سرور مجازی
zoomit

آیفون ۱۵ اولترا در رنگ طلایی با دوربین چهارگانه، نمایشگر ۱۸۰ هرتز و شارژدهی دو روزه به‌نمایش گذاشته شد

حال‌که آیفون ۱۴ پرو مکس در بازار عرضه شده، افشاگران سراغ آیفون ۱۵ پرو مکس رفته‌اند، دستگاهی که احتمالاً در نهایت با نام آیفون ۱۵ اولترا معرفی می‌شود. افشاگری خوش‌سابقه می‌گوید آیفون ۱۵ اولترا یک‌سری قابلیت اختصاصی خواهد داشت تا تفاوت بیشتری با آیفون ۱۵ پرو داشته باشد.

یکی از تفاوت‌های مهم آیفون ۱۵ اولترا با آیفون ۱۵ پرو، بهره‌مندی مدل اولترا از دوربین پریسکوپی خواهد بود. لنزهای تله‌فوتوی مبتنی‌بر مکانیزم پریسکوپی بزرگ‌نمایی زیادی ارائه می‌دهند. این لنزها در سال‌های اخیر وارد گوشی‌های رده‌بالای اندرویدی شده‌اند، اما تاکنون هیچ آیفونی با لنز پریسکوپی تولید نشده است.

تماشا در یوتیوب | تماشا در آپارات

به گزارش دیتاسنتر من، بهره‌مندی آیفون ۱۵ اولترا از دوربین پریسکوپی احتمالاً بدین معنی است که برای اولین بار، تعداد دوربین‌های پنل پشتی به چهار عدد می‌رسد. البته این موضوع تأیید نشده است. شاید اپل در نهایت دوربین تله‌فوتوی فعلی را با نمونه‌ی پریسکوپی جایگزین کند و آیفون ۱۵ اولترا همچنان در پنل پشتی سه دوربین داشته باشد.

ویدیوی غیررسمی منتسب به آیفون ۱۵ اولترا، این گوشی را با چهار دوربین نمایش می‌دهد. به‌نظر می‌رسد فلاش LED در مرکز جزیره‌ی دوربین به دور حسگر لایدار قرار گرفته است. دوربین اصلی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دارد، دوربین فوق عریض از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و دوربین تله‌فوتوی معمولی نیز مجهز به حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است.

آیفون ۱۵ اولترا / آیفون 15 پرو مکس اپل رندر غیررسمی طلایی پنل پشتی

چهارمین دوربین که لنز پریسکوپی دارد نیز به حسگری با وضوح مشابه مجهز خواهد بود. این دوربین بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۵۰ برابری ارائه خواهد داد. اپل سال‌ها است در آیفون به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اتکا می‌کند، بااین‌حال آیفون‌های پرو نسل جدید در پشت لنز عریض از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند.

در ویدیوی مفهومی شاهد بهره‌مندی آیفون ۱۵ اولترا از لبه‌ی تخت هستیم، مشخصه‌ای که در چند سال اخیر در آیفون دیده شده است. در بالای نمایشگر آیفون ۱۵ اولترا همچون آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس حفره‌ی کپسولی موسوم به جزیره‌ی پویا به چشم می‌خورد. اپل احتمالاً در آیفون ۱۶ اولترا حفره‌ی کپسولی را با حفره‌ی دایره‌ای جایگزین می‌کند.

اپل در نسل جدید آیفون‌های پرو روشنایی را به ۲٬۰۰۰ نیت افزایش داد تا رکورد جدیدی در صنعت موبایل ثبت کند. ویدیوی آیفون ۱۵ اولترا نشان می‌دهد این گوشی نمایشگری با روشنایی فک‌انداز ۲٬۴۰۰ نیت خواهد داشت. همچنین این ویدیو اعلام می‌کند آیفون ۱۵ اولترا به نمایشگر ۱۸۰ هرتز مجهز می‌شود، اتفاقی که بعید است رخ دهد. آیفون‌های پرو در حال حاضر صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز دارند.

آیفون ۱۵ اولترا / آیفون 15 پرو مکس اپل رندر غیررسمی طلایی دوربین و دانامیک آیلند

آیفون‌های اپل از درگاه لایتنینگ استفاده می‌کنند، اما به موجب قوانینی که در ماه‌های اخیر به تصویب اتحادیه‌ی اروپا رسیده است احتمالاً اپل در نهایت مجبور به استفاده از درگاه USB-C در آیفون ۱۵ اولترا می‌شود. در بخش پایینی آیفون ۱۵ اولترا، حفره‌های اسپیکر چینش متفاوت و جذاب‌تری دارند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل احتمالاً از سال آینده پسوند اولترا را وارد گوشی‌های خانواده آیفون می‌کند
  • اپل احتمالاً عمر باتری آیفون ۱۵ اولترا را تا ۴ ساعت افزایش می‌دهد

اپل در مدل آمریکایی آیفون‌های نسل جدید درگاه فیزیکی سیم‌کارت را حذف کرد تا این گوشی‌ها صرفاً به سیم‌کارت الکترونیکی اتکا کنند. ویدیوی منتسب به آیفون ۱۵ اولترا این گوشی را با درگاه فیزیکی سیم‌کارت نشان می‌دهد. این ویدیو ادعا می‌کند آیفون ۱۵ اولترا به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژدهی ۴۸ ساعته مجهز می‌شود.

برخی از شایعه‌ها می‌گویند گوشی iPhone 15 Ultra در پنل جلویی به دو دوربین سلفی مجهز خواهد بود و توانایی ضبط ویدیوی 8K خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود آیفون 15 اولترا در کانفیگ پایه به حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری مجهز شود و با قیمت بالاتری نسبت‌به آیفون ۱۴ پرو مکس به بازار بیاید. گفته می‌شود آیفون ۱۵ اولترا از پردازنده‌ی سه نانومتری A17 استفاده خواهد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا