سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت اعتراف کرد که جنگ کنسول‌ها را به سونی باخته است

مایکروسافت برای جلب رضایت اتحادیه‌ی اروپا دررابطه‌با قرارداد سنگین تصاحب اکتیویژن بلیزارد،‌ با مشکلات زیادی مواجه شده است. در صورتی که اتحادیه‌ی اروپا با این قرارداد موافقت نکند، مایکروسافت مجبور به لغو کردن آن خواهد شد. ردموندی‌ها در تلاشی برای جلب رضایت اتحادیه‌ی اروپا گفته‌اند که در حال حاضر سونی رهبر بازار است.

براساس نوشته‌ی Android Authority، کمیسیون اروپا (زیرمجموعه‌ی اتحادیه‌ی اروپا) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است «تحقیقاتی عمیق» روی قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن به راه می‌اندازد. ظاهراً این تحقیقات قرار است ۹۰ روز در جریان باشد. در نهایت اتحادیه‌ی اروپا در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۳ (۳ فروردین ۱۴۰۱) نظر نهایی‌اش را درباره‌ی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن اعلام می‌کند.

کمیسیون اروپا نگران است که تصاحب اکتیویژن توسط مایکروسافت باعث برهم‌خوردن تعادل در صنعت بازی شود و در نهایت رقابت را کاهش دهد: «تحقیقات اولیه‌ی این کمسیون نشان می‌دهد که معامله‌ی موردبحث ممکن است رقابت را در بازار توزیع بازی‌های کنسول و کامپیوتر، از جمله سرویس‌های اشتراکی و سرویس‌های استریم ابری و همچنین سیستم‌های عامل کامپیوتری، به‌شکل قابل توجهی کاهش دهد.»

کمیسیون اروپا به‌طور مشخص می‌گوید که مایکروسافت پس از نهایی کردن قرارداد ممکن است شماری از بازی‌های اکتیویژن را که امروزه برای همه‌ی پلتفرم‌های مهم منتشر می‌شوند، خصوصا بازی‌هایی نظیر Call of Duty، انحصاری کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • مایکروسافت با چنگ‌و‌دندان در پی تصاحب اکتیویژن: بریتانیا به «ادعاهای خودخواهانه سونی» استناد می‌کند
  • مایکروسافت، سونی را به جلوگیری از انتشار بازی‌ها در گیم پس متهم کرد

مایکروسافت در دفاع از تصاحب اکتیویژن بارها تلاش کرده است ادعاهای سونی را نادرست جلوه دهد. شرکت ردموندی در پاسخ به بیانیه‌ی جدید کمیسیون اروپا اعتراف کرد که سونی رهبر بازار است: «سونی به‌عنوان رهبر این صنعت می‌گوید که نگران Call of Duty است. بااین‌حال ما گفته‌ایم که متعهدیم همین بازی را در یک روز مشترک برای ایکس باکس و پلی استیشن منتشر کنیم. ما می‌خواهیم مردم دسترسیِ بیشتری به بازی‌ها داشته باشند، نه کمتر.»

افزون‌بر اتحادیه‌ی اروپا، سایر نهادهای رگولاتوری در بازارهای مهم مثل بریتانیا و ایالات متحده تحقیقات خود را شروع کرده‌اند. فعلاً مشخص نیست سرنوشت قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به کجا ختم می‌شود. انویدیا پیش‌تر در قراردادی مشابه به‌دنبال تصاحب آرم بود، اما با مخالفت نهادهای رگولاتوری در نهایت مجبور شد قرارداد را لغو کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا