سرور مجازی
zoomit

تراشه جدید اگزینوس احتمالاً با همکاری AMD و گوگل در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد

درحالی‌که احتمالاً چند سال تا تولید نسل جدید پردازنده‌های موبایلی سامسونگ فاصله داریم، شایعه‌ای جدید ادعا می‌کند که سامسونگ برای تولید این پردازنده‌ها مشغول همکاری با تیم‌ تنسور گوگل و تیم رادئون ای‌‌‌ام‌‌‌دی است. این پردازنده تفاوت‌های زیادی با مدل‌های فعلی خانواده‌ی اگزینوس خواهد داشت.

به‌نوشته‌ی Wccftech، سامسونگ سال‌ها است تراشه‌هایی اختصاصی در قالب خانواده‌ی اگزینوس عرضه می‌کند؛ اما این تراشه‌ها هرگز در حد رقبا ظاهر نشده‌اند. پس از انتقادات فراوان، گفته می‌شود گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S23 قرار است صرفاً با پردازنده‌ی اسنپدراگون از راه برسند.

پردازنده‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ که سامسونگ مانور تبلیغاتی زیادی روی آن داد، در حد انتظار ظاهر نشد؛ حتی واحد گرافیکی Xclipse 920 که با معماری AMD RDNA 2 تولید شده بود، چنگی به دل نزد. در همین زمینه، سامسونگ تیم تولید تراشه‌ی اگزینوس را متحول کرد و اکنون روی نسل بعد این تراشه‌ها کار می‌کند.

طرح اولیه منتسب به تراشه جدید اگزینوس Exynos سامسونگ

تصویر منتسب به طرح اولیه‌ی تراشه‌ی جدید اگزینوس

حساب کاربری OreXda در توییتر ادعا می‌کند که پردازنده‌های جدید سامسونگ تا سال ۲۰۲۵ تولید نمی‌شوند. این افشاگر طرح اولیه‌ی جدیدترین پردازنده‌ی اگزینوس را فاش کرده است واز قرار معلوم این تراشه دو هسته‌ی اصلی Cortex-X دارد. استفاده از دو هسته‌ی Cortex-X به‌معنی ارائه‌ی قدرت پردازشی بیشتر است. در‌صورتی‌که سامسونگ بتواند دمای پردازنده را مدیریت کند، اگزینوس جدید تراشه‌ی ایدئالی خواهد بود.

به‌نظر می‌رسد تراشه‌ی جدید اگزینوس افزون‌بر دو هسته‌ی Cortex-X، چهار هسته‌ی پرقدرت دیگر با فرکانس ضعیف‌تر و چهار هسته‌ی کم‌مصرف دارد. سایر طرح‌های مربعی موجود در تصویر ممکن است به پردازنده‌ی گرافیکی AMD اشاره کنند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اگزینوس بدون گلکسی S23 نیز به حیاتش ادامه می‌دهد
  • سامسونگ شایعات را تکذیب کرد: تولید پردازنده‌های Exynos متوقف نمی‌شود

پردازنده‌های سری تنسور که گوگل در گوشی‌هایش استفاده می‌کند، برپایه‌ی اگزینوس طراحی شده‌اند و با لیتوگرافی چهارنانومتری و پنج‌نانومتری شرکت کره‌ای ساخته می‌شوند. همکاری احتمالی با گوگل و AMD نشان می‌دهد که سامسونگ به‌دنبال استفاده از بهترین فناوری‌ها و قطعات در تراشه‌های جدید سری اگزینوس است. OreXda می‌گوید مدل جدید اگزینوس احتمالاً «باثبات‌ترین و قوی‌ترین» پردازنده‌ی استفاده‌شده در گوشی‌های سری گلکسی خواهد بود.

سال‌ها است افشاگران می‌گویند نسل جدید تراشه‌ی اگزینوس قواعد بازی را عوض می‌کند؛ اما هر‌بار سامسونگ ناامید‌کننده ظاهر می‌شود. غول فناوری کره‌ای تمام توان خود را به‌کار گرفته است تا با مدل‌های آینده‌ی تراشه‌ی اگزینوس به رقیبی جدی برای اپل و کوالکام تبدیل شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا