سرور مجازی
zoomit

هواوی از قافله جا نمی‌ماند؛ میت 50 احتمالاً با سیستم ارتباط ماهواره‌ای رونمایی می‌شود

هواوی قصد دارد در روزهای آینده ۱۰ سالگی گوشی‌های سری میت را با خانواده‌ی میت ۵۰ جشن بگیرد. ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری مصرف‌کننده در هواوی،‌ در مصاحبه‌ی جدیدی به سه ویژگی بزرگ گوشی میت 50 اشاره کرده است.

براساس گزارش GSMArena، نخستین ویژگی مهم گوشی‌های سری میت 50 بهره‌مندی از دوربینی است که درنتیجه‌ی همکاری هواوی و برند جدید XMAGE تولید شده است. هواوی برند XMAGE را پس از پایان همکاری با لایکا بنیان‌گذاری کرد و این اولین باری است که دوربین تقویت‌شده توسط این برند در یک گوشی هوشمند حضور پیدا می‌کند. هواوی می‌گوید بنیان‌گذاری XMAGE نتیجه‌ی سال‌ها تجربه در حوزه‌ی تصویربرداری است.

شایعه‌ها می‌گویند سیستم XMAGE مبتنی‌بر نوعی تراشه‌ی عصبی (NPU) سفارشی است که توسط شرکت‌های‌سیلیکون ساخته شده. بدین ترتیب در گوشی جدید هواوی خبری از پردازنده‌ی سیگنال تصویر سری اسنپدراگون نخواهد بود.

مورد دوم فناوری جدیدی است که «به آسمان نفوذ می‌کند.» تحلیلگران می‌گویند که احتمالاً این گفته‌ی ریچارد یو به‌معنی بهره‌مندی هواوی میت 50 از سیستم ارتباط ماهواره‌ای است. این سیستم برای ارسال پیامک در شرایط اضطراری کاربرد خواهد داشت.

گفته می‌شود اپل نیز قصد دارد سیستم ارتباط ماهواره‌ای به آیفون 14 اضافه کند. یکی از مدیران گوگل تأیید کرده که اندروید 14 از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد. اسپیس ایکس و اپراتور تی-موبایل هفته‌ی گذشته از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای در سال ۲۰۲۳ خبر داده بودند.

مقاله‌های مرتبط:

  • شایعه هیجان‌انگیز تأیید شد: گوشی هواوی میت 50 پس از اتمام شارژ باتری نیز کار می‌کند
  • بهره‌مندی میت 50 هواوی از دیافراگم متغیر تأیید شد

مورد نهایی، بهره‌مندی هواوی میت 50 از سیستم‌عامل جدید HarmonyOS 3 است. میت 50 اولین گوشی دنیا با این سیستم‌عامل خواهد بود.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی که به‌لطف سیستم‌عامل هارمونی ۳ به هواوی میت 50 اضافه می‌شود، امکان ادامه‌ی فعالیت حتی پس از اتمام شارژ باتری است. شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند هواوی میت 50 پس از اتمام شارژ باتری کارهایی مثل ارسال پیامک، اسکن کد QR و دسترسی به تراشه‌ی NFC را امکان‌پذیر می‌کند. حتی ممکن است میت 50 بتواند بعد از اتمام شارژ باتری تماس هم بگیرد. هنوز مشخص نیست که این سیستم در پرچم‌دار جدید هواوی چگونه کار می‌کند. شاید هواوی باتری کوچک ثانویه را به گوشی خود اضافه کرده باشد.

هواوی گفته است که ۱۵ شهریور از گوشی‌های سری میت 50 پرده‌برداری می‌کند. یک روز بعد، آیفون 14 اپل نیز معرفی خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا