سرور مجازی
اقتصادی

رکوردشکنی مصرف برق در روز گذشته

به گزارش دیتاسنتر من، مصرف برق در روز گذشته ۲۶ اردیبهشت ماه رکورد زد.

ایرنا نوشت، روند افزایشی مصرف برق کشور با گرم تر شدن هوا سرعت گرفته است، چنانکه موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نیز افزایش دمای هوا از این هفته را پیش بینی کرده است، اکنون گزارش های رسمی نشان از رشد مصرف برق دارد.

تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد روز گذشته و در ساعت ۱۵ و ۱۴ دقیقه مصرف برق به عدد ۴۹ هزار و ۲۹۳ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با روز مشابه پارسال که ۴۹ هزار و ۴۱۱ مگاوات بوده کاهش ناچیزی را نشان می‌دهد.

میزان مصرف شبانه کشور هم شب گذشته در ساعت ۲۰ و ۵۶ دقیقه به عدد ۴۸ هزار و ۷۱۲ مگاوات رسید که گرچه نسبت به مصرف روزانه اندکی کاهش‌یافته اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۴۸ هزار و ۷۵ مگاوات برق مصرف شده بود رشد یافته است.

بخش صنعت نیز روز گذشته در ساعت ۱۵ و ۱۴ دقیقه ۵ هزار و ۵۲۷ مگاوات برق مصرف کرده که این میزان در ساعت ۲۰ و ۵۶ دقیقه با اندکی رشد به ۵ هزار و ۶۸۷ مگاوات افزایش یافت.

به اعتقاد کارشناسان صنعت برق روشن شدن وسایل سرمایشی یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش مصرف برق به حساب می‌آید که این افزایش مصرف سبد هزینه خانوار را افزایش خواهد داد اما برای کاهش این هزینه‌ها باید در خرید وسایل سرمایشی دقت بیشتری به خرج داد و وسایلی را انتخاب کرد که درجه مصرف انرژی با راندمان بالا دارند.

همچنین باید نسبت به تعمیر به‌موقع وسایل موجود اقدام کرد تا مشمول هزینه‌های چند برابری نشد.

روز گذشته از نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۵ هزار و ۲۹۹ مگاوات برق تولید شد که در اختیار شبکه سراسری قرار گرفت.

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا