سرور مجازی
zoomit

بنکیو دو مانیتور گیمینگ ۲۴۰ هرتز با پورت HDMI 2.1 رونمایی کرد

بنکیو دو عضو جدید برای مانیتورهای گیمینگ خانواده‌ی BenQ Morbiuz معرفی کرده است که قابلیت‌های مدرن و جذابی دارند و یکی از گزینه‌های مناسب برای علاقه‌مندان به ورزش‌های الکترونیکی هستند. هر دو مانیتور پنل ۲۷ اینچی IPS دارند و اولین مانیتورهای بنکیو به‌حساب می‌آیند که محتوای بصری را با نرخ نوسازی (رفرش‌ریت) ۲۴۰ هرتز پخش می‌کنند.

به‌گزارش تامز هاردور، مانیتور EX270M پنلی فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) با نرخ پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه دارد و به روشنایی حداکثر ۴۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. مانیتور جدید بنکیو از HDR10 پشتیبانی می‌کند و نسبت کنتراست آن نیتیو ۱٬۰۰۰:۱ است. طبق گفته‌ی بنکیو، EX270M از صفحه‌نمایش هشت بیت (با توانایی نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ) استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش ۹۹ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد.

مانیتور بنکیو BenQ EX270M از نمای جلو

دومین مانیتور جدید EX270QM است که از صفحه‌نمایش QHD (معادل ۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل) استفاده می‌کند. درحالی‌که مدل EX270M مبتنی‌بر نور پس‌زمینه‌ی LED است، EX270QM از قابلیت نوردهی موضعی (Local Dimming) پشتیبانی می‌کند. با وجود پشتیبانی از نوردهی موضعی، نسبت کنتراست مانیتور EX270QM نیز ۱٬۰۰۰:۱ است که در نوع خود جالب به‌نظر می‌رسد.

روشنایی معمول EX270QM برابر با ۴۰۰ نیت و حداکثر روشنایی HDR آن ۶۰۰ نیت است. مانیتور EX270QM نیز نرخ پاسخ‌دهی یک میلی‌ثانیه دارد و از استانداردهای HDR10 و DisplayHDR 600 پشتیبانی می‌کند. EX270QM همچون مدل اول، ۹۸ درصد از فضای رنگی P3 را پوشش می‌دهد.

مانیتور بنکیو BenQ EX270M از نمای پشت

ازآن‌جاکه محصولات جدید بنکیو مانیتورهایی گیمینگ هستند،‌ پشتیبانی آن‌ها از فناوری AMD FreeSync Premium Pro خبر بسیار خوشی است. در کمال تعجب، بنکیو به پشتیبانی از Nvidia G-Sync اشاره نکرده است. هر دو مانیتور جدید دو درگاه HDMI 2.1، یک درگاه DisplayPort 1.4، یک درگاه USB Type-B و دو درگاه USB 3.0 Type-A دارند.

مانیتورهای گیمینگ بنکیو همواره سیستم صوتی جذابی داشته‌اند و EX270M و EX270QM نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مانیتورهای جدید به سیستم صوتی ۲٫۱ کاناله شامل دو اسپیکر دو وات و یک ساب‌ووفر پنچ وات مجهزند. این مانیتورها جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز دارند.

نیم رخ مانیتور بنکیو BenQ EX270M

بنکیو می‌گوید پایه‌ی مانیتورهای جدیدش امکان تنظیم ارتفاع را تا ۱۰۰ میلی‌متر، چرخش حول محور را تا ۱۵ درجه و شیب را از ۵- تا ۱۵ درجه امکان‌پذیر می‌کند. مانیتور BenQ EX270M را با قیمت ۳۹۹ دلار و مدل EX270QM را با قیمت ۷۹۹ دلار از وب‌سایت رسمی بنکیو می‌توان تهیه کرد. بنکیو این مانیتورها را با گارانتی سه‌ساله عرضه می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا