سرور مجازی
zoomit

تعداد مشترکین یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک به ۸۰ میلیون نفر رسید

براساس گزارش ورج، تعداد مشترکین سرویس‌های یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم در عرض حدوداً یک سال به‌میزان ۳۰ میلیون نفر افزایش یافته است تا مجموع کاربران اشتراکی به ۸۰ میلیون نفر برسد. یوتیوب در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) تعداد مشترکین سرویس‌های موزیک و پریمیوم را ۵۰ میلیون اعلام کرده بود.

آمار نشان می‌دهد سرعت رشد یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم در سال اخیر بیشتر از سال‌های گذشته بوده است. یوتیوب در سال گذشته‌ی میلادی موفق شده بود ۲۰ میلیون نفر به تعداد مشترکین سرویس‌های موردبحث اضافه کند.

گوگل در گزارش مربوط به عملکرد یوتیوب، تعداد مشترکین سرویس‌های موزیک و پریمیوم را به‌طور جداگانه اعلام نمی‌کند. آمار ۸۰ میلیون نفری،‌ کاربرانی را که در حال گذراندن دوره‌ی رایگان سرویس اشتراکی هستند نیز شامل می‌شود.

یوتیوب پریمیوم که ماهانه ۱۱٫۹۹ دلار قیمت دارد تبلیغات را حذف و دانلود ویدیو را برای تماشای آفلاین ممکن می‌کند. یوتیوب پریمیوم همچنین به کاربران امکان می‌دهد که موسیقی‌ها را در پس‌زمینه پخش کنند. کاربران با تهیه‌ی یوتیوب پریمیوم به سرویس‌های YouTube Music و YouTube Kids نیز دسترسی پیدا می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

  • آموزش حذف تبلیغات یوتیوب در موبایل و کامپیوتر
  • یوتیوب پریمیوم چیست و چه قابلیت‌های اضافه‌ای دارد؟

از طرفی سرویس یوتیوب موزیک که با پرداخت ماهانه ۹٫۹۹ دلار قابل تهیه است، صرفاً دسترسی به مجموعه‌ای از موسیقی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. یوتیوب موزیک شامل تمامی مزایای سرویس پریمیوم نیست،‌ اما به شما امکان می‌دهد موسیقی‌ها را دانلود و در پس‌زمینه اجرا کنید.

از آن‌جایی که تعداد دقیق کاربران یوتیوب موزیک را نمی‌دانیم، فعلاً امکان مقایسه‌ی آن با سایر پلتفرم‌های استریم موسیقی وجود ندارد. اپل و آمازون نیز داده‌های چندانی درباره‌ی سرویس‌های موسیقی خود منتشر نمی‌کنند. گزارشی مستقل ادعا می‌کند اپل موزیک ۷۸٫۶ میلیون مشترک دارد و تعداد مشترکین آمازون موزیک و سرویس چینی تنسنت موزیک به حدودا ۶۸٫۱ میلیون نفر می‌رسد. اسپاتیفای به‌صورت رسمی اعلام کرده است که ۱۸۸ میلیون مشترک دارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا