سرور مجازی
zoomit

اولین واکنش مدیرعامل اپل به تحولات توییتر؛ تیم کوک غیرمستقیم به ایلان ماسک هشدار داد

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای کوتاه با شبکه‌ی CBS، برای اولین‌بار به تحولاتی واکنش نشان داده که توییتر در هفته‌های اخیر تجربه کرده است. کوک به سؤالی مبنی‌بر احتمال حذف توییتر از اپ استور پاسخ نداد؛ ولی گفت: «آن‌ها می‌گویند که به نظارت روی محتوا ادامه می‌دهند و من برای این کار روی آن‌ها حساب باز می‌کنم؛ چون فکر نمی‌کنم هیچ‌کس بخواهد پلتفرمش از سخنان تنفرآمیز میزبانی کند.»

به‌گزارش دیتاسنتر من، اپل سیاست‌هایی سخت‌گیرانه‌ای در‌قبال اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور ارائه می‌شوند، اتخاذ می‌کند. خبرنگار شبکه‌ی CBS در تلاش بود از کوک بپرسد که چه تغییراتی ممکن است به حذف توییتر از اپ استور منتهی شوند؛ اما کوک ترجیح داد به این سؤال جواب ندهد و به‌طور‌غیرمستقیم مدیران فعلی توییتر را برای نظارت بیشتر بر محتواهای این شبکه‌ی اجتماعی ترغیب کند.

در هفته‌های اخیر، توییتر به ایلان ماسک فروخته شده است. ماسک همواره چهره‌ای پرحاشیه در صنعت فناوری بوده است و همان‌طورکه می‌‌توان انتظار داشت، لحظاتی پس از رسمی‌کردن قرارداد، تحولات توییتر را شروع کرد. توییترِ امروز نه‌تنها کارمندان کمتری دارد؛ بلکه بسیاری از مدیران عالی‌رتبه را از دست داده و حتی سازو‌کار سیستم اشتراکی‌اش تغییر کرده است.

در واکنش به بی‌ثباتی توییتر، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی موقتاً فعالیت خود را در این شبکه‌ی اجتماعی متوقف کرده‌اند. یکی از شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ به مشتریانش هشدار داده است که در شرایط فعلی تبلیغ در توییتر اقدام خطرناکی است. ایلان ماسک خودش را مدافع آزادیِ‌بیان می‌داند؛ به‌همین‌دلیل، برندها نگران‌اند که با کاهش سخت‌گیری در توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی بیش‌از‌پیش محفلی برای نفرت‌پراکنی شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • فروپاشی احتمالی توییتر، ۱۶ سال تاریخ انسان را یک‌شبه پاک می‌کند
  • سیاست‌های دردسرساز ایلان ماسک؛ تیک آبی ۸ دلاری توییتر ۱۵ میلیارد دلار به یک شرکت داروسازی ضرر زد

تیم کوک در مصاحبه با شبکه‌ی CBS افزون‌بر اشاره به تحولات توییتر، درباره‌ی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای سخن گفت. اپل از روز گذشته سیستم ارتباط ماهواره‌ای آیفون‌های نسل جدید را فعال کرده است. ازطریق این سیستم می‌توان در ناحیه‌هایی که ارتباط با شبکه‌های سنتی موبایل دردسترس نیست، ازطریق ماهواره برای اورژانس پیام ارسال کرد. تیم کوک گفته است که با وجود شرایط بد اقتصادی، اپل همچنان به استخدام نیروهای جدید ادامه می‌دهد؛ اما میزان استخدام کمتر از قبل شده است و این شرکت در برخی از تیم‌های داخلی‌اش هیچ نیروی جدیدی جذب نمی‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا