سرور مجازی
zoomit

برخی از دارندگان پیکسل واچ از مشاهده اثر سوختگی در نمایشگر این ساعت خبر داده‌اند

اولین ساعت هوشمند گوگل پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و شایعه معرفی و اکنون روانه‌ی بازار شده است. پیکسل واچ از تراشه‌ای نسبتاً قدیمی بهره می‌برد و عمر باتری آن درمقایسه‌با رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد. علاوه‌براین، نمایشگر AMOLED این محصول حاشیه‌های نسبتاً برزگی دارد که باعث شده است برخی کاربران از طراحی آن انتقاداتی کنند.

متأسفانه گزارش‌های مختلفی درباره‌ی مشاهده‌ی اثر سوختگی در پنل AMOLED پیکسل واچ منتشر شده است. در یکی از ویدئوهای مرتبط با این گزارش‌ها در توییتر، واچ‌فیس‌ها هنگام پیمایش سایر بخش‌های محیط کاربری این ساعت، همچنان مشاهده‌شدنی هستند. 9to5Goolge نیز گزارش مشابهی درباره‌ی این مشکل منتشر کرده است. این وب‌سایت پیشنهاد داده است که برای رفع مشکل باید قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن (Always On Display) را به‌مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر غیرفعال کرد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تماشا کنید: کالبدشکافی ساعت پیکسل واچ نشان از قطعات غیرقابل تعویض این ساعت دارد
  • پیکسل واچ گوگل حداقل ۳ سال به‌روزرسانی‌ سیستم‌عاملی دریافت می‌کند

به‌نوشته‌ی NotebookCheck، گوگل با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که مشاهده‌ی اثر سوختگی روی نمایشگر پیکسل واچ ناشی از مشکل حفظ تصویر است و نه سوختگی پنل AMOLED. واضح است که این شرکت باید الگوریتم‌های نرم‌افزاری خود را برای رفع این مشکل بهبود دهد؛ به‌خصوص اینکه انتشار چنین گزارش‌هایی آن هم درشرایطی که فقط یک هفته از عرضه‌ی آن می‌گذرد، غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد. درنهایت، این مسئله نشان می‌دهد پیکسل واچ محصول بالغی نیست. درادامه، متن کامل بیانیه‌ی گوگل درباره‌ی مشکل مذکور را مرور می‌کنیم:

آنچه مشاهده می‌کنید، ناشی از مشکل حفظ تصویر روی نمایشگر است؛ مشکلی که نمایشگرهای OLED را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ اما اثر آن دائمی نیست. بروز چنین ایرادی، بیانگر سوختگی پنل پیکسل واچ نیست. مشکل حفظ تصویر از بین خواهد رفت؛ اما هرچه مدت بیشتری روی صفحه بماند، رفع آن نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت. پیکسل واچ از الگوریتم نرم‌افزاری استفاده می‌کند تا روشنایی پیکسل‌های صفحه‌نمایش را به‌طورخودکار تنظیم کند و امکان حفظ تصویر را کاهش دهد. کاربران می‌توانند با غیرفعال‌کردن قابلیت AOD یا با استفاده از حالت خواب، به خاموش‌ماندن کامل صفحه‌نمایش پیکسل واچ درطول شب کمک کنند تا مشکل حفظ تصویر برطرف شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا