سرور مجازی
zoomit

دستاوردی تاریخی برای تایوانی‌ها؛ هدست پلی استیشن وی آر 2 از پردازنده مدیاتک استفاده می‌کند

براساس نوشته‌ی XDA Developers، هدست واقعیت مجازی Sony PlayStation VR2 قرار است از پردازنده‌ی مدیاتک استفاده کند. مدیاتک بیشتر به‌خاطر تولید پردازنده برای گوشی‌های میان‌رده شناخته می‌شود، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی تجربه کرده است و اکنون ضمن همکاری مستقیم با اینتل، پردازنده‌ای پرچم‌دار برای رقابت با نسل جدید اسنپدراگون دارد.

مدیاتک در کنفرانسی مطبوعاتی می‌گوید این اولین باری است که تراشه‌ای برای هدست‌های واقعیت مجازی تولید می‌کند. بهره‌مندی پلی استیشن وی آر 2 از پردازنده‌ی مدیاتک خبر بسیار خوبی برای این شرکت تایوانی است، اما چندان ما را متعجب نمی‌کند. مینگ‌چی کو، افشاگر سرشناس، چند ماه پیش به همکاری بین سونی و مدیاتک اشاره کرده بود. مدیاتک فعلاً جزئیاتی درباره‌ی پردازنده‌ی موردبحث منتشر نکرده است.

تصویری از مراسم امروز مدیاتک

اضافه شدن پردازنده‌ی مدیاتک به هدست واقعیت مجازی مورد انتظار سونی قدم روبه‌جلوی بزرگی برای شرکتی است که به دلیل تمرکز طولانی‌مدت روی پردازنده‌های میان‌رده‌ی موبایلی چندان جدی گرفته نمی‌شود، اما نشان داده است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سایر هدست‌های واقعیت مجازی امروزی برای پردازش محتوا به تراشه‌های کوالکام اتکا می‌کنند.

نسل اول هدست پلی استیشن VR به محبوبیت مطلوبی دست پیدا کرد و به دارندگان کنسول‌ امکان داد به شیوه‌ای ساده و نسبتاً ارزان مشغول تجربه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی شوند. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود نسل دوم این هدست نیز مورد استقبال قرار بگیرد.

مقاله‌ی مرتبط:

    • نگاهی اجمالی به مشخصات فنی پلی استیشن وی‌ آر 2

سونی گفته است هدست پلی استیشن VR جدید را ۲۲ فوریه‌ی ۲۰۲۳ (۳ اسفند ۱۴۰۱) با قیمت ۵۵۰ دلار عرضه می‌کند. افزایش قیمت در نسل جدید بسیار قابل توجه است. سونی نسل اول پلی استیشن VR را با قیمت ۲۰۰ دلار دردسترس قرار داده بود.

پلی استیشن وی آر 2 برای پردازش محتوا نیازی به کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر ندارد و به‌طور مستقل عمل می‌کند. بسته‌ی شامل این هدست و بازی Horizon Call of the Mountain با قیمت ۶۰۰ دلار به دست مشتریان می‌رسد.

پلی استیشن VR جدید سونی به صفحه‌نمایش 4K HDR OLED با وضوح ۴٬۰۰۰ در ۲٬۰۴۰ پیکسل و میدان دید ۱۱۰ درجه مجهز است و به ازای هر چشم وضوح ۲٬۰۰۰ در ۲٬۰۴۰ پیکسل ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش این دستگاه نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز دارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا