سرور مجازی
zoomit

جف بیزوس بیشتر ثروت ۱۲۴ میلیارد دلاری خود را وقف امور خیریه می‌کند

جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون و یکی از ثروتمندین افراد دنیا، گفته است که قصد دارد پیش از مرگ، بخش زیادی از ثروت ۱۲۴ میلیارد دلاری‌اش را صرف کارهای خیریه کند. بیزوس که پیش‌تر بالاتر از بیل گیتس و ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا بود، می‌گوید ازطریق ثروتش تلاش خواهد کرد با تغییرات اقلیمی و نابرابری‌ها مقابله کند.

بسیاری از ثروتمندان سرشناس از‌جمله بیل گیتس گفته‌اند که بیشتر ثروتشان را صرف کارهای خیریه می‌کنند و جف بیزوس به‌دلیل قول‌ندادن به تخصیص ثروتش به امور بشردوستانه بارها با انتقاد مواجه شده بود. مکنزی اسکات، همسر سابق جف بیزوس، پیش‌تر وعده داده بود که ثروت خود را می‌بخشد. وارن بافت، سرمایه‌گذاری معروف آمریکایی، یکی دیگر از افرادی است که به تخصیص ثروتش به کارهای خیریه متعهد شده است.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، جف بیزوس پس از اعطای ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی به دالی پارتن، نیکوکار سرشناس و ستاره‌ی بزرگ موسیقی، برای انجام کارهای خیرخواهانه، رسماً گفت که می‌خواهد در دوران زندگی‌اش بخش بیشتر ثروت خود را ببخشد. بیزوس هنوز جزئیات نحوه‌ی بخشش ثروتش را اعلام نکرده؛ اما گفته است که پیدا‌کردن بهترین روش برای این کار، مشکل است. او می‌گوید در حال ایجاد ظرفیت‌های لازم است تا هدفش را عملی کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بیل گیتس با اختصاص بخشی از ثروتش به خیریه‌ها از فهرست ثروتمندترین افراد دنیا خارج می‌شود
  • با ثروت جف بیزوس چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

میلیاردر سرشناس آمریکایی که به‌دلیل بنیان‌گذاری فروشگاه آمازون به چهره‌ای مطرح در سراسر دنیا تبدیل شده است، سابقه‌ی انجام کارهای خیرخواهانه دارد. او پیش‌تر ۱۰ میلیارد دلار به پروژه‌ی صندوق زمین بیزوس کمک کرده است؛ پروژه‌ای که در سال ۲۰۲۰ برای مبارزه با تغییرات اقلیمی بنیان‌گذاری شد. خبر اعطای ثروت جف بیزوس به کارهای خیرخواهانه در حالی منتشر می‌شود که انتقادات زیادی متوجه او و سایر کارآفرینان مطرح دنیا است.

منتقدان می‌گویند افراد ثروتمند به‌جای حل مشکلات زمین، در حال تخصیص بودجه‌ی بسیار زیادی به سفرهای فضایی هستند. کارکنان آمازون قبلاً از این شرکت به‌دلیل نقشش در تغییرات اقلیمی انتقاد کرده‌اند. جف بیزوس در سال ۲۰۲۱ از سِمَت مدیرعاملی آمازون استعفا داد؛ اما همچنان به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت فعالیت می‌کند. بیزوس افزون‌بر آمازون، مالک خبرگزاری واشینگتن‌پست و شرکت فضایی بلو اوریجین است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا