سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت در حال اضافه‌کردن تبلیغات به منو خروج از ویندوز است

بسیاری از ما از تبلیغات بیزاریم؛ اما آگهی‌ها برای بسیاری از شرکت‌ها روشی بسیار پربازده برای معرفی محصولاتشان به مشتریان محسوب می‌شود. باوجوداین، جای تعجب نیست که هنگام استفاده از خدمات مختلف، به‌خصوص سرویس‌های آنلاین، شاهد نمایش تبلیغات مختلف باشیم. کسب‌وکارها سعی می‌کنند تبلیغات خود را در همه‌جا به کاربران نشان دهند؛ ازاین‌رو، مایکروسافت نیز تصمیم گرفته است هنگام خروج افراد از محیط ویندوز، آگهی‌هایی به آنان نشان دهد.

یکی از کاربران توییتر به‌ نام آلباکور متوجه شد که غول فناوری اهل ردموند آگهی‌هایی را در منو خروج از سیستم در بخش منو استارت ویندوز ۱۱ نمایش می‌دهد. این تبلیغات به‌اندازه‌ی آگهی‌های رایجی که می‌شناسیم، واضح نیستند؛ اما در جایی نمایش داده می‌شوند که قرار است امکان دسترسی آسان برای خروج از حساب را دردسترس قرار دهند.

به‌گزارش MSPoweruser، تبلیغات مایکروسافت هنگام خروج از ویندوز در منوهای قفل‌کردن کامپیوتر، خروج از سیستم و تغییر تنظیمات حساب نمایش داده می‌شوند. طبق توییت‌های آلباکور، آگهی‌ها هم‌زمان نمایش داده نمی‌شوند و فضای منو را تا‌حدممکن کوچک نگه می‌دارند. علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد این تغییر فقط بخشی از آزمایش مایکروسافت بین کاربران اینسایدر باشد؛ زیرا هنوز همه‌ی کاربران آن‌ را مشاهده نکرده‌اند. بااین‌حال، خبر اضافه‌شدن تبلیغات به ویندوز توجه بسیاری از کاربران را به‌ خود جلب کرد.

یکی دیگر از کاربران توییتر درباره‌ی افشاگری آلباکور بیان کرد:

راستش اصلاً از نفرت افراد از ویندوز ۱۱ در انجمن‌ها و رسانه‌های اجتماعی تعجب نمی‌کنم. اینکه چرا بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ به جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت کوچ نکرده‌اند، منطقی به‌نظر می‌رسد.

کاربر دیگری گفت:

به‌زودی آن‌ها هر تبلیغی که بتوانند، در ویندوز نمایش می‌دهند تا تنها گزینه‌ی شما برای مشاهده‌‌نکردن این آگهی‌ها، استفاده از دکمه‌ی فیزیکی پاور باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مایکروسافت ماشین‌های مجازی رایگان ویندوز ۱۱ را دردسترس قرار داد
  • نوار جستجو سرانجام به Task Manager ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود

این اولین‌باری نیست که مایکروسافت در ویندوز تبلیغات را به نمایش گذاشته است. جنسن هریس، مدیر سابق تجربه‌ی کاربری مایکروسافت، در ماه آگوست از این شرکت به‌دلیل تغییرات منو استارت که هنگام جست‌وجوی اطلاعات برای موضوعی خاص تبلیغاتی به کاربران نمایش می‌داد، انتقاد کرد. هریس در توییت‌هایش نشان داد که چگونه بخش بزرگی از منو استارت به‌جای نمایش مستقیم بهترین نتایج برای موضوع جست‌وجوشده، برای تبلیغات استفاده می‌شود. او در توییت خود گفت:

مشکل بزرگ‌تر این است که چرا تبلیغات بنری در منو استارت نمایش داده می‌شوند؟ آیا میزان درآمدزایی مایکروسافت از نشان‌دادن این آگهی‌ها آن‌قدر زیاد است که ارزش کاهش تجربه‌ی کاربری افراد را هنگام استفاده از این ویژگی بسیار مهم داشته باشد؟ این اقدام اعتماد کاربر را از بین خواهد برد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا