سرور مجازی
zoomit

افزایش احتمال ساخت مک بوک لمسی با واکنش تأمل‌برانگیز کریگ فدریگی: «کسی چه می‌داند؟»

کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال احتمال ساخت مدلی از کامپیوترهای سری مک با نمایشگر لمسی را رد نکرد. اپل سال‌ها است دربرابر تجهیز مک بوک به نمایشگر لمسی مقاومت نشان می‌دهد؛ چون می‌داند این کار ممکن است باعث افت شدید فروش آیپد شود. بااین‌همه‌، ممکن است روزی مک مجهز به نمایشگر لمسی را نیز ببینیم.

به‌گزارش دیجیتال ترندز، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در حاشیه‌ی رویداد Tech Live 2022 از فدریگی پرسید که «اپل سرانجام لپ تاپ لمسی می‌سازد یا نه؟» که فدریگی به روشی هوشمندانه از پاسخ مستقیم به این پرسش خودداری کرد و گفت: «کسی چه می‌داند؟»

درحال‌حاضر، اپل موضعی بسیار مبهم درقبال مک لمسی دارد؛ اما قبلاً به‌صراحت مخالفت خود را اعلام کرده بود. مدیران عالی‌رتبه‌ی اپل، از استیو جابز تا فیل شیلر، سال‌ها است که ایده‌ی ساخت لپ تاپ مجهز به نمایشگر لمسی را غیرمنطقی می‌دانند و می‌گویند استفاده از لپ تاپ لمسی به خسته‌شدن دست منتهی می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • مک بوک اولترا؛ لپ تاپ مفهومی اپل با داینامیک آیلند آیفون در رندرهایی غیررسمی رؤیت شد
  • مدیر ارشد نرم‌افزار اپل از «هم‌زیستی» تبلیغات آنلاین و حریم خصوصی می‌گوید

استیو جابز در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای گفت: «آزمایش‌های کاربرمحور زیادی [روی مک با نمایشگر لمسی] انجام داده‌ایم و برایمان مشخص شده که این ایده جواب‌گو نیست.» شخصِ کریگ فدریگی پیش‌تر گفته بود اضافه‌کردن نمایشگر لمسی به دستگاهی مثل لپ تاپ به تجربه‌ی کار با آن لطمه می‌زند. در ماه‌های اخیر، شایعه‌های تأییدنشده‌ای از برنامه‌ی اپل برای ساخت آیپدی ۱۴ اینچ خبر داده‌اند که احتمالاً در سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد. گفته می‌شود که این آیپد به سیستم‌عامل macOS مجهز خواهد بود.

شاید طفره‌رفتن فدریگی از پاسخ به پرسش خبرنگار وال‌استریت ژورنال نشان دهد که اپل واقعاً به‌دنبال تولید لپ‌تاپی با نمایشگر لمسی است یا حداقل دستگاه لمسی مبتنی‌بر macOS با کارکرد مشابه لپ‌تاپ.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا