سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شکست فورد موستانگ Mach-E در تست پایداری گوزن

فورد با استفاده از نام تاریخی موستانگ، اولین محصول تولید انبوه برقی خود را با نام موستانگ Mach-E روانه بازار کرد. گرچه این خودرو یک کراس اور سایز متوسط است و همین مسئله باعث شد تا انتقادهای فراوانی به سمت این شرکت روانه شود. حال در جدیدترین تست گوزن توسط تیم Teknikens Värld در سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت کنترل بخش عقب خودرو از دست راننده خارج می‌‌‌شود و با افزایش سرعت تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت به طور کامل کنترل خودرو از دست می‌رود.

تسلا مدل Y رقیب اصلی موستانگ Mach-E این تست را با حداکثر سرعت ۷۵ کیلومتر بر ساعت بدون برخورد با مخروط‌ها پشت سر گذاشته است. هیوندای loniq 5 نیز توانست به سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت برسد.

فورد موستانگ واقعی نیز این تست را با حداکثر سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشته است.

به نظر می‌رسد که سیستم کنترل کشش خودرو توانایی انجام وظیفه خود به نحو احسن را ندارد. گرچه تیم برگزاری مشخص نکرده که مدل چهارچرخ متحرک یا محور متحرک عقب در این تست استفاده شده است اما در هر صورت حاکی از عملکرد نسبتا ضعیف سیستم‌های کمک راننده Mach-E دارد.

انتخاب لاستیک با ابعاد مناسب می‌تواند کمک شایانی به افزایش ایمنی و عملکرد خودرو کند و به نظر می‌رسد این مسئله برای کراس اورهایی همچون Mach-E باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

قدرتمندترین مدل موستانگ Mach-E GT است که از دو موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۴۵۹ اسب بخار و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور نیرو می‌گیرد. این مدل به مدد بسته باتری به ظرفیت ۸۸kWh برد حرکتی معادل ۵۰۰ کیلومتر را دارد. مدل پایه تنها از یک موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد و برد حرکتی و قدرت کمتری دارد. گرچه از نظر قیمتی نیز ارزان تر از مدل GT است و به همین علت نیز استقبال خوبی از آن در بازار آمریکای شمالی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا