سرور مجازی
فضای مجازی

ضرورت ایجاد شهرک‌های صنعتی و ‌فناورانه در بنادر/ سرمایه‌های‌ سرگردان برای زیرساخت‌ بنادر بسیج شوند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عزت اله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نوار ساحلی 5 هزار و 800 کیلومتری کشور به عنوان یک ظرفیت خدادادی، اظهار داشت: باید از ظرفیت بنادر و صنایع دریایی به بهترین شکل استفاده کنیم و شرایط را به گونه‌ای رقم بزنیم که در حوزه صنایع دریایی اقدام به صادرات کنیم چرا که هم از نیروی انسانی متخصص و کافی برخودار هستیم و هم می توانیم به خوبی از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در بخش صنایع دریایی بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین مسیر برای صادرات کالا در دنیا بنادر است، عنوان کرد: باید نقدینگی کشور به سمت تولید سوق پیدا کند و سرمایه‌های سرگردان در مسیر ایجاد زیرساخت ها، ارائه خدمات وابسته و صادرات باشد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نیاز بنادر را در راستای اهداف صادراتی کشور به نحو مطلوب تامین کنیم، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات از مسیر بنادر باید از سوی دولت، سیاستگذاری و در دستور کار قرار گیرد، علاوه بر این باید بدانیم که به چه میزان می توانیم ظرفیت صادراتی ایجاد کنیم و در اقتصاد دنیا چقدر سهم داشته باشیم.

اکبری تالارپشتی با اشاره به اینکه ضرورت دارد از ظرفیت نوار ساحلی کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم، گفت: باید بتوانیم ارتباط اقتصادی خود را با دنیا حفظ کنیم و این هدف‌گذاری می تواند به واسطه انتقال کالا از کشوری به کشور دیگر محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت های بی‌نظیری در حوزه دریایی و بندری برخوردار هستیم، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی کشور، این مساله را دیکته می کند که از 10 کالای تولیدی؛ 8 کالای آن صادر شود و بتوانیم در تمامی زمینه ها صادرات محور گام برداریم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور باید چهره اقتصادی به خود گیرد، عنوان کرد: در ابتدای امر باید نیاز داخلی خود را تامین کنیم و پس از آن تلاش کنیم حمل و نقل مناسبی را در دسترس مشتریان بین المللی خود قرار دهیم، همچنین باید ایجاد شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های فناوری را مدنظر قرار داده و اینگونه در راستای صادرات محور شدن اقتصاد ایران حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا