سرور مجازی
zoomit

وزیر اقتصاد ژاپن از همکاری با آمریکا برای ساخت «تراشه‌های نسل بعد» خبر داد

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، می‌گوید این کشور در همکاری با ایالات متحده در حال تولید قطعات نیمه‌هادی نسل بعد است. ژاپن همچنین با تعداد زیادی از کشورهای آسیایی همکاری می‌کند تا زنجیره‌ی تأمین صنعت تراشه تقویت شود. نیشیمورا می‌گوید که امیدوار است ژاپن و آمریکا «در مرکز ساخت زنجیره‌ی تأمین برای مواد کلیدی» قرار بگیرند.

براساس نوشته‌ی بلومبرگ، گفته‌های جدید یاسوتوشی نیشیمورا در حالی مطرح می‌شود که ژاپن در حوزه‌ی تولید تراشه، بین تنش‌هایی که ایالات متحده و چین دارند گرفتار شده است. نیشیمورا تلاش کرد از سؤال خبرنگاران درباره‌ی احتمال تحریم صنعت تراشه‌ی چین توسط ژاپن در حمایت از آمریکا، طفره برود: «ما متوجهیم که هدف آمریکا چیست و با آن‌ها در ارتباط هستیم. ژاپن در چارچوب بین‌المللی فعلی تصمیم خواهد گرفت که چه کاری انجام دهد.»

مقاله‌های مرتبط:

  • ژاپن با سرمایه‌گذاری ۲٫۳۸ میلیارد دلاری، مرکز تحقیقاتی برای توسعه لیتوگرافی ۲ نانومتری می‌سازد
  • ژاپن به‌دنبال بازیابی سلطه بر صنعت نیمه‌هادی در جهان است

دولت ایالات متحده در هفته‌های اخیر تحریم‌های همه‌جانبه‌ای علیه صنعت تراشه‌ی چین وضع کرده است، تحریم‌هایی که باعث می‌شوند دسترسی چین به فناوری‌های به‌روز برای ساخت تراشه به‌شدت محدود شود. دولت ایالات متحده همچنین افراد آمریکایی شاغل در صنعت تراشه‌ی چین را مجبور به ترک شغل کرده است.

نیشیمورا می‌گوید ژاپن از سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در این کشور حمایت می‌کند، خصوصا در حوزه‌ی فناوری‌های پیش‌رو. او می‌گوید که امیدوار است دولت ایالات متحده نیز برخورد مشابهی با شرکت‌های ژاپنی‌ای که به‌دنبال سرمایه‌گذاری در آمریکا هستند داشته باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا