سرور مجازی
فناوری

استارلینک از سال ۲۰۲۵ به گوشی هوشمند خدمات می‌دهد

استارلینک از سال ۲۰۲۵ به گوشی هوشمند خدمات می‌دهد

اسپیس‌اکس صفحه وب جدیدی برای تبلیغ سرویس آینده خود با عنوان «استارلینک دایرکت تو کال» یا «تماس مستقیم استارلینک» منتشر کرده است. بر این اساس اعلام شده است که استارلینک قصد دارد زمینه ارایه خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای تلفن‌ همراه را تا سال ۲۰۲۵ فراهم کند. با برنامه تازه استارلینک، این ماهواره‌ها به زودی توانایی اتصال به گوشی‌های موبایل را خواهند داشت.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از ایندیپندنت، وبسایت «پی‌سی مگ» گزارش داد که این سرویس در ابتدا در سال ۲۰۲۴ به سرویس‌های پیامکی محدود می‌شود و در سال ۲۰۲۵ امکان اتصال صوتی و داده‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

سرویس تماس مستقیم استارلینک با تلفن‌های ال‌تی‌ای موجود «در هر جا که بشود آسمان را دید کار می‌کند». در وب‌سایت اسپیس‌اکس آمده است که هیچ تغییری در سخت‌افزار، سیستم‌افزار یا برنامه‌های خاص مورد نیاز نیست و دسترسی یکپارچه به متن، صدا و داده‌ها از طریق این تکنولوژی فراهم می‌شود.

شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک سال گذشته در کنار شریک آمریکایی خود «تی موبایل» برنامه‌هایی را برای این سرویس اعلام کرد. این سرویس احتمالا از نظر استانداردهای زمینی نسبتا کند خواهد بود و سرعت آن بین دو تا چهار مگابیت در ثانیه تخمین زده می‌شود، اما مزیت آن در وسعت پوشش خواهد بود. بیانیه مطبوعاتی تی موبایل در سال گذشته می‌گوید که این سرویس عملا در همه جای ایالات متحده، هاوایی، بخش‌هایی از آلاسکا و پورتوریکو، حتی خارج از سیگنال شبکه تی موبایل در دسترس خواهد بود.

 

استارلینک از سال ۲۰۲۵ به گوشی هوشمند خدمات می‌دهد

اتصال ماهواره‌ای در سال‌های اخیر روند رو به رشدی برای گوشی‌های هوشمند بوده است. اپل سال گذشته ویژگی  پیام اضطراری را به گوشی‌های خود اضافه کرد که به آیفون ۱۴ و جدیدتر اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری پیام‌ها و اطلاعات محدودی از موقعیت مکانی را از طریق ماهواره ارسال کنند. در همین حال، شرکت اسپیس موبایل ، ارائه دهنده موبایل‌های ماهواره‌ای اعلام کرد که ماه گذشته اولین تماس ماهواره‌ای را از طریق «۵جی» با یک گوشی هوشمند برقرار کرده است.

این خبر در حالی منتشر شد که چندی پیش اعلام شده بود پروژه اینترنت ماهواره‌ای کویپر، متعلق به شرکت آمازون، در تلاش است با استارلینک رقابت کند. تحقیق و توسعه پروژه کویپر آمازون اولین بار در سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ هم‌زمان با شروع به کار استارلینک، از پروژه اینترنت ماهواره خود پرده‌برداری کرد. همان زمان بود که ایلان ماسک در واکنش به شروع به کار پروژه کویپر، جف بیزوس، مدیرعامل وقت آمازون، را «تقلید کننده» خواند. چندی بعد در سال ۲۰۲۰، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده برای شروع استقرار و بهره‌برداری از ماهواره به این شرکت مجوز داد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا