سرور مجازی
zoomit

گوگل در همکاری با رنو «خودرو نرم‌افزارمحور» تولید می‌کند

گوگل از مدتی پیش به‌طور جدی تلاش کرده است در صنعت خودرو نامی برای خود دست‌و‌پا کند. گوگل تاکنون تمرکز اصلی خود را روی نرم‌افزار گذاشته و خودروهای ساخت شرکت‌های بزرگی مثل ولوو، هوندا و جنرال موتورز از سیستم‌عامل Android Auto استفاده می‌کنند.

به نوشته‌ی Android Authority، گوگل و رنو در همکاری با هم قصد دارند «خودروی نرم‌افزار‌محور» بسازند، خودرویی که به روایت این دو شرکت، «وسیله‌ی نقلیه‌ی فردا» خواهد بود.

گوگل با ساخت گوشی‌های سری پیکسل ثابت کرده که حتی در محصولات سخت‌افزاری، اهمیت فراوانی برای نرم‌افزار و هوش مصنوعی قائل است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که گوگل برای خودرویی که در همکاری با رنو می‌سازد نیز برنامه‌های مشابهی در سر می‌پروراند.

گوگل و رنو در بیانیه‌ی مشترکی می‌گویند خودروی هوشمند جدیدشان بهترین‌های صنعت خودرو و دنیای دیجیتال را با هم ترکیب می‌کند. این خودرو بر پایه‌ی سیستم‌عامل Android Automotive ساخته می‌شود و به سرویس گوگل کلاد (خدمات ابری گوگل) اتکا می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ورود گوگل به دنیای خودرو با اندروید و گوگل اسیستنت

گوگل و رنو در همکاری با هم مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای داخلی و خارجی برای خودروی جدید توسعه می‌دهند. گوگل به ساخت نسخه‌ای مجازی از خودرو کمک می‌کند تا با استفاده از این نسخه بتوان قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی را راحت‌تر به خودروی اصلی اضافه کرد. خودروی مشترک گوگل و رنو توانایی پایش رفتارهای راننده را نیز دارد و یک‌سری مقصدها را به خاطر می‌سپارد.

*تصویر اصلی مقاله ارتباطی به خودروی مشترک گوگل و رنو ندارد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا