سرور مجازی
zoomit

کیفیت نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از نسخه‌‌های استاندارد این گوشی بهتر خواهد بود

فهرست تفاوت‌های موردانتظار بین مدل‌های استاندارد و پرو سری آیفون ۱۴ اپل همچنان در حال افزایش است. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد علاوه‌بر تفاوت نمایشگر پروموشن که فقط مختص مدل‌های پرو نسل بعدی گوشی‌های آیفون خواهد بود، کیفیت صفحه‌نمایش این مدل‌ها نیز بهتر از نسخه‌های استاندارد آن خواهد بود.

به‌گزارش 9to5mac، باکیفیت‌ترین نمایشگرهای OLED سامسونگ در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس استفاده خواهند شد. این در حالی است که مدل‌های پایه‌ از موادی کم‌کیفیت‌تر استفاده خواهند کرد.

تفاوت بین مدل‌های پایه و پرو آیفون

انتظار داریم تفاوت‌هایی میان مدل‌های پایه و پرو آیفون‌های امسال وجود داشته باشد. گفته می‌شود مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ به تراشه‌های قوی‌تر و بدنه‌ی آن‌ها نیز به فلز باکیفیت‌تر ضدزنگ مجهز خواهند برد. از دیگر تفاوت‌های میان نسخه‌های استاندارد و پرو نسل بعدی آیفون می‌توان به لنز تله‌فوتو و حسگر LiDAR و فناوری پروموشن اشاره کرد که همگی فقط به مدل‌های رده‌بالای این محصول محدود خواهند بود.

انتظار می‌رود آیفون ۱۴ مکس با برچسب قیمتی ارزان‌تر از ۱,۰۰۰ دلار عرضه شود. این نسخه برای افرادی در نظر گرفته شده است که به آیفون بزرگ‌تر نیاز دارند؛ اما از فناوری‌هایی مدل‌های پرو استفاده نمی‌کنند. این در حالی است که گفته می‌شود قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از ۱,۰۹۹ دلار شروع خواهد شد. گزارش‌های جدید زنجیره‌ی تأمین اپل نشان می‌دهد تفاوت‌های میان مدل‌های پایه و پرو آیفون ۱۴ به تفاوت‌های اشاره‌شده ختم نمی‌شود و درواقع، تفاوت‌هایی میان کیفیت نمایشگر این دو نسخه وجود دارد.

سامسونگ پنل‌های OLED سری آیفون ۱۴ را با درجه‌های مختلفی از کیفیت تولید می‌کند. بهترین و باکیفیت‌ترین پنل‌هاب۶ OLED برای نمایشگرهای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در نظر گرفته شده است؛ درحالی‌که مدل‌های استاندارد این محصول، به پنل‌هایی کم‌کیفیت‌تر مجهز خواهند شد که دلیل این تصمیم‌گیری کاهش قیمت نسخه‌های استاندارد اعلام شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن احتمالاً به نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ اضافه می‌شود
  • کنترلر سونی برای آیفون، امکان اجرای بازی‌های پلی‌استیشن روی گوشی را فراهم می‌کند

سامسونگ از مجموعه مواد سری M11 خود برای ساخت نمایشگر مدل‌های استاندارد ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی سری آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد؛ ولی مدل‌های پرو این گوشی‌ها از مجموعه مواد M12 سامسونگ بهره‌مند خواهند بود. البته بعید به‌نظر می‌رسد کاربران عادی آیفون تفاوتی میان این دو نوع پنل مشاهده کند. یکی دیگر از نکات مهم درباره‌ی آیفون‌های بعدی اپل، حذف مدل مینی و اضافه‌شدن مدل مکس به‌جای آن است. این نسخه درواقع ابعادی مشابه آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد داشت؛ اما بدون ویژگی‌های مخصوص مدل‌های پرچم‌دار عرضه خواهد شد.

گزارش‌های تحلیلگران CIRP دو ماه پس از عرضه‌ی سری آیفون ۱۲ نشان داد که آیفون ۱۲ مینی فقط ۶ درصد از فروش کلی این سری از گوشی‌های اپل را ازآنِ خود کرده است. درواقع، این محصول با اینکه یکی از آیفون‌های جدید محسوب می‌شد، درمقایسه‌با مدل‌های قدیمی‌تر، ازجمله آیفون SE و آيفون ۱۱ و آیفون XE فروش کمتری تجربه کرد.

آیفون ۱۳ مینی نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه شد و با وجود بهبود عمر باتری و میزان روشنایی نمایشگر، فروش این محصول همچنان ضعیف بود. داده‌های جدید CIRP نشان می‌دهد آیفون ۱۳ مینی فقط ۳ درصد از کل فروش این سری از گوشی‌های اپل را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری کسب کرده است.

همان‌طورکه اشاره کردیم، آیفون ۱۴ در چهار نسخه متشکل از دو مدل استاندارد و دو مدل پرو عرضه خواهد شد. مدل استاندارد شامل دو نسخه‌ی ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی و مدل‌‌های پرو شامل دو نسخه‌ی ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی می‌شود. اگر به خرید آیفون‌های کوچک علاقه دارید، انتظار می‌رود قیمت آیفون ۱۳ مینی پس از عرضه‌ی سری آیفون ۱۴ کاهش یابد و در آن زمان، می‌توانید خرید این گوشی را مد‌نظر قرار دهید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا