سرور مجازی
zoomit

بهترین تبلت های بازار ایران [آبان ۱۴۰۱]

حدود ۱۰ سال پیش که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، کارشناسان فناوری اعتقاد داشتند که کامپیوترهای شخصی (لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی) به‌پایان راهشان رسیدند و تبلت‌ها جایگزینشان خواهند شد. برای مدتی هم این موضوع صحت داشت و بازار کامپیوترهای شخصی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شد؛ اما ازآنجاکه نمایشگر گوشی‌های موبایل به‌مرور بزرگ‌تر شد و تبلت‌ها هم نتوانستند به‌اندازه کامپیوترهای شخصی کاربردی شوند، تقاضا برای تبلت‌ها خیلی کم شد؛ به‌طوری‌که حالا فقط تعداد انگشت‌شماری تولیدکننده تبلت در دنیا وجود دارد.

گفتنی است هنوزهم دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد؛ زیرا تبلت‌ها نمایشگر بزرگ‌تری از گوشی‌ها دارند و از نظر سادگی و راحتی کار، از لپ‌تاپ‌ها بهترند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان و گرافیست‌ها، تبلت همچنان می‌تواند گزینه بهتری در مقایسه با گوشی یا لپ‌تاپ باشد. طبق آمار منتشرشده از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۶۰ درصد از سهم بازار تبلت دراختیار برند اپل قرار دارد. تعجبی هم ندارد؛ چراکه اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که همچنان به‌صورت جدی تبلت تولید می‌کند و اتفاقاً بهترین تبلت‌های بازار را هم ارائه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

    • بهترین گوشی‌های موبایل بازار ایران

درست مثل دیگر محصولات اپل، برای خرید تبلت‌های آیپد هم باید هزینه زیادی بپردازید؛ ولی بدین‌معنی نیست که به‌جز آیپد هیچ تبلت دیگری ارزش خرید ندارد. درادامه، بهترین تبلت‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم تا بتوانید با‌‌توجه‌‌‌به بودجه خود، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

توجه کنید که با تمام علاقه‌مان به سیستم‌عامل محبوب و کارآمد ویندوز، همچنان این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی بدون کیبورد و ماوس، با اتکا به تعامل لمسی، نمی‌تواند تجربه ایدئالی برایتان رقم بزند، ازاین‌‌رو در شرایط کنونی و تا زمانی‌که دستگاه‌های مبتنی‌بر ویندوز ۱۱ به‌صورت گسترده دردسترس قرار نگیرند، در راهنمای خرید تبلت از پیشنهاد‌دادن تبلت‌های ویندوزی چشم‌پوشی می‌کنیم.


بهترین تبلت تا ۲ میلیون تومان

تب M7 لنوو

تب M7 لنوو | Lenovo Tab M7

ارزان‌ترین تبلت بازار، «تب M7 لنوو» است که از نمایشگر ۷ اینچ HD، پردازنده چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز، یک گیگابایت رم به همراه ۱۶ گیگابایت حافظه و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی از حداقل امکانات ممکن بهره می‌برد. همچنین نسخه سبک اندروید ۹، درگاه شارژ microUSB و باتری ۳۵۹۰ میلی‌آمپرساعت، سایر مشخصات این تبلت کوچک را تشکیل می‌دهند.

مقایسه قیمت تب M7 لنوو در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی تب M7 لنوو

بهترین تبلت تا ۳ میلیون تومان

تب M8 لنوو

undefined

«تب M8 لنوو»، همان‌طور که از نام آن نیز می‌توان فهمید، یک تبلت ۸ اینچی است. نمایشگر HD، ۳ گیگابایت رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، پردازنده چهار هسته‌ای هلیو A22 مدیاتک، باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و دوربین اصلی ۵ و سلفی ۲ مگاپیکسلی، از امکانات لنوو تب M8 هستند. همچنین این تبت از کارت حافظه جانبی با جایگاه اختصاصی و اینترنت 4G نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه قیمت تب M8 لنوو در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی تب M8 لنوو

بهترین تبلت تا ۳٫۵ میلیون تومان

هواوی میت پد T8

بهترین تبلت های بازار ایران - هواوی میت پد T8

در بازه قیمتی کمتر از سه میلیون تومان، اکثر تبلت‌های بازار از نمایشگرهای بی‌کیفیت و سخت‌افزار فوق‌العاده ضعیف استفاده می‌کنند؛ اما میت پد T8 هواوی جزو تنها مدل‌هایی است که از نمایشگر IPS بهره می‌برد و همین موضوع آن را یک سر و گردن بهتر از رقبایی مثل گلکسی تب A سامسونگ می‌کند. به‌علاوه، میت پد T8 نسخه به‌روزتری از سیستم‌عامل اندروید را در بطن خود داشته و بدنه‌ای سبک‌تر و باریک‌تر از گلکسی تب سامسونگ دارد.

تنها ایراد میت پد را می‌توانیم نبود سرویس‌های گوگل بدانیم؛ اما با‌‌توجه‌‌‌به اینکه بیشترین استفاده از تبلتی در این بازه قیمتی، گشت‌وگذار در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا شرکت در کلاس‌های درس آنلاین خواهد بود، مشکلی جدی بابت نبود سرویس‌های گوگل نخواهید داشت.

مقایسه قیمت میت پد T8 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی هواوی میت پد T8

بهترین تبلت تا ۴ میلیون تومان

گلکسی تب A7 لایت

رنگ نقره‌ای گلکسی تب A7 لایت / Galaxy tab A7 lite

تبلت «گلکسی تب A7‌ لایت سامسونگ» که در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ معرفی شد، از نمایشگر ۸٫۷ اینچی TFT با وضوح ۸۰۰×۱۳۴۰ پیکسل بهره می‌برد که اندازه و کیفیتی معمولی دارد؛ اما از ویژگی‌هایی که موجب شده است تا Tab 7 Lite سامسونگ در فهرست بهترین تبلت‌های بازار ایران قرار بگیرد، می‌توان به عرضه با اندروید ۱۱، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، رم و حافظه مناسب با امکان پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ظرفیت یک ترابایت و جنس بدنه فلزی اشاره کرد.

باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی گلکسی تب A7 لایت، ظرفیت کمی در مقیاس تبلت‌ها دارد و همچنین تراشه هلیو P22T که نقش قلب تپنده دستگاه را ایفا می‌کند، نسبتاً قدیمی و ضعیف است؛ اما همچنان گلکسی تب ای ۷ لایت در محدوده قیمتی ۴ میلیون تومان یکی از گزینه‌های خوب به‌حساب می‌آید. البته مدل Wifi و بدون سیم‌کارت این تبلت سامسونگ در بازه ۳/۵ میلیون تومان و نسخه 4G و سیم‌کارت‌خور آن نزدیک به ۴ میلیون تومان قیمت دارد.

مقایسه قیمت گلکسی تب A7 لایت در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی گلکسی تب A7 لایت

بهترین تبلت تا ۴٫۵ میلیون تومان

میت پد T10 هواوی

رنگ خاکستری تبلت هواوی میت پد تی ۱۰/T10

«میت پد تی 10»، تبلتی ارزان‌قیمت از شرکت نام‌آشنای هواوی است که تقریباً می‌تواند از پس تمام کارهای سبک و روزانه کاربر برآید. نمایشگر ۹٫۷ اینچی IPS LCD تبلت، وضوح HD با تراکم پیکسلی ۱۵۶ پیکسل‌براینچ دارد که برای تماشای محتوا و همچنین برای انجام امور دانش‌آموزان، در این بازه قیمتی نسبتاً مناسب است. استفاده از تراشه Kirin 710A، اسپیکرهای استریو، نمایشگر نسبتاً بزرگ و جنس بدنه فلزی از ویژگی‌های خوب تبلت اقتصادی هواوی به حساب می‌آیند.

همچنین با قیمتی درحدود ۴/۵ میلیون تومان نسخه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه دردسترس خواهد بود که پیشنهاد می‌شود درصورت خرید آن، کارت حافظه جانبی نیز تهیه کنید؛ البته پیش از هرچیز بررسی کامل هواوی میت پد تی ۱۰ را در دیتاسنتر من بخوانید.

مقایسه قیمت میت پد T10 هواوی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی میت پد 10 هواوی

بهترین تبلت تا 6 میلیون تومان

سامسونگ گلکسی تب A7 مدل ۱۰٫۴ اینچ

بهترین تبلت های بازار ایران - سامسونگ گلکسی تب A7

به بازه‌ای می‌رسیم که دیگر می‌توانیم سراغ تبلت‌های میان‌رده و به‌روز برویم. گلکسی تب A7 سامسونگ، تبلتی جذاب با قیمتی حدود پنج میلیون تومان است که نمایشگری بزرگ و باکیفیت با رزولوشن ۱۲۰۰×۲۰۰۰ پیکسل را در کنار چهار بلندگو و تراشه‌ای کارآمد ارائه می‌دهد. به‌علاوه از اندروید ۱۰ با رابط کاربری جذاب سامسونگ One UI استفاده می‌کند.

به تمام این‌ها باتری ۷۰۷۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و جنس بدنه فلزی را هم اضافه کنید. گلکسی تب A7 سامسونگ دستگاهی عالی با قیمتی مناسب برای پخش انواع محتوای چندرسانه‌ای به‌حساب می‌آید.

مقایسه قیمت گلکسی تب A7 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی تب A7

بهترین تبلت تا ۷ میلیون تومان

گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ نسخه 2021

بهترین تبلت ها |‌ گلکسی تب ای ۸ مدل ۲۰۲۱ - Galaxy Tab A8 2021

«گلکسی تب A8 مدل ۲۰۲۱» از جدیدترین تبلت‌های سامسونگ است که از نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی FHD با پنل TFT، اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1، تراشه یونیساک Tiger T618، اسپیکرهای استریو، باتری ۷٬۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۵ وات مجهز است. همچنین حسگر تشخیص اثر انگشت کنار گوشی و درگاه اختصاصی کارت حافظه جانبی microSDXC از دیگر امکانات گلکسی تب A8 هستد.

مقایسه قیمت گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ
خرید اینترنتی گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ

بهترین تبلت تا 11 میلیون تومان

آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 (نسل نُهم)

APPLE IPAD 10.2 2021 | آیپد ۱۰.۲ اپل مدل ۲۰۲۱

«نسل نهم آیپد اپل» با داشتن نمایشگر ۱۰٫۲ اینچ رتینا IPS LCD با وضوح ۲۱۶۰×۱۶۲۰ پیکسل، تراشه A13 بایونیک، دوربین اصلی ۸ و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، باتری ۸۵۵۷ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از نسل اول قلم استایلوس اپل، بهترین انتخاب ممکن در این رده قیمتی است. «آیپد 10.2 اپل مدل 2021» امکانات حذف‌شده از آیفون‌ها، مانند جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و تاچ آیدی را با خود به همراه دارد.

با مبلغی حدود ۱۱ میلیون تومان می‌توان نسخه WiFi و ۶۴ گیگابایت آن را تهیه کرد. همچنین باید منتظر ورود نسل جدید آیپد اپل، یعنی آیپد 10.9 اپل نسخه 2022، به بازار ایران باشیم که حدود یک ماه گذشته به‌همراه نسخه پرو این دستگاه بی‌نظیر معرفی شد. انتظار می‌رود ابتدا قیمت این دستگاه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان باشید و سپس به‌مرور به مرز ۱۰ میلیون تومان نزدیک شود.

مقایسه قیمت آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی آیپد 10.2 اپل نسخه 2021

بهترین تبلت تا 12 میلیون تومان

گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

بهترین تبلت ها | گلکسی تب اس ۶ لایت سامسونگ - galaxy Tab S6 lite Samsung

برای خرید ارزان‌ترین بلت اندرویدی مجهز به قلم هوشمند، باید حدود ۱۲ میلیون تومان برای «گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ» هزینه کنید. هرچند حدود دو سال از تاریخ تولید این تبت سامسونگ می‌گذرد، امکاناتی مانند نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی TFT با دقت ۱۲۰۰ × ۲۰۰۰ پیکسل، تراشه Exynos 9611، رم ۴ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، اسپیکرهای استریو AKG، باتری ۷٬۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۵ وات را در تب S6 لایت می‌توان دید که با درنظرگرفتن قلم هوشمند، خرید این تبلت سامسونگ منطقی خواهد بود.

مقایسه قیمت گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ
خرید اینترنتی گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ

بهترین تبلت تا ۱۳ میلیون تومان

بهعترین تبلت بازار - لنوو یوگا تب 11 | Yoga tab 11 Lenovo

یوگا تب 11 لنوو

توصیه می‌کنیم یکی از آیپدهای معرفی‌شده در این محدوده قیمتی را خریداری کنید؛ اما اگر به هر دلیلی با محصولات اپل مشکل دارید یا دنبال تبلتی اندرویدی می‌گردید، یک تبلت نسبتاً متفاوت از لنوو را می‌توان پیشنهاد کرد. صحبت از «یوگا تب 11 لنوو» است که علاوه‌بر پشتیبانی از قلم استایلوس، از پایه نگهدارنده فولادی روی بدنه نیز بهره می‌برد. تراشه به‌کاررفته در این تبلت اندرویدی میان‌رده، یعنی مدیاتک Helio G90T، همانی است که در گوشی مقرون‌به‌صرفه و محبوب شیائومی ردمی نوت 8 پرو به‌کاررفته بود.

نمایشگر ۱۱ اینچ IPS LCD با پشتیبانی از دالبی ویژن و دقت ۲٬۰۰۰ × ۱٬۲۰۰ پیکسل، ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم، دو دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی به‌همراه حسگر بیومتریک TOF 3D برای تشخیص بهتر چهره، چهار اسپیکر استریو و باتری ۷٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعت با شارژر ۲۰ وات از دیگر ویژگی‌های تبلت لنوو یوگا تب 11 محسوب می‌شوند.

مقایسه قیمت یوگا تب 11 لنوو در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی یوگا تب 11 لنوو

بهترین تبلت تا 16 میلیون تومان

آیپد مینی 2021 اپل

Apple iPad mini 2021 | آیپد مینی ۲۰۲۱ اپل

آیپد مینی 2021 اپل، شاید هیجان‌انگیزترین تبلت این شرکت باشد؛ چراکه مجموعه‌ای از امکانات بسیار خوب را با برچسب قیمتی منصفانه، دراختیار کاربران قرار می‌دهد. نمایشگر ۸٫۳ اینچ با دقت ۲۲۶۶×۱۴۸۸ پیکسل با گستره رنگی وسیع و دقت رنگ‌های بالا، پردازنده A15 بایونیک با پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای اپل، دو دوربین سلفی و اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، اسپکرهای استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از ویژگی‌های بسیار خوب این تبلت خوش‌دست هستند.

همچنین پشتیبانی از نسل دوم قلم استایلوس اپل، تاچ آیدی و درگاه شارژ تایپ C از مشخصات دیگر آیپد مینی 2021 محسوب می‌شوند. با مبلغی حدود ۱۵ میلیون تومان می‌توان نسخه وای‌فای با ظرفیت ۶۴ گیگابایت آن‌ را تهیه کرد.

مقایسه قیمت آیپد مینی 2021 اپل در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل آیپد مینی 2021 اپل

بهترین تبلت تا ۲۰ میلیون تومان

اپل آیپد ایر 2022

بهترین تبلت ها | اپل آیپد ایر ۲۰۲۲ - Apple iPad Air 2022 رنگ آبی

اگر بودجه‌تان را به بازه ۲۰ میلیون تومان برسانید، می‌توانید آخرین نسل از آیپد ایر را بخرید که از تراشه معروف و قدرتمند M1 اپل بهره می‌برد. آیپد ایر 2022 از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچ Liquid Retina IPS LCD با دقت ۲۳۶۰ × ۱۶۴۰ پیکسل، ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۲۸٫۶ وات ساعتی بهره می‌برد و یکی از ارزشمندترین محصولات اپل است. برای خرید آیپد ایر 2022 در نسخه ۶۴ گیگابایتی باید حدود ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد.

مقایسه قیمت آیپد ایر 2022 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل آیپد ایر 2022

بهترین تبلت تا ۲۶ میلیون تومان

گلکسی تب اس 8 سامسونگ

بهترین تبلت ها | گلکسی تب اس ۸ سامسونگ - Galaxy Tab s8 Samsung

اگر هزینه برایتان مهم نیست و هوس تبلتی سامسونگی کرده‌اید، می‌توانید سراغ یکی از بهترین تبلت‌های اندریدی بازار بروید. «گلکسی تب اس 8 سامسونگ» جزو آن دسته از محصولاتی است که همراه قلم هوشمند عرضه می‌شود و برای طراحی، نوت‌برداری و این دست کارها، بسیار مناسب است.

نمایشگر ۱۱ اینچ TFT LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و دقت ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل، One UI 4.1 برپایه اندروید ۱۲، تراشه پرچم‌دار و قدرتمند Snapdragon 8 Gen 1، چهار اسپیکر استریو AKG، باتری ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و سوپر فست شارژر ۴۵ وات از دیگر امکانات و قابلیت‌های نسخه پایه جدیدترین سری تبلت‌های پرچم‌دار سامسونگ است.

با قیمتی حدود ۲۶ میلیون تومان می‌توان مدل WiFi نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن را درصورت موجودبودن در بازار، خرید و برای تهیه مدل 5G رجیسترشده باید چیزی حدود ۳۵ میلیون تومان پرداخت کنید. گفتنی است که باهمین مبلغ می‌توان سراغ نسل پیشین همین دستگاه، یعنی گلکسی تب اس 7 سامسونگ» مدل LTE رجیسترشده نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن نیز رفت که در نوع خود دستگاه قدرتمند و بسیار خوبی محسوب می‌شود.

مقایسه قیمت گلکسی تب اس 8 سامسونگ
خرید اینترنتی گلکسی تب اس 8 سامسونگ

بهترین تبلت تا ۳۰ میلیون تومان

اپل آیپد پرو 11 اینچ 2021

آیپد پرو 11 اینچ 2021 / iPad Pro 11 2021

آیپد جزو معدود دستگاه‌های هوشمندی به‌حساب می‌آید که پسوند «پرو» بسیار برازنده آن است. اگر بحث مالی را در نظر نگیریم، آیپد پرو 2021 اپل با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز و تراشه بسیار قدرتمند M1 برای تمامی کاربران و انواع استفاده‌ها، از روزمره تا حرفه‌ای‌ترین کاربری‌ها مناسب خواهد بود.

نسخه وای‌فای این آیپد را با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می‌توانید با قیمت حدود ۲۹ میلیون تومان تهیه کنید؛ البته ازآنجاکه امکان استفاده از کارت حافظه جانبی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با حدود ۳۲ میلیون تومان سراغ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت آیپد پرو ۲۰۲۱ بروید.

مقایسه قیمت آیپد پرو 11 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل آیپد پرو 11 اینچ 2021

انتخاب جایگزین: گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ

بهترین تبلت ها |‌ گلکسی تب اس ۸ پلاس سامسونگ - galaxy tabS8 Plus Samsung

بازهم اگر به‌هردلیل علاقه‌ای به بهترین آیپد اپل ندارید، می‌توانید سراغ «گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ» بروید که جزو معدود تبلت‌های جهان است و نمایشگری با پنل OLED دارد و همین موضوع می‌تواند بهانه خوبی برای خرید آن باشد. گفتنی است مدل پلاس با مدل پایه تب اس 8 تفاوت زیادی باهم ندارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به باتری حجیم ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی، حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر، نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲٫۴ اینچ با پنل سوپر AMOLED و پشتیبانی از HDR10+ اشاره کرد.

برای خرید نسخه WiFi گلکسی تب S8 پلاس با ظرفیت ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه چیزی حدود ۲۹ میلیون تومان باید هزینه کرد و درصورت نیاز به مدل 5G رجیسترشده این دستگاه اندرویدی، خود را برای پرداخت هزینه‌ای معادل ۳۹ میلیون تومان آماده کنید.

مقایسه قیمت تب S8 پلاس در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی سامسونگ گلکسی تب S8 پلاس

بهترین تبلت بیش از 30 میلیون تومان

اپل آیپد پرو 12.9 اینچ 2021

آیپد پرو 12.9 اینچ 2021 / iPad Pro 12.9 2021

با صرف‌نظر از گزینه‌های غیرمعقول، بدون درنظرگرفتن قیمت، بهترین و کامل‎‌‌ترین تبلتی که می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید، آیپد پرو 12.9 اینچی 2021 است. این نسخه در مقایسه با مدل ۱۱ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۱ تفاوت‌های زیادی ندارد؛ اما از ویژگی‌هایی که فقط در نسخه ۱۲.۹ اینچی می‌توان یافت، نمایشگر بزرگ‌‌تر با پنل Liquid Retina XDR مجهز به فناوری Mini-LED، بیشینه روشنایی تا ۱۵۰۰ نیت در حالت HDR و باتری با ظرفیت بیشتر هستند.

ناگفته نماند ظرفیت بیشتر باتری و نمایشگر بزرگ‌تر در مدل ۱۲.۹ اینچی به ضخامت و همچنین سنگینی بیشتر از مدل ۱۱ اینچی منجر شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تراشه M1 به‌کاررفته در این تبلت، حتماً بررسی آیپد پرو 2021 اپل را مطالعه کنید. خرید مدل وای‌فای نسخه ۱۲۸ گیگابایت آیپد پرو 12.9 2021 هزینه‌ای معادل ۳۶ میلیون تومان روی دستتان خواهد گذاشت و برای مدل ۲۵۶ گیگابایت آن نیز به حدود ۳۹ میلیون تومان ناقابل نیاز دارید.

مقایسه قیمت آیپد پرو 12.9 مدل 2021 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل آیپد پرو 12.9 اینچ 2021

اپل آیپد پرو 11 اینچ 2022

راهنمای خرید بهترین تبلت - آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۲ اپل | iPad Pro 11 2022 رنگ نقره‌ای

اگر به‌دنبال بهترین و قوی‌ترین تبلت بازار ایران هستید، جدیدترین تبلت اپل، یعنی آیپد پرو 11 اینچ 2022، بهترین انتخاب ممکن شما می‌تواند باشد. این تبلت تحت iOS ماه گذشته میلادی معرفی شده است.

از امکانات و مشخصات درخورتوجه محصول یادشده می‌توان به تراشه قدرتمند و بهینه M2 اپل با پردازنده مرکزی هشت‌هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، نمایشگر ۱۱ اینچ Liquid Retina IPS LCD با پشتیبانی از دالبی ویژن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، استاندارد HDR10 و True-tone، دو دوربین ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسل پشتی به‌همراه اسکنر TOF 3D LiDAR، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل سلفی، چهار بلندگو استریو،‌ باتری ۲۸.۶۵ وات‌ساعت به‌همراه شارژ سریع ۲۰ وات می‌توان اشاره کرد.

پشتیبانی از Face ID، قلم لمسی نسل دوم اپل و درگاه تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت 4 و دیسپلی پورت نیز از دیگر ویژگی‌های آیپد پرو 11 اینچ 2022 اپل است. مدل WiFi نسخه ۱۲۸ گیگابایت این تبلت حدود ۳۷ میلیون تومان است. بد نیست بدانید که برای خرید آیپد پرو 12.9 اینچ 2022 اپل، چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان باید هزینه کنید!

مقایسه قیمت آیپد پرو 11 مدل 2022 در فروشگاه‌های مختلف

بهترین تبلت ویندوزی

سرفیس پرو 8

surface pro 8 | سرفیس پرو ۸ مایکروسافت

ویندوز ۱۱ بسیاری از ضعف‌های ویندوز ۱۰ در بحث تعامل لمسی را بهبود بخشیده است؛ اما بازهم تبلت‌های ویندوزی گزینه مطلوبی برای افرادی نیست که به‌دنبال تعامل لمسی هستند. اگر به خرید تبلت ویندوزی اصرار دارید یا به‌واسطه زمینه فعالیتتان مثلاً کارهای گرافیکی با مجموعه ادوبی به خرید دستگاه ویندوزی لمسی نیاز دارید، می‌توانید سراغ سرفیس پرو 8 مایکروسافت بروید. پیش از هرچیز توصیه می‌شود «بررسی سرفیس پرو 8» را در دیتاسنتر من بخوانید.

نسل جدید تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 9 نیز ماه گذشته میلادی معرفی شده است که این دستگاه عملاً چیز جدید و متفاوتی برای عرضه ندارد. جمله‌ای که می‌توان درباره جدیدترین نسل تبلت‌های مایکروسافت گفت، این است: قدرتمندترین دستگاه ویندوزی در زمینه موتور پردازش عصبی.

ازآنجاکه این دستگاه هنوز وارد بازار نشده است، در فهرست بهترین تبلت‌های دیتاسنتر من فعلاً جایی ندارد؛ اما برای آشنایی بیشتر با سرفیس پرو 9، می‌توانید دو مقاله «سرفیس پرو 9 با دو نوع پردازنده اینتل و ARM و قیمت پایه ۹۹۹ دلار رونمایی شد» و «سرفیس پرو ۹ درمقایسه با نسل قبل؛ جدیدترین تبلت مایکروسافت چه بهبودهایی داشته است؟» را در دیتاسنتر من بخوانید.

مقایسه قیمت سرفیس پرو 8 پلاس در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی سرفیس پرو 8 مایکروسافت

آیا محصولی را در راهنمای خرید «بهترین تبلت‌های بازار ایران» از قلم انداخته‌ایم؟ لطفاً دیدگاه خود را دراین‌باره با ما و سایر کاربران دیتاسنتر من به‌اشتراک بگذارید و به ما در هرچه کامل‌ترکردن راهنمای خرید تبلت کمک کنید. برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز تبلت نیز، می‌توانید به بخش محصولات دیتاسنتر من مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی برای تبادل‌نظر درباره تبلت فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین تبلت اپل کدام است؟

بهترین تبلت اپل آیپد پرو 2022 با تراشه M2 است. این تبلت از نمایشگر اعجاب‌آور مینی LED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از دالبی ویژن و تراشه بی‌نهایت قدرتمند M2 بهره می‌برد.

بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟

درحال‌حاضر، بهترین تبلت سامسونگ گلکسی تب S8 اولترا با تراشه Snapdragon 8 Gen 1 است. این تبلت جزو تنها تبلت‌های دنیا محسوب می‌شود که به نمایشگر OLED بسیار بزرگ ۱۴٫۶ اینچی مجهز شده است.

بهترین هواوی کدام است؟

درحال‌حاضر، بهترین تبلت هواوی میت پد پرو 5G شناخته می‌شود که البته به‌صورت گسترده وارد بازار ایران نشده است. این تبلت از نمایشگری ۱۰٫۸ اینچی با رزولوشن WQXGA و تراشه Kirin 990 5G با پردازنده ۸ هسته‌ای بهره می‌برد.

بهترین تبلت برای بازی کدام است؟

بهترین تبلت برای بازی را سری آیپد پرو می‌دانیم. این تبلت‌ها به‌لطف نمایشگر بزرگ و باکیفیت، تراشه فوق‌العاده قدرتمند و بازی‌های فراوان در فروشگاه اپل، بهترین تبلت برای بازی محسوب می‌شوند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا