDA، به‌نظر می‌رسد این ویژگی نیز فقط به‌طور انحصاری برای دستگاه‌های سامسونگ دردسترس قرار خواهد گرفت؛‌ درست مثل ویژگی دیگری که اخیراً به این برنامه اضافه شد و کاربران می‌توانند با استفاده از آن از گوشی سامسونگ خود به‌عنوان نقطه‌ی اتصال بهره ببرند و اینترنت آن را به‌سرعت با کامیپوترهای ویندوزی به‌اشتراک بگذارند.

اتصال ویندو و اندروید با Phone Link

درحال‌حاضر جزئیاتی درمورد تاریخ انتشار قابلیت جدید Phone Link ویندوز برای عموم کاربران وجود ندارد، اما با توجه به این‌که اینتل اخیراً رقیب این برنامه را با نام Unison برای ویندوز معرفی کرده است، جای تعجب نخواهد بود اگر مایکروسافت به‌دنبال ارائه‌ی سریع‌تر ویژگی‌های مهم و جدید روی Phone Link باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا