سرور مجازی
فضای مجازی

چرا باید گوشی اندرویدی خود را به روز رسانی کنیم؟

چندین راه برای مراقبت از تلفن‌های اندرویدی گران قیمت شما وجود دارد و گوشی شما به چیزی بیش از یک قاب برای محافظت از آن در برابر ضربه و خراش نیاز دارد. اینجاست که باید به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری اشاره کنیم، زیرا آن‌ها از داده‌های ارزشمند شما محافظت می‌کنند، اشکالات عملکردی را برطرف می‌کنند و عملکرد گوشی شما را بهبود می‌بخشد. به طور خلاصه، آن نوتیفیکیشن‌هایی را که به شما در مورد به روز رسانی نرم افزار جدید می‌گویند را نادیده نگیرید.

به گزارش slashgear، اگر گوشی شما اخیراً عجیب عمل کرده است، برخی از عملکرد‌ها ناگهان خراب به نظر می‌رسند، عمر باتری ضربه خورده است، مشکلات اتصال وجود دارد یا در حین انجام ساده‌ترین کار‌ها دچار مشکل می‌شود، بهتر است به هشدار‌های به‌روزرسانی نرم‌افزار توجه کنید. آن‌ها به خوبی می‌توانند تمام مشکلات تلفن شما را حل کنند و همچنین امکانات جدیدی را برای شما به وجود بیاورد.

نقش امنیت در برخی به روز رسانی‌ها

اکثر کاربران تلفن‌های اندرویدی معمولاً هنگام به روز رسانی تلفن‌های خود با دوراهی مواجه می‌شوند و نگران این هستند که آخرین به روز رسانی نرم افزار ممکن است بخش‌هایی را خراب کند. این نگرانی‌ها بی‌اساس نیستند، اما زمانی که یک به‌روزرسانی یک وصله امنیتی را نیز همراه خود می‌آورد، انتخاب درست انجام به روز رسانی است. البته همه وصله‌های امنیتی لزوماً اصلی نیستند، اما آن‌هایی که آسیب‌پذیری با برچسب شدید یا بحرانی را برطرف می‌کنند باید در اسرع وقت دانلود و نصب شوند.

گوشی اندرویدی

یکی از رایج‌ترین انواع آسیب پذیری‌هایی که سازندگان گوشی‌های هوشمند به طور منظم با آن درگیرند، امکان اجرای کد از راه دور است. به زبان ساده، یک بازیگر مخرب می‌تواند از راه دور یک فرمان را روی تلفن اجرا کند و به سیستم‌های حیاتی دسترسی پیدا کند. سپس آسیب پذیری‌هایی وجود دارد که به هکر اجازه می‌دهد داده‌ها را بدزدد یا کنترل کامل یک دستگاه را به دست آورد. یک آسیب‌پذیری امنیتی حیاتی می‌تواند به هکر اجازه نصب بدافزار را نیز بدهد، که می‌تواند صدمات زیادی به بار آورد.

اپل در واقع یک به‌روزرسانی iOS را سال گذشته منتشر کرد که آسیب‌پذیری مورد سوء استفاده توسط NSO Group برای نصب نرم‌افزار جاسوسی Pegasus را بر روی تلفن یک فرد ناآگاه برطرف کرد. دستگاه‌های اندرویدی نسبت به دستگاه‌هایی که iOS دارند آسیب‌پذیرتر هستند، بنابراین باید به‌روزرسانی‌های امنیتی را جدی‌تر گرفت. به گفته کسپرسکی (Kaspersky)، ۹۸ درصد از حملات بانکی موبایلی علیه دستگاه‌های اندرویدی انجام می‌شود و با توجه به ماهیت منبع باز اندروید، سیستم عامل‌های اندرویدی بیشتر مستعد حوادث مرتبط با امنیت است.

مشکلات عملکرد و اشکالات فراوان

دو نتیجه پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری ممکن است برای شما ایجاد شود: به روز رسانی می‌تواند مشکلات عملکرد موجود را برطرف کند یا مشکلات را بیشتر کند. ارائه یک به روز رسانی بزرگ اندروید کار کوچکی نیست و همیشه این احتمال وجود دارد که چند ایراد به شدت باعث اختلال در عملکرد یک برنامه شود. از کار افتادن تصادفی یک برنامه، استفاده غیرعادی از باتری و گرمایش گوشی تنها برخی از رایج‌ترین مشکلات عملکرد ناشی از ایراد‌ها هستند.

سیستم عامل اندروید

شرکت‌ها اغلب به‌روزرسانی‌های اصلاحی را برای رفع این مشکلات ارائه می‌کنند. به طور کلی، اگر یک به‌روزرسانی بزرگ بدون بهینه‌سازی مناسب و تست کیفیت سریع منتشر شود، این کاربران هستند که بیشترین آسیب را می‌بینند. اگرچه در وهله اول نباید این اتفاق بیفتد، اما باید در نظر داشت که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید معمولاً مشکلات معرفی‌شده توسط نسخه قبلی که تغییرات عمده را ایجاد کرده بود، برطرف می‌کنند.

چند نکته برای جلوگیری از مشکلات

به روز رسانی‌ها می‌توانند چیز مشکل آفرینی باشند، اما مزایا آن‌ها بسیار بیشتر از معایبش است. با این حال، همیشه ایده خوب این است که اقدامات احتیاطی را انجام دهید. قبل از نصب آپدیت اندروید به خصوص آن‌هایی که چند صد مگابایت حجم دارند، مطمئن شوید که گوشی شما به شبکه وای فای متصل است. به این ترتیب، نصب سریع‌تر انجام می‌شود و به داده‌های سلولی آسیبی وارد نمی‌کنید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که باتری کاملاً شارژ شده است تا گوشی شما در حین دانلود فایل خاموش نشود.

شارژ گوشی

اگر داده‌های مهمی مانند اطلاعات بانکی، فایل‌های مهم و رسانه‌های حساس در تلفن خود دارید، حتماً از آن‌ها به صورت محلی در دستگاه دیگری نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آن‌ها را در یک درایو ابری ذخیره کنید، فقط برای اطمینان از اینکه اگر مشکلی در به‌روزرسانی پیش آمد، فایل‌های مهم امن هستند و قابل بازیابی هستند. نکته دیگری که وجود دارد این است که اگر گزارش‌های کاربر نشان می‌دهد که به‌روزرسانی دارای مشکلاتی است، از نصب آن اجتناب کنید و منتظر بمانید تا نسخه مناسب منتشر شود.


بیشتر بخوانید

  • نحوه نصب اندروید ۱۳ بتا بر روی گوشی‌های همراه

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا