سرور مجازی
اقتصادی

کاهش قیمت جوجه یک روزه/ هر قطعه جوجه یک روزه ۲هزار تومان

به گزارش دیتاسنتر من، دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه، یک هزار تا ۲ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۱۳ هزار تومان اختلاف دارد.
باشگاه خبرنگاران به نقل از محمدرضا صدیق پور نوشت: با اصلاح نظام یارانه قیمت ۲ قلم‌ نهاده مصرفی ذرت و کنجاله سویا ۵ برابر افزایش یافت که به طبع ۲.۵ برابر قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

به گفته او، با افزایش ۵ برابری قیمت نهاده‌ها نرخ هر قطعه جوجه یک روزه ۱۵ هزار تومان مصوب شد، در حالی که هم اکنون با قیمت یک هزار تا ۲ هزار تومان به فروش می‌رسد که تولیدکننده صرفا به منظور جلوگیری از معدوم سازی با این نرخ عرضه می‌کند.

صدیق پور می‌گوید، بنابر برنامه ستاد تنظیم بازار در شرایط عادی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه تولید می‌شود که برای خرداد برآوردها حاکی از آن است که تولید به ۱۳۰ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: پشتیبانی امور دام مازاد تولید مرغداران را باید خریداری کند تا اطمینان خاطر برای پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایجاد شود تا اقدام به جوجه ریزی کنند.

بنابر آمار پس از اصلاح نظام یارانه و افزایش هزینه‌های تولید با ابلاغ مصوبه صادرات ۲ تا ۳ میلیون قطعه جوجه صادر شده، در حالی که بنابر اذعان کارشناسان با کاهش ۳۰ درصدی تولید، ۳۰ تا ۴۰ میلیون قطعه جوجه مازاد است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا