سرور مجازی
zoomit

سهم بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر Arm تا سال ۲۰۲۳ می‌تواند به ۱۳٫۹ درصد افزایش یابد

برآوردهای دیجی‌تایمز براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از منابع مختلف نشان می‌دهد سهم بازار لپ‌تاپ‌های مبتنی‌بر Arm طی چندسال آینده به‌طور پیوسته افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۲۰ محموله‌های لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های مبتنی‌بر معماری‌های Arm فقط ۱٫۴ درصد از بازار را به‌خود اختصاص داد، اما تخمین زده می‌شود سهم این نوع محصولات تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۲٫۷ درصد افزایش یابد. علاوه‌براین، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است سهم بازار این لپ‌تاپ‌ها در سال ۲۰۲۳ به ۱۳٫۹ درصد افزایش خواهد یافت. شایان‌ذکر است که این آمار، کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل را نیز مدنظر قرار می‌دهد، اما شاید دلیل اصلی این روند، افزایش درخورتوجه عملکرد سیستم‌های ویندوزی مجهز به تراشه‌های Arm در مدت‌زمان نسبتاً کوتاه باشد.

اینتل همچنان در بخش لپ‌تاپ‌ها، بر بازار مسلط است اما سهم این شرکت طی سال‌های گذشته روند کاهشی داشته است. طبق برآوردها، سهم بازار لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های اینتل در سال ۲۰۲۳ به ۶۳٫۹ درصد کاهش خواهد یافت. ازطرف دیگر، سهم بازار AMD نیز به‌طور پیوسته افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود سال آینده‌ به مرز ۲۴ درصد برسد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مدیرعامل کوالکام از افزایش محبوبیت کامپیوترهای مبتنی‌بر آرم در سال ۲۰۲۴ می‌گوید
  • ادعای نگران‌کننده کوالکام: آرم از سال ۲۰۲۴ صدور مجوز برای تراشه‌سازان را متوقف می‌کند

در طول همه‌گیری کرونا، دولت‌ها خریدهای گسترده‌ای برای بخش آموزش انجام دادند و کار از راه‌دور در بسیاری از شرکت‌ها در اولویت قرار گرفت که این شرایط منجر به افزایش درخورتوجه سهم کروم‌بوک‌های مبتنی‌بر Arm شد، اما امسال با کاهش همه‌گیری کووید ۱۹، روند افزایش سهم این لپ‌تاپ‌ها به‌شدت کاهش یافته است. بازار کروم‌بوک‌ها تا سال ۲۰۲۳ ازطریق فروش مدل‌های رده‌بالا در بازارهای سازمانی، احتمالاً شاهد رشد تک‌رقمی خواهد بود.

اپل همه‌ی مدل‌های مک‌بوک خود را به تراشه‌های M مبتنی‌بر معماری‌های Arm به‌روزرسانی کرد؛ اقدامی که باعث شد این شرکت فرصتی برای تصاحب سهم بیشتر در بازار به‌دست آورد و درواقع سهم آن از ۰٫۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۱٫۸ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. تراشه‌های سری M غول فناوری اهل کوپرتینو، به‌سرعت درحال تکامل هستند و ثابت کرده‌اند معماری‌ Arm می‌تواند به جایگزین شایسته و قدرتمندی برای راهکارهای x86 اینتل و AMD تبدیل شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا