سرور مجازی
اقتصادی

بلاکچین و فرصت‌های کمتر دیده شده

بلاکچین بیش از اینکه فناوری زمینه ساز وجود بیتکوین باشد، بخش قدرتمند و بزرگی از تحولات دیجیتال دنیاست. زمانی که تکنولوژی بلاکچین با ارائه راه حلی برای بازگرداندن شفافیت به تراکنش‌ها و مالکیت آنلاین دارایی معرفی شد، تحولات دیجیتال در جهان را برای همیشه تحت تاثیر قرارداد.

مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده آکادمی رمزعلی با رویکرد شناسایی شرکت‌های جوان با پتانسیل بالا، خلاق و نوآور که در حال رشد در زمینه بلاک‌چین هستند و سپس تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا ( استارت آپ) که مستعد جهش و ایجاد ارزش هستند، آغاز به کار کرده است.

در ادامه این مقاله، فهرستی از مهمترین آماری که درباره بلاکچین در سال ۲۰۲۲ باید دانست جمع آوری شده تا مقداری به درک اثرگذاری این فناوری شگفت انگیز کمک کند.

بلاکچین تا سال ۲۰۳۰ تولید ناخالص داخلی جهانی (Global GDP) را ۱٫۷۶ تریلیون دلار بهبود می‌بخشد.

کمپانی PwC (یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری و دومین شبکه بزرگ خدمات حرفه‌ای در جهان) طی گزارشی تحت عنوان “زمان اعتماد فرارسیده است”عنوان کرد که این فناوری می‌تواند تولید ناخالص داخلی جهانی را تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱٫۷۶ تریلیون دلار بهبود بخشد. طبق گفته اقتصاددانان PwC، این عدد در مجموع ۱٫۴٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی امروز را دربرمی‌گیرد.

این گزارش با اشاره به اینکه اکنون ۶۱ درصد از شرکت‌های پیشرو سازگاری با تحولات دیجیتال را در راس فهرست اولویت‌های خود قرار می‌دهند، بلاکچین را بسیار ارزشمند ارزیابی می‌کند.

ارزش بلاکچین در زمینه مراقبت‌های بهداشتی تا سال ۲۰۲۸ به ۱٫۱۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید.

گزارشی که توسط Vantage Market Research در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان داد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۸ سهم بلاکچین از بازار جهانی در بخش مراقبت‌های بهداشتی به حدود ۱٫۱۸۹ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش؛ افزایش مسائل مربوط به نقص داده‌های ثبت شده از بیماران در طول همه‌گیری اخیر، تهدیدهای ایجاد شده توسط سبد دارویی تقلبی و تقاضای شدید برای افزایش شفافیت در حیطه مراقبت‌های بهداشتی، همگی زمینه افزایش قرار گرفتن بلاکچین در کانون توجه فعالین این صنعت را فراهم خواهند کرد.

۲٫۸ درصد از جمعیت جهان در حال حاضر از بلاکچین استفاده می کنند.

اگرچه ۲٫۸ درصد ممکن است عدد کمی به نظر برسد، اما با درنظر قراردادن جمعت ۷٫۹ میلیارد نفری سیاره زمین در حال حاضر، این نسبت از کاربران تکنولوژی بلاکچین در جهان شامل ۲۲۱ میلیون نفر می‌شود.

ما در رویداد بلاکچین تهران، به دنبال فراهم آوردن یک بستر غنی و سازنده برای توسعه بلاکچین (و هر آنچه که به بلاکچین مرتبط باشد) هستیم. همچنین آشنایی عموم مردم با این فناوری نوظهور، ایجاد فرصتی مناسب برای دیده شدن شرکت‌هایی که در حوزه‌های مرتبط با بلاکچین مشغول به فعالیت هستند و حمایت همه جانبه از افرادی که ایده‌های خلاقانه در راستای رویکردهای این حوزه دارند اما در ارائه آن‌ها دچار مشکل هستند، از جمله دیگر اهداف رویداد بلاکچین تهران است.

در زمینه نوآوری‌های بلاکچینی تا انتهای سال ۲۰۲۱ حدود ۶٫۶ میلیارد دلار هزینه شده است.
(Statista)

با گسترش بیشتر کابرد بلاکچین در سایر صنایع، افزایش هرچه بیشتر سرعت رشد این دسته از سرمایه گذاری دور از انتظار نخواهد بود. در واقع طبق آخرین پیش‌بینی‌ها (Statista)، انتظار می‌رود که سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه گسترش راه‌حل‌های بلاکچینی تا انتهای سال ۲۰۲۴ به ۱۹ میلیارد دلار افزایش یابد.

اولین نشست از سلسله همایش‌های فصلی بلاکچین تهران (Tehran Blockchain Summit (TBS)) ، با حضور اساتید ، فعالان و و متخصصان این حوزه با حمایت و همکاری مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده آکادمی رمزعلی، در خردادماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مخاطبین این رویداد، دغدغه‌های بزرگی دارند. شما به عنوان صاحب یک استارتاپ و یا هر کسب و کار مرتبط با حوزه تکنولوژی، بلاکچین و… اگر نیاز به دیده شدن و یا توسعه دارید فرصت پیش آمده در این گردهمایی را غنیمت بشمارید.

۹۰ درصد بانک‌های آمریکایی و اروپایی از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند.

اگرچه اغلب بانک‌ها در ابتدا نسبت به استفبال از رمزارزها اجتناب می‌‌کردند، اما اکنون گزارش‌ها حاکی از این است که ۹۰ درصد بانک‌های ایالات متحده و اروپا تا سال ۲۰۱۸ بر روی پروژه‌های بلاکچینی تمرکز داشته‌اند. با این حال، همه این پروژه‌ها لزوماً مرتبط با ارزهای دیجیتال نیستند و تمرکز آن‌ها پیداکردن راه حل‌های بهینه‌تری بر بستر تکنولوژی بلاکچین است.

پیش‌بینی می شود که بلاکچین تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳٫۱ تریلیون دلار ارزش تجاری ایجاد کند.

به گفته تحلیلگران گارتنر(Gartner) افزودن فناوری بلاکچین به اکوسیستم کسب و کارها، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ارزش این شرکت‌ها داشته باشد. این گزارش حاکی از آن است که ارزش کسب و کار تولیدی/خدماتی که از قابلیت‌های بلاکچین در مسائل مختلف استفاده می‌کنند، تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۷۶ میلیارد دلار و سپس تا سال ۲۰۳۰ به ۳٫۱ تریلیون دلار خواهد رسید.

به گفته گارتنر، مدیران دپارتمان‌های توسعه و نوآوری سازمان‌ها باید هرچه سریع‌تر به دنبال راه حلی برای سازگاری مجموعه خود با این تکنولوژی باشند. گارتنر همچنین معتقد است که همچنان فضای رشد قابل توجهی در زمینه بلاکچین وجود دارد، چراکه بسیاری از پلتفرم‌ها به یکپارچگی دست نیافته‌اند و نیازهای متعددی وجود دارد که بلاکچین می‌تواند برای آن‌ها پاسخ بهینه‌ای داشته باشد.

مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده آکادمی رمزعلی

مرکز نوآوری و شتاب‌دهی آکادمی رمزعلی فرصتی را فراهم کرده است تا کسب و کار بلاکچینی خود را ارتقا ببخشید، ایده‌های خود را به مرحله اجرا برسانید، به یک توسعه‌دهنده بلاک‌چین تبدیل شوید و یا از فرآیند آموزش و مشاوره برای تیم تحلیل‌گر خود بهره ببرید.

رویداد بلاکچین تهران زیر نظر شتاب‌دهنده آکادمی رمزعلی، یک تشکل خصوصی و خودگردان است که دغدغه آن ایجاد بسترهای مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان به تکنولوژی نوین و به روز دنیا است. در شرایط کنونی، نیاز وجود بستری تخصصی در خصوص پرداختن به تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها به صورت جدی احساس میشد و ما به عنوان برگزارکننده رویداد بلاکچین تهران، تصمیم گرفتیم در جهت رفع این نیاز مهم قدم برداریم.

برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر، با کلیک به وبسایت TBSummit مراجعه فرمایید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا