سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دادستان کل کشور مأمور رسیدگی فوری به قطعی‌های مکرر برق شد

رییس قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای دادستان کل کشور را مأمور رسیدگی فوری به پیگیری دلیل قطعی‌های مکرر برق در روزهای گذشته کرد. در این نامه به احیای حقوق عامه در اثر خسارات ناشی از قطعی برق تأکید شده و از دادستان خواسته شده که علل قطعی‌های بدون اطلاع قبلی شناسایی و نتیجه به ریاست قوه گزارش شود.

«غلامحسین محسنی اژه‌ای» در این نامه خطاب به «محمدجعفر منتظری» نوشته است:

با توجه به قطعی‌های مکرر برق بدون اطلاع قبلی در شهرهای مختلف کشور و خسارت‌ها و مشکلات ناشی از آن، در راستای احیای حقوق عامه و پیشگیری یا حداقل کاهش آسیب‌ها و خسارات مربوط، با فوریت، علت قطع برق و عدم برنامه ریزی صحیح و عدم اطلاع قبلی را بررسی و اقدام لازم و مقتضی معمول و نتیجه را به اینجانب گزارش کنید.

قطعی‌های مکرر برق

قطعی‌های مکرر و بدون اطلاع‌رسانی برق در سراسر کشور بسیاری از کسب و کارها را مختل کرده و اعتراض بسیاری از مردم را به همراه داشته است. در همین راستا طی روزهای گذشته مسئولین کشور در رابطه با قطعی‌های به وجود آمده اظهار نظر کرده‌اند.

دیروز سخنگوی صنعت برق کشور در واکنش به قطعی‌های بدون اعلام قبلی گفته بود که با توجه به گرمای هوا، فاصله زیادی بین مصرف برق و تولید نیروگاهی کشور ایجاد شده و با توجه به اهمیت حفظ و پایداری شبکه سراسری برق مجبور به قطع برق برخی از مشترکان در خارج از زمان‌های اعلامی می‌شوند.

«رجبی‌مشهدی» ضمن عذرخواهی از مردم گفته بود: «میزان نیاز مصرف کشور در حال حاضر ۶۵ هزار و ۹۱۸ مگاوات را گذرانده است. این فاصله میزان نیاز مصرف تا میزان تولید نیروگاهی کشور در حال حاضر به بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است که خارج از توان پاسخگویی نیروگاه‌های ماست.»

همچنین «محمدجواد آذری جهرمی» نیز در واکنش به عدم آنتن‌دهی موبایل‌ها در زمان قطعی، ضمن عذرخواهی از مردم اعلام کرد که باتری دکل‌ها تنها برای ۲ ساعت پاسخگوی قطع برق هستند و پس از دشارژ کامل نیازمند ۸ ساعت اتصال به شارژند اما در برخی نواحی شهری، برق مستمر در دسترس نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا