سرور مجازی
zoomit

تترلند ادعاهای رویترز را فاقد مستندات دانست

به گزارش روابط عمومی تترلند، «در این گزارش، رویترز مدعی شده است که با وجود تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران، اکسچنج‌های ایرانی با صرافی بین‌المللی بایننس مراودات مالی و تجاری دارند و مبادلات ایرانیان از این طریق انجام می‌شود. شایان ذکر است که ساعاتی پس از انتشار این گزارش، تترلند دلایل خود را برای کذب‌بودن ادعا و فرضیه مطرح‌شده رسماً برای رویترز ارسال کرد؛ اما تا‌کنون و پس از گذشت بیش از ۳ روز، همچنان هیچ پاسخی دریافت نکرده است.»

نامه تترلند

این شرکت با ضمیمه‌ی تصویر ایمیل خود به خبرنگاران رویترز در جوابیه‌، ادعاهای این رسانه را فاقد مستندات دانست و تأکید کرد: «هیچ‌گونه مراودات مالی و تجاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نظامی و شبه‌نظامی ندارد.» در این جوابیه به این نکات اشاره شده است:

۱. در گزارش «چِین آنالیسیس» با عنوان «جرایم رمزارزی ۲۰۲۲» که در فوریه‌۲۰۲۲ منتشر شد [The 2022 Crypto Crime Report – Feb2022 – Page 131-136]، هیچ اشاره‌ای به تترلند نشده و فقط نام سه اکسچنج دیگر ذکر شده است. این در حالی است که رویترز در متن گزارش خود اذعان کرده که در گزارش چِین آنالیسیس به نام تترلند اشاره شده است؛ بنابراین، این موضوع کذب محض است. و این موضوع بدیهی بی‌شک صحت کل گزارش را زیر سؤال خواهد برد.

۲. در فایل‌هایی که رویترز از ریز تراکنش‌های صرافی‌های ایرانی در گزارش خود منتشر کرده است، هیچ تراکنش و مدرک رسمی و معتبری درباره تترلند وجود ندارد و صرفاً نام پنج صرافی آمده است که نام تترلند نیز در میان آن‌ها وجود ندارد و ادعای مطرح‌شده فاقد مستندات است.

۳. در بخش دیگری از گزارش رویترز، آمده است که «از تترلند درخواست پاسخ‌گویی کردیم؛ اما هیچ پاسخی دریافت نشده است». در‌این‌باره نیز اعلام می‌کنیم هیچ‌گونه درخواستی از رویترز دریافت نکرده‌ایم تا بخواهیم پاسخی برای آن داشته باشیم.

۴. تترلند مرجع تخصصی تبادل تتر/تومان است و از سال ۱۳۹۶ و هم‌زمان با آغاز فعالیتمان تاکنون، در بستری امن و مطمئن و با تمرکز بر انجام معاملات در داخل کشور و استفاده از دانش متخصصان بومی، تمام زیر‌ساخت‌ها و تکنولوژی‌های لازم را فراهم آورده و به هیچ سرویس و نهاد خارجی وابستگی نداشته‌ایم.

۵. تترلند هیچ‌گونه اکانت رسمی و غیررسمی تجاری یا شخصی در بایننس نداشته و ندارد. در تمامی ۵ سال اخیر، معاملات تترلند به‌صورت تخصصی تتر/تومان بوده و بدیهی است که معاملات تتر/تومان ازطریق صرافی بین‌المللی بایننس با وجود تحریم‌های وضع‌شده علیه ایرانیان، انجام نخواهد شد. خاطرنشان می‌کنیم سرویس «مبدل تترلند» که با کارمزد رایگان به‌تازگی راه‌اندازی شده است، به هیچ‌کدام از صرافی‌های خارجی بایننس و کوکوین و اف‌تی‌ایکس وابستگی ندارد.

۶. تترلند به‌عنوان کسب‌و‌کار آنلاین خصوصی فعال در حوزه تبادل رمزارز، هیچ‌گونه مراودات مالی و تجاری با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نظامی و شبه‌نظامی ندارد و خدمات خود را صرفاً به کاربران ایرانی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی با مالکیت خصوصی و با انجام احرازهویت سخت‌گیرانه به‌منظور تبادلات رمزارز در داخل کشور ارائه می‌دهد.

«شفافیت» ارزشی بنیادین در تترلند است که به آن پایبند هستیم و همواره در این ۵ سال سرویس‌دهی به هم‌وطنان عزیز‌، تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با آنان صادق و شفاف باشیم و به‌‌خاطر منافع خود، به‌هیچ‌عنوان امنیت دارایی کاربران را به‌خطر نیندازیم. با توجه به سوابق درج‌شده در بلاگ تترلند، هر زمان دارایی کاربران در‌ معرض خطر بوده، به‌‌سرعت و بدون جهت‌گیری هشدارهای لازم را داده و تمامی نکات امنیتی را به کاربران اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

در پایان نیز، اعلام می‌کنیم که وظیفه ما در تیم تترلند همواره ارائه بستری امن و سریع و مطمئن به‌منظور تبادل تتر برای هم‌میهنانمان است و در این زمینه با تکیه بر دانش و تخصص تیم متشکل از جوانان و نخبگان کشور عزیزمان، کوشیده‌ایم تا این امر مهم را محقق کنیم.

در گزارشی که رویترز ۱۳ آبان منتشر کرده به صرافی بایننس به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت صرافی رمزارزها در جهان اشاره و گفته شده این صرافی با وجود تحریم‌های امریکا به مشتریان ساکن ایران خدمات داده و برای دور زدن تحریم‌ها همکاری کرده است. پیش از این نوبیتکس هم ادعاهای این گزارش را متناقض دانست و آن را رد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا