سرور مجازی
zoomit

فروش نام کاربری تلگرام؛ آیدی Telegram خود را بفروشید و یک‌شبه پولدار شوید

حراج نام‌های کاربری تلگرام در ابتدا ایده‌ای ساده از سوی پاول دورُف، مدیرعامل، به‌نظر می‌آمد، اما تلگرام در نهایت خرید و فروش نام‌های کاربری را ممکن کرد. این پیام‌رسان محبوب که بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد، اکنون افزون‌بر نام‌های کاربری عادی، از «نام‌های کاربری کلکسیونی» میزبانی می‌کند.

نام‌های کاربری کلکسیونی درواقع یوزرنیم‌هایی ویژه و محبوب هستند که تلگرام در پی کسب درآمد از آن‌ها است. کاربران می‌توانند افزون‌بر نام کاربری اصلی، چند نام کاربری کلکسیونی نیز به هر‌یک‌ از حساب‌ها و گروه‌های عمومی خود اضافه کنند.

براساس گفته‌ی تلگرام، مالکیت نام‌های کاربری کلکسیونی تحت حفاظت شبکه‌ی TON است که بر بلاک‌چین اتکا می‌کند. نام‌های کاربری کلکسیونی تا حدی مشابه نام‌های کاربری استاندارد هستند، اما یک‌سری تفاوت‌های مهم نیز دارند.

نام‌های کاربری کلکسیونی در موتور جست‌و‌جوی داخلی تلگرام ظاهر می‌شوند. این نام‌های کاربری جدید لینک اختصاصی به فرمت themydtc.ir.t.me یا t.me/themydtc.ir دارند. نام‌های کاربری کلکسیونی برخلاف نام‌های کاربری عادی شامل محدودیت حداقل پنج‌کاراکتری نمی‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان آیدی‌های منحصربه‌فردی نظیر Tech@ ایجاد کرد.

تلگرام می‌گوید که مالک نام کاربری درصورت تمایل می‌تواند آن را غیرفعال کند تا در موتور جست‌و‌جوی داخلی نمایش داده نشود.

قابلیت نام کاربری کلکسیونی در تلگرام Telegram

حساب کاربری منتسب به شبکه‌ی TON در توییتر ادعا می‌کند تلگرام در هفته‌های اخیر بیش از ۵۰ نام کاربری کلکسیونی به ارزش حدودا ۹٫۱۲ میلیون دلار به فروش رسانده است. محبوب‌ترین نام کاربری، Auto@ بود که با قیمت ۹۰۰٬۰۰۰ تون‌کوین (۱٫۴ میلیون دلار) فروخته شد. نام‌های کاربری Bank@ و Avia@ به ترتیب با قیمت ۸۵۰٬۰۰۰ تون‌کوین (۱٫۳ میلیون دلار) و ۸۰۰٬۰۰۰ تون‌کوین (۱٫۲ میلیون دلار) به دست مالک جدید افتادند.

اگر مالک یکی از نام‌های کاربری کلکسیونی هستید، می‌توانید ازطریق فروش آن درآمد خوبی کسب کنید. نکته‌ی جالب توجه این است که تلگرام تبدیل نام‌های کاربری عادی به نام کاربری کلکسیونی را امکان‌پذیر کرده است. بدین ترتیب اگر نام کاربری جذابی دارید، می‌توانید شانس خود را برای کسب درآمد امتحان کنید.

فرگمنت چیست؟

صفحه اصلی پلتفرم فرگمنت Fragment برای فروش نام کاربری تلگرام

تلگرام برای خرید و فروش نام‌های کاربری کلکسیونی به پلتفرمی به نام فرگمنت (Fragment) اتکا می‌کند. فرگمنت پلتفرمی رایگان با هدف تسهیل معامله‌ی آیتم‌های کلکسیونی در بین کاربران است. فروش در فرگمنت به شیوه‌ی مستقیم، ایمن و ناشناس انجام می‌گیرد. فرگمنت همچنین میزبان مزایده‌های عمومی است و هر کاربری می‌تواند در این مزایده‌ها شرکت کند.

فرگمنت بر پایه‌ی شبکه‌ی TON توسعه داده شده است. TON پروژه‌ی ویژه از سوی توسعه‌دهندگان اسبق تلگرام است، اما اکنون توسط جامعه‌ی متن‌باز مدیریت می‌شود و تلگرام نقشی در توسعه‌ی آن ندارد.

آیتم کلکسیونی چیست؟

آیتم کلکسیونی نوعی دارایی دیجیتالی منحصربه‌فرد است که به‌طور دائمی روی بلاک‌چین عمومی TON ثبت می‌شود. TON رابطی رایگان، توزیع‌شده و ایمن دردسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا آیتم‌های کلکسیونی را با پلتفرم‌های خود ادغام کنند.

پس از تصاحب یک آیتم کلکسیونی، مالکیت آن تا ابد دراختیار شما است و می‌توانید این آیتم را به نمایش بگذارید، بفروشید یا از مزایای ویژه‌ی آن استفاده کنید. مزایای ویژه‌ی آیتم‌های کلکسیونی وابسته به نحوه‌ی پشتیبانی از آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف است.

پلتفرم فرگمنت با نام‌های کاربری تلگرام ادغام شده است تا کاربران بتوانند در بستری ایمن، نام‌های کاربری جذاب را خرید و فروش کنند. تلگرام همچنین به کاربرانش امکان می‌دهد نام‌های کاربری عادی را به نام کاربری کلکسیونی تبدیل کنند.

خرید آیتم‌های کلکسیونی چگونه است؟

تلگرام می‌گوید خرید آیتم‌های کلکسیونی فرگمنت ازطریق ارزی ویژه به‌نام تون‌کوین (Toncoin) انجام می‌گیرد. همچون سایر مزایده‌ها، مبلغی که برای هر نام کاربری پرداخت می‌کنید وابستگی مستقیمی به سایر پیشنهاداتی دارد که از سوی کاربران دیگر مطرح شده‌اند.

برای استفاده از تون‌کوین، در ابتدا باید یک کیف پول (والت) دیجیتال ایجاد و آن را شارژ کنید و در نهایت کیف پول را به پلتفرم فرگمنت متصل کنید.

ساخت والت تون‌کوین

به‌منظور ساخت والت تون‌کوین، روی این لینک کلیک و اپلیکیشن Tonkeeper را نصب کنید. این اپلیکیشن برای سیستم‌های عامل اندروید و iOS دردسترس قرار دارد. پس از نصب اپلیکیشن، آن را باز کنید و وارد مسیر Get Started > Create New Wallet شوید و مراحل مختلفی را که روی صفحه‌نمایش گوشی نشان داده می‌شوند دنبال کنید.

در ادامه با فهرستی شماره‌گذاری‌شده از کلمات روبه‌رو می‌شوید. این فهرست معادل رمز عبور شما است و باید حتماً آن را در جایی یادداشت کنید. در صورتی که رمز عبور را فراموش کنید، دسترسی به والت را برای همیشه از دست می‌دهید و هیچ راهی برای بازیابی رمز عبور وجود نخواهد داشت. با از دست رفتن والت، پول و آیتم‌های کلکسیونی موجود در آن نیز غیرقابل‌دسترس خواهد شد.

شارژ کردن والت تون‌کوین

پس از آماده شدن والت، باید حساب خود را شارژ کنید. اگر تون‌کوین خود را در جای دیگری ذخیره کرده‌اید، در بخش Receive کد QR را اسکن کنید. اگر تون‌کوین ندارید، باید آن را خریداری کنید. با مراجعه به این لینک، به فهرست سرویس‌هایی که خرید تون‌کوین را امکان‌پذیر می‌کنند دسترسی خواهید داشت.

اسکرین شات اپلیکیشن Tonkeeper برای والت تون کوین

صرف‌نظر از پلتفرمی که برای خرید تون‌کوین انتخاب می‌کنید، یادتان باشد که حتماً آدرس والت خود را در مراحل خرید وارد کنید. اگر آدرس والت خود را به درستی وارد نکنید، هر آنچه را که خریداری کرده‌اید از دست خواهید داد. برای محکم‌کاری، آدرس والت را مستقیماً از اپلیکیشن Tonkeeper کپی‌پیست کنید.

فراموش نکنید که اضافه شدن تون‌کوین به والت ممکن است حداکثر ۳۰ دقیقه طول بکشد، بنابراین اگر فورا تون‌کوین اضافه نشد وحشت نکنید.

اتصال والت به فرگمنت و تلگرام

پس از نمایش تون‌کوین در والت، وب‌سایت فرگمنت را باز کنید و ازطریق گزینه‌ای که در بالای صفحه قرار دارد، وارد حساب خود شوید. در بالای صفحه، ویجت لاگین در تلگرام دیده می‌شود. در این بخش با وارد کردن شماره‌ موبایل می‌توانید وارد حساب تلگرام شوید و آن را به فرگمنت متصل کنید. حتی در صورتی که در مزایده شرکت کنید، بقیه‌ی کاربران نمی‌توانند حساب تلگرام یا شماره موبایل شما را ببینند، چون همه‌چیز به‌شکل ناشناس انجام می‌گیرد.

پس از لاگین کردن در تلگرام، از گزینه‌ی Connect TON به‌منظور ورود ازطریق اپلیکیشن Tonkeeper استفاده کنید. اگر از دستگاهی به غیر از دستگاه اصلی مشغول ورود به فرگمنت هستید، کد QR را ازطریق اپلیکیشن Tonkeeper اسکن کنید. در غیر این صورت می‌توانید روی گزینه‌ای که در زیر کد QR قرار گرفته است کلیک کنید.

مناقصه‌ی تون‌کوین

پس از اتصال به فرگمنت، می‌توانید در مزایده شرکت و شروع‌به خرید نام‌های کاربری کلکسیونی کنید. بدین منظور روی یکی از مزایده‌های عمومی کلیک کنید، قیمت مدنظر خود را وارد کنید، آن را تأیید کنید و سپس فرایند پرداخت را ازطریق Tonkeeper انجام دهید.

در طول مزایده هر کسی که زودتر از بقیه قیمت مشخصی اعلام کند، آن قیمت پیشنهادی را به خود اختصاص می‌دهد. اگر نتوانستید نام کاربری را با قیمت پیشنهادی بخرید، تون‌کوینی که پرداخت کرده‌اید به حساب شما برگردانده می‌شود.

به مزایده گذاشتن نام‌های کاربری تلگرام

آیکون لوگو تلگرام / Telegram روی نمایشگر آیفون iOS

پس از خرید نام کاربری کلکسیونی، می‌توانید آن را مستقیماً به فرد دیگری بفروشید یا سراغ حراج نام کاربری در پلتفرم فرگمنت بروید. بدین منظور در پروفایل فرگمنت روی My Assets کلیک و یکی از دو گزینه‌ی Sell Username یا Put Up for Auction را انتخاب کنید.

تلگرام می‌گوید اگر به‌دنبال حراج نام کاربری هستید، می‌توانید «حداکثر قیمت» برای آن تعیین کنید. به محض پیشنهاد آن قیمت توسط یک کاربر، مزایده به پایان می‌رسد. تمامی معاملات در فرگمنت شامل کارمزد پنج درصدی هستند.

به مزایده گذاشتن نام‌های کاربری عادی

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های سیستم مزایده‌ی تلگرام این است که می‌توان نام‌های کاربری عادی را نیز به حراج گذاشت. با این کار، نام کاربری شما به‌طور دائمی به نام کاربری کلکسیونی تبدیل می‌شود. اگر صاحب نام کاربری عادی هستید و قصد دارید آن را بفروشید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ازطریق والت تون‌کوین و حساب کاربری تلگرام، وارد پلتفرم فرگمنت شوید.

۲. در بخش My Assets پروفایل فرگمنت، روی Convert Usernames to Collectibles کلیک کنید.

۳. در فهرست جدید، یکی از نام‌های کاربری را انتخاب کنید. برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، ممکن است نام‌های کاربری جدید به‌شکل فوری نشان داده نشوند.

۴. در مرحله ی چهارم، پیشنهادی اولیه تنظیم کنید. خریداران برای تصاحب نام کاربری باید حداقل مبلغِ اعلام‌شده توسط شما را پرداخت کنند.

۵. کد QR را ازطریق اپلیکیشن Tonkeeper اسکن کنید تا اولین پیشنهاد در مزایده‌ی عمومی جدید قرار داده شود.

اگر مزایده به پایان برسد و هیچ پیشنهادی ارائه نشود، شما مالک نام کاربری کلکسیونی خواهید بود و والت تون‌کوین مبلغ پیشنهاد اولیه را با کسر پنج درصد کارمزد، به شما برمی‌گرداند. برای تبدیل نام کاربری عادی به نام کاربری کلکسیونی، هیچ مبلغی از کاربر دریافت نخواهد شد. اگر کسی پیشنهاد بالاتر اعلام کند، مبلغ پیشنهاد اولیه‌ی خود را به‌شکل فوری پس خواهید گرفت. وقتی حراج به پایان رسید، تلگرام تمامی درآمد را با کسر کارمزد، به شما می‌دهد.

درآمد حاصل از فروش نام کاربری به‌طور خودکار به والتی که به فرگمنت متصل کرده‌اید منتقل می‌شود. نام کاربری کلکسیونی به‌طور خودکار دردسترس والتی قرار می‌گیرد که بیشترین پیشنهاد را داده باشد.

اضافه کردن نام کاربری کلکسیونی به حساب تلگرام

سایه مرد با لوگو تلگرام Telegram در پس زمینه

پس از دریافت مالکیت نام کاربری کلکسیونی، می‌توانید آن را به حساب شخصی، گروه‌های عمومی یا حتی کانال‌ها اضافه کنید. تلگرام می‌گوید که می‌توان حداکثر یک نام کاربری عادی و تعداد بی‌نهایتی از نام‌های کاربری کلکسیونی را به حساب‌ شخصی و گروه و کانال اضافه کرد. می‌توان ترتیب نمایش نام‌های کاربری را در صفحه‌ی اطلاعات پروفایل تغییر داد یا نام‌های کاربری را به‌طور کامل غیرفعال کرد.

اتصال به فرگمنت

پیش از اختصاص دادن نام کاربری به پروفایل، باید حساب تلگرام و والت تون‌کوین خود را به فرگمنت متصل کنید. روش انجام این کار را بالاتر توضیح دادیم. فراموش نکنید والتی که به فرگمنت متصل می‌کنید باید همان والتی باشد که نام کاربری کلکسیونی را در خود دارد.

اضافه کردن نام کاربری به پروفایل

در فرگمنت صفحه‌ی My Assets را باز و روی گزینه‌ی Assign to Telegram کلیک کنید. در صفحه‌ی جدید یکی از چت‌های مدنظر خود را انتخاب و سپس گزینه‌ی Assign را انتخاب کنید. این انتخاب دائمی نیست و بعدا می‌توانید نام کاربری را به پروفایل یا گروه دیگری اختصاص دهید.

فعال کردن نام کاربری کلکسیونی در تلگرام

پس از اختصاص دادن نام کاربری کلکسیونی به پروفایل، باید اپلیکیشن تلگرام را باز کنید. در صورتی که از پروفایل شخصی استفاده می‌کنید وارد مسیر Settings > Username > Enable شوید و مطابق سلیقه‌ی خود ترتیب نام‌های کاربری را تعیین کنید. در صورت استفاده از گروه، وارد تنظیمات آن گروه شوید و به مسیر Group Type > Links Oder بروید و روی نام کاربری کلیک کنید تا فعال شود. در کانال‌های عمومی نیز مراحل مشابه گروه را دنبال کنید.

تلگرام می‌گوید کاربرانی که از نسخه‌‌‌ی ۹٫۱ و نسخه‌های قدیمی‌تر اپلیکیشن استفاده می‌کنند ممکن است صرفاً اولین نام کاربری پروفایل شما را ببینند.


پرسش‌های متداول

نام کاربری کلکسیونی در تلگرام چیست؟

نام کاربری کلکسیونی نوع جدیدی از یوزرنیم تلگرام است که قابلیت‌های اضافه‌ای دارد و می‌توان آن را خرید و فروش کرد.

آیا می‌توان یوزرنیم تلگرام را فروخت؟

بله. تلگرام ازطریق پلتفرم فرگمنت، خرید و فروش یوزرنیم را امکان‌پذیر کرده است.

برای فروش آیدی تلگرام باید چه کاری انجام دهیم؟

خرید و فروش آیدی تلگرام نیازمند داشتن والت تون‌کوین است که نحوه‌ی ساخت آن را در این مقاله شرح دادیم.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا