سرور مجازی
اینترنت

وزیر ارتباطات: بستر قانونی برای برخورد با مافیای فیلترشکن‌ها فراهم شود

وزیر ارتباطات: بستر قانونی برای برخورد با مافیای فیلترشکن‌ها فراهم شود

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز، در حیاط هیئت دولت درباره مقابله با فیلترشکن‌ها به باشگاه خبرنگاران گفت برخورد با مافیای فیلترشکن نیازمند عزم و اراده مجلس است.

او اعتقاد دارد نمایندگان بایستی با یک طرح دو فوریتی، بستر قانونی لازم برای برخورد با کسانی که از نیاز مردم سوء استفاده و جیب خود را پر می‌کنند، فراهم شود: «لوایح متعددی از سوی دولت در صف تصویب در مجلس است، بحث مقابله با مافیای فیلترشکن‌ها بایستی از سوی نمایندگان پیگیری شود. اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند این موضوع سر و سامان بگیرد، طرحی را آماده و ۵۰ نفر امضا کنند و دو فوریتی در صحن علنی مجلس بیاورند و مصوب کنند. اینگونه بستر قانونی لازم برای برخورد با کسانی که از این نیاز مردم سوء استفاده می‌کنند و جیب خود را پر می‌کنند، فراهم می‌شود.»

زارع‌پور تأکید کرد صرفاً با کار فنی نمی‌شود با این مسأله (مافیای فیلترشکن‌ها) مقابله کرد و نیازمند قانون است تا بتوانند در حوزه اجرا کار را دنبال کنند: «بارها گفتم فیلترشکن باعث ایجاد ناامنی در گوشی مردم و کند شدن سرعت اینترنت می‌شود. همچنین مخاطرات زیادی به همراه دارد و نگرانی‌های نمایندگان هم به حق است،»

وزیر ارتباطات اواخر مرداد ماه اعلام کرد در تلاشند تا بساط فیلترشکن‌فروشی را جمع کنند. او با حضور در صحن علنی مجلس در این باره گفت: «بساط سوداگری و فیلترشکن‌فروشی افرادی که از نیاز مردم سوءاستفاده می‌کنند، صرفاً فنی نیست و بار زیادی را به شبکه تحمیل می‌کند. این نیازمند قانون مشخصی است که من آن را تقدیم هیئت‌رئیسه خواهم کرد. من اعتقاد دارم که با کمک نمایندگان مجلس، بساط فیلترشکن‌فروشی را جمع خواهیم کرد. من به‌عنوان وزیر ارتباطات آرزو دارم هیچ ایرانی برای هیچ‌گونه از نیازهای خود به فیلترشکن نیاز نداشته باشد.»

۵۸۵۸

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا