سرور مجازی
zoomit

بایننس از تصاحب FTX عقب‌نشینی کرد؛ صرافی سرشناس رمزارز در مرز فروپاشی

به‌روزرسانی در ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰: بایننس با وجود این‌که از تصاحب FTX خبر داده بود، ساعاتی پیش در بیانیه‌ی جدیدی گفت که پس از بررسی ساختار و وضعیت مالی این صرافی، در نهایت از تصمیم اولیه‌ی خود منصرف شده است.

بایننس می‌گوید: «مشکلات FTX فراتر از توان ما برای کمک کردن است.» براساس اطلاعیه‌ی بایننس، «گزارش‌های مربوط به سوءمدیریت دارایی مشتریان و آغاز تحقیقات احتمالی دولت آمریکا» باعث شده است این صرافی بزرگ از تصاحب FTX منصرف شود.


خبر اصلی در ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰: مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی جهان در توییتی اعلام کرد که صرافی FTX به‌دلیل کمبود نقدینگی از آن‌ها درخواست کمک کرده است. او گفت:

موارد زیادی باید پوشش داده شوند و این روند کمی زمان خواهد برد. وضعیت کنونی بسیار متغیر است و ما مشغول ارزیابی لحظه‌ای شرایط هستیم. بایننس این اختیار را دارد که هرزمان از معامله‌ی خرید FTX خارج شود. ما انتظار داریم که توکن FTT طی روزهای آینده با پیشرفت اوضاع، نوسان‌های زیادی داشته باشد.

سام بنکمن-فرید، بنیان‌گذار FTX نیز مجموعه‌ای از اطلاعیه‌های مرتبط با این معامله را در توییتر به‌اشتراک گذاشت. طبق توییت‌های او، تیم FTX از بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان درخواست کرده است تا برای حل مشکل کمبود نقدینگی، به این شرکت کمک کند. سام به کاربران صرافی خود اطمینان داده است که از دارایی‌های آن‌ها محافظت خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، کارکنان FTX صبح روز سه‌شنبه، نامه‌ای از سام دریافت کردند که در آن اشاره شده بود این صرافی طی ۷۲ ساعت گذشته، حدود ۶ میلیارد دلار برداشت داشته است. بنیان‌گذار FTX در این نامه می‌نویسد:

به‌طور متوسط، روزانه ده‌ها میلیون‌دلار ورودی و خروجی داریم و شرایط ما تا اواخر هفته‌ی گذشته عادی بود. به‌هرحال طی ۷۲ ساعت گذشته تقریباً ۶ میلیارد دلار از صرافی ما برداشت شده است.

به گزارش CoinMarketcap، درحال‌حاضر امکان برداشت موجودی از FTX وجود ندارد و هیچ پاسخ قطعی درمورد جزئیات این اتفاق ارائه نشده است. در بخشی از توییت‌های سام اشاره شده است که شعبه‌های آمریکایی FTX و بایننس یعنی FTX.us و Binance.us دو نهاد جداگانه هستند که تحت‌تأثیر مسائل نقدینگی یا خرید قرار نخواهند گرفت و به‌طور مجزا به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

اوایل هفته‌ی جاری، گزارش‌هایی منتشر شد که در آن‌ها اشاره شده بود Alameda Research، شرکت خواهر FTX، ترازنامه‌ای عمدتاً متشکل از توکن FTT بومی این صرافی دارد و تحت تأثیر مشکل نقدینگی قرار گرفته است.

CZ اواخر هفته‌ی گذشته با انتشار توییتی اعلام کرد که بایننس قصد دارد همه‌ی دارایی FTT خود را به‌فروش برساند. این صرافی قبلاً در FTX سهام داشت اما سال گذشته پس‌از خروج از سرمایه‌گذاری در صرافی رقیب، مبلغ ۲٫۱ میلیارد دلار توکن BUSD و FTT دریافت کرده بود. مدیرعامل بایننس می‌گوید:

فروش FTT‌های ما، نوعی مدیریت ریسک پس‌از خروج از سرمایه‌گذاری در FTX است و این درسی است که از داستان LUNA یاد گرفته‌ایم. ما قبلاً از FTX حمایت می‌کردیم اما بعد از جداشدن از آن، تمایلی به بازگشت نداریم. ما مخالف حضور دیگران نیستیم، اما از افرادی که علیه سایر فعالان صنعت رمزارز لابی می‌کنند، حمایت نخواهیم کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • بحران در بازار کریپتو؛ مشکلات صرافی FTX بازار رمزارز را در شوک فروبرد
  • ۸۰ درصد از ساکنان السالوادور پذیرش بیت کوین به‌عنوان ارز رایج را اشتباهی تاریخی می‌دانند

کارولین الیسون، مدیرعامل Alameda Research با اشاره به گزارش کوین‌دسک درمورد اطلاعات ترازنامه‌ی Alameda اعلام کرد گزارش مذکور، بیش‌از ۱۰ میلیارد دلار دارایی‌های اضافه را درنظر نگرفته است.

سام با انتشار توییتی درمورد خرید احتمالی بایننس نوشت: «من می‌دانم که شایعاتی در رسانه‌ها درمورد تضاد بین ما و بایننس وجود دارد؛ بااین‌حال، بزرگ‌ترین صرافی جهان بارها نشان داده است که به ایجاد یک اقتصاد جهانی غیرمتمرکز، متعهد است و به‌طور هم‌زمان برای بهبود روابط صنعتی با سازمان‌های تنظیم‌کننده، همکاری می‌کند.»

شایان‌ذکر است ارزش توکن FTT طی چندروز اخیر حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است و در لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب با قیمت ۳٫۸ دلار معامله می‌شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا