سرور مجازی
رمز ارز

جابه‌جایی هزاران بیت کوین سرقتی از دارک‌نت بدنام! انگیزه کلاهبردار از این کار چیست؟

جابه‌جایی هزاران بیت کوین سرقتی از دارک‌نت بدنام! انگیزه کلاهبردار از این کار چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک تحلیلگر آنچین با نام Zachxbt در شبکه X (توییتر سابق) گزارش داده که ۴۸۰۰ بیت کوین به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار از یک کیف پول آبراکساس (Abraxas- یک دارک‌نت که اکنون از بین رفته) به یک سرویس میکسر منتقل شدند.
زمانی که آبراکساس از مشتریان و فروشندگان خود کلاهبرداری می‌کرد، هر واحد بیت کوین در روز ناپدید شدن این دارک نت با قیمت ۳۸۶ دلار معامله می‌شد. این بدان معنا است که بیت‌کوین‌های دزدیده‌‎شده از آبراکساس در آن زمان حدود ۱.۸۵ میلیون دلار ارزش داشتند.
آبراکساس عملیات خود را تقریباً همزمان با دارک‌ نت‌های بدنام آلفاپی (Alphabay) و آگورا (Agora) آغاز کرد و در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. داده‌های gwern.net نشان می‌دهند که این سایت در ۵ نوامبر ۲۰۱۵ از دسترس خارج شد و کیف پول‌های بیت کوین آن در مارس ۲۰۱۶ خالی شدند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

به دنبال کلاهبرداری آبراکساس، فروشندگان و کاربران بازار دیوانه‌وار به دنبال بازارهای دارک‌نت‌ جدید بودند. در این فرآیند، چندین مورد از این پلتفرم‌های جدید نیز از کاربران خود کلاهبرداری کردند.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که آگورا نیز در همان دوره تعطیل شد و باعث شد کاربران آگورا و آبراکساس به آلفاپی مهاجرت کنند. متعاقباً، آلفاپی به سرعت تبدیل به بازار دارک نت پیشرو شد تا اینکه مجریان قانون آن را در جولای ۲۰۱۷ شناسایی و متوقف کردند.
دلیل انتقال اخیر ذخیره بیت کوین آبراکساس ناشناخته باقی مانده است. اما این واقعیت وجود دارد که ارزش این وجوه در حال حاضر ۱۴۲ میلیون دلار بیشتر از سال ۲۰۱۵ است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا