سرور مجازی
zoomit

حساب‌های تأییدشده توییتر هویت ایلان ماسک را جعل کردند و تعلیق شدند

توییترِ ایلان ماسک از این پس قانون جدیدی دارد: تمامی افرادی که هویت دیگران را بدون اشاره به این موضوع جعل کنند، به‌طور دائمی تعلیق خواهند شد. ایلان ماسک می‌گوید دارندگان حساب‌های پارودی (تقلیدکننده‌ی شخصیت‌های دیگر) باید غیررسمی‌بودن حساب را به‌طور مشخص اعلام کنند.

ایلان ماسک می‌گوید قبل از این‌که رهبری توییتر را برعهده بگیرد، حساب‌های جعل‌کننده‌ی هویت پیش از مسدود شدن اخطار دریافت می‌کردند، اما در توییترِ ماسک خبری از اخطار نخواهد بود و حساب‌ها مستقیماً تعلیق می‌شوند: «حال‌که سیستم تأیید هویت را به‌صورت گسترده دردسترس قرار می‌دهیم، هشداری در کار نخواهد بود.» ایلان ماسک همچنین می‌گوید هرگونه تغییر نام باعث می‌شود تیک آبی حساب‌های تأییدشده به‌طور موقتی از دست برود.

ایلان ماسک که چند روز پیش در توییتی به «قانونی بودن کمدی» در توییتر اشاره کرده بود، اکنون به‌طور تلویحی می‌گوید کمدی صرفاً وقتی قانونی است که از دستورالعمل‌ها پیروی کند. دستورالعمل‌های توییتر مستقیماً توسط ماسک تعیین می‌شوند و هر لحظه ممکن است تغییر کنند.

از زمانی که ایلان ماسک گفت با تأیید هویت و اعطای تیک آبی «به کاربران قدرت می‌دهد» شماری از حساب‌هایی که پیش‌تر تیک آبی دریافت کرده بودند، نام خود را به ایلان ماسک تغییر دادند. با این کار، مشکل سیستم جدید تأیید هویت در مرکز توجه قرار گرفت. در این سیستم جدید که مشروط به پرداخت ماهانه هشت دلار است، بررسی نمی‌شود که چه کسی از حساب کاربری استفاده می‌کند. درنتیجه‌ی تغییر نام به ایلان ماسک، کمدین‌هایی مثل کتی گریفین و سارا سیلورمن در روزهای اخیر در توییتر بن شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک هم‌زمان با تعدیل نیرو گسترده در توییتر از «افت چشم‌گیر» درآمد خبر می‌دهد
  • احتمالاً حدود یک‌میلیون حساب کاربری از زمان ورود ایلان ماسک به توییتر غیرفعال شده‌اند

قوانین فعلی توییتر می‌گویند که اگر یک حساب کاربری جعل‌کننده‌ی هویت باشد، از دارنده‌ی حساب خواسته می‌شود که یک‌سری اطلاعات را تغییر دهد. در صورت ادامه‌ی جعل هویت بدون ویرایش اطلاعات، حساب کاربری به‌طور دائمی مسدود خواهد شد.

ایلان ماسک برخلاف وعده‌ی قبلی خود مبنی‌بر عدم تغییر در محتوای توییتر قبل از تشکیل شورای مدیریت محتوا، ظاهراً شروع‌به تعلیق کردن حساب‌ها کرده است. در صفحه‌ی قوانین توییتر هیچ تغییری نسبت‌به قبل مشاهده نمی‌شود و توییتر به درخواست ورج برای شفاف‌سازی درباره‌ی قوانین جدید پاسخ نداده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا